רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 5 באוגוסט 2015

שוק חופשי, או הפסדים של גולן טלקום?

מאת ידידיה חסון

קווי התוכן פועלים כיום בחברות אורנ'ג, רמי לוי, סלקום ועוד..
בעצם קווי התוכן הינם שוק חופשי לכלל החברות.
הבעיה שחברת גולן טלקום לא הצליחה להיכנס לשוק בגלל הסכם עם וועדת הרבנים.
וכדי שתבינו מה היה? ומה הוביל לפסיקת הבג"ץ, ניתן רקע.
חשוב שתדעו: וועדת הרבנים לעניני תקשורת חוסמת אפשרות להתקשר ממכשירים כשרים* לרוב קווי התוכן. (*מכשיר שמשווק עם חותמת שלהם ומספר מיוחד ללא אינטרנט והודעות sms).
לא נכנס מהסבר מדוע הם חוסמים וכו.. רק נצטט את מנחם טוקר כתב דה מרקר שכתב שלשום בטוויטר: "קווי הנייעס ערערו את ההגמוניה החרדית שנשלטה על ידי העסקנים". תבינו לבד מדוע חוסמים.
או במילים אחרות, יש קבוצת עסקנים שרוצה לשלוט על הציבור החרדי.
ואכן לפני בערך כשנתיים וועדת הרבנים פנתה לכל החברות שמשווקות קומות כשרות (ומימלא עובדות עם הוועדה) ודרשה מהם לספק לה את כל המספרים שמיועדים לקווי תוכן והם נחסמו לחיוג מכשרים.
(הוועדה עשתה זאת כי קווי התוכן נהגו לשחרר המון מספרים, והציבור החרדי היה מאזין דרכם עד שעלו עליהם וחסמו אותם לקח לפעמים חודשים שבהם הציבור האזין לקווים "הטמאים")
אחרי שהוועדה דרשה את כל המספרים וחסמה אותם. פנו בעלי קווי התוכן לחברות החדשות שקמו כמו למשל רמי לוי, טלזר, הוט מובייל (לפני שחברו למירס), וגולן טלקום.
עם גולן היה הכי קל לסגור הסכם. אחרי הכל מדובר בצעיר ורענן שרוצה לעשות כסף.
אבל אז נודע הדבר לוועדת הרבנים שגם היו במגעים עם גולן טלקום על הקמת קומה כשרה בחברה (05832).
ואז תוך כדי המגעים עם גולן טלקום לסגירת חוזה מסודר על הפעלת קווי תוכן בחברתו, הופסקו המגעים באחת.
מסתבר שוועדת הרבנים הבהירה לגולן: "רוצה קומה כשרה ולקוחות מהמגזר החרדי? אל תעבוד עם קווי התוכן!
ואכן, גולן וויתר על העיסקה עם הקווים, לטובת עיסקה עם וועדת הרבנים.
כאן פנו בעלי קווי התוכן והחלו לעבוד עם חברות אחרות: 'רמי לוי' 'טלזר' 'סלאקט' וכל חברה שלא עבדה עם גולן. (בהמשך גם אורנג והוט מובייל ואפילו סלקום למרות שעובדים עם הוועדה, וועדת הרבנים כבר לא יכלה למנוע זאת מהם).
ואז נוצר מצב שחברה קטנה ומקרטעת כמו גולן טלקום מבינה שטעתה שלא עבדה עם קווי התוכן. אגב כבר למעלה משנה שגולן לא משלמים דמי קשוריות לחלק מהחברות למרות המחויבות החוקית שבכך (מה שאומר שהחברה לא במצב כספי טוב).
שימו לב לכמה עובדות.
1 מדובר בשוק חופשי ורגולצייה עסקית לכל בנאדם חופשי ויש המון מהציבור החילוני (בעיקר חברות שרתים שמרוויחים אחוזים מהקישוריוץ) שמפעילים קווי תוכן ולא כפי השקרים שממציאים בתקשורת.
2 זה לא סוד שלחץ מגולן טלקום זה מה שעמד מאחרי הוראת משרד התקשורת והראיה שמיכאל גולן השתתף בדיון בבגץ.
3 היה אפשרות לכלל החברות להיכנס לשוק ואגב כלל החברות קיימות בשוק, חוץ מחברה אחת ששמה גולן טלקום, שלא נכנסה מבחירה חופשית.
4 היו אומנם אחוזים בודדים שניצלו וייצרו דקות, אבל החברות עלו עליהם וניתקו להם פלפונים ותבעו אותם, וזה לא שונה מאלו שנכנסים ויוצאים לאתרים שלהם כדי להוכיח לגוגל שיש כניסות.
בקיצור מדובר כאן במלחמה בין החברות הגדולות (גולן מול רוב החברות האחרות) על ביזנס שבמקרה רוב הסוחרים הקטנים שעובדים מטעם החברות הגדולות הם רק במקרה חרדיים, כי הציבור החרדי הוא זה שצורך את הקווים בניגוד לחילונים שיש להם אינטרנט.
נציין שאין שום פגיעה בציבור ואם יש הפסד זה רק חברת תקשורת שמרוויחה פחות.
ידידיה חסון (מתעסק 4 שנים עם קווי התוכן)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.