רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 18 באוגוסט 2015

הליטאים אינם בעלי בית על התורה

מאת הרב חיים אמסלם

הם חושבים שהם בעלי הבית על התורה...
זה שרוב ככל גדולי התורה הספרדים הקלו בגיור זה דבר ידוע.
זה שהרב עוזיאל הראשון לציון והרב הראשי לישראל הספרדי הראשון בהקמת הרבנות הראשית, ומנהיגה הבלתי מעורער של יהדות ספרד והמזרח, התוה דרך בגיור וכתב עשרות תשובות, מקלות בענין הגיור בכלל ובפרט ב״זרע ישראל״, גם דבר ידוע.
אך הם לא מתרשמים לגמרי, ולא מנידים עפעף, הם ואפסם עוד, כי בעיניהם הטרוטות, מיהם בכלל הרבנים הספרדים? מיהו הרב עוזיאל בעיניהם?
מיהם גאוני ישראל כמו הרב רפאל אהרון בן שמעון, או הרב משה הכהן דריהם? או הרב מצליח מאזוז? או הרב יוסף משאש? או הרב שלום אביחצירא? או הרב רפאל אנקאוה? או המלאך רפאל ברדוגו? או הרב חזקיהו שבתאי? או הרב שבתאי בוחבוט? או הרב רפאל דוד סבאן? או הרב עובדיה הדאיה? או הרב מסעוד הכהן? או הרב חיים בלייח? או הרב יצחק אביחצירא? או הרב יצחק אלמליח? או רבי יעקב שאול אלישר? או רבי אליהו חזן? או רבי יחייא בן הראש, או רבי חיים דוד סירירו,ואני יכול להמשיך עוד ועוד...
הם בכלל שמעו עליהם? הם יודעים מה הם כתבו? מה היתה גדלותם? ועל מי חלשה הנהגתם?
נכון יש להם ״בעיה״ גדולה הם כולם ספרדים ודעתם להקל בגיור...
אם הרב קוק מצד זה לא הקל אצל החרדלי״ם אז הכל משותק, ואם הרב אלישיב ורבני הליטאים מצד שני החמירו, אז זהו זה! ״עמהם תמות חכמה״.
גם הרב עובדיה יוסף הקל לא מעט בגיור, תעודות גיור, ופרוטוקולים יעידון, ואמירות שהם מנסים להעלים, בניגוד למצגת המעוותת שבניו מציגים בשמו להראות כמה ״חרדי״ הוא היה...
כלום כולם פה או בורים או גאוותנים, ולא מסוגלים להודות על האמת, הם כבר המיטו אסונות על עם ישראל, קיצוניותם המציאה את הרפורמים והקונסרבטיבים, והם מביאים עלינו התבוללות.
הגאונים הנ״ל משאתם יגורו אלים, ובעלי הוראה וגאוני עולם מובהקים היו, והיום קמים להם כאלה שלא מילאו כריסם בש״ס ופוסקים, כל מיני צעירים, ועתונאים חרדים ריקים ופוחזים וקובעים את הטון.
הם ימשיכו להכשיל את הרבים, ובודאי בבוא יום יתנו את הדין אצל הבורא, אפילו אבות העולם נענשו על הרחקת תמנע, כשרצתה להתגייר.
מפני חילול השם לא אחשוף את הפרטים שאני אוסף שנים על רבנים (גם ראשיים שנפטרו וכאלה שעודם חיים) שגיירו למען בצע כסף, ופתאום הם נהיו מהמחמירים, חלק כבר נתגלה קלונם ברבים ולא כדאי להוסיף ודי בזה.
כמו שאני כותב עליהם ״טחו עיניהם מראות מהשכיל לבותם״.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.