רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 25 באוגוסט 2015

עד שאומר לו עבוד עבודה זרה: הרב שך התיר את השרים לש"ס ואת סגני השרים לאשכנזים וכעת משלמים את המחיר

מאת תלמיד פונוביז'

כידוע הרב שך ותלמידו היורד לשרשם של דברים יש להם מומחיות מדהימה לשחק עם ההשקפה כאוות רצונם להתאים את זה בדיוק לאג'נדה שמתאימה כעת למלחמות שלהם. זה על רגל אחת כל האידיאולוגיה של המחבלים שקיבלו איש מפי איש דרך מעתיק השמועה נתן העזתי מהפלס.
 
אגב הלוליינות של הרב שך בענייני השקפה היא מדהימה. בעוד זה שלקח את המלחמה נגד פא"י כמהות האידיאולוגיה הליטאית, ועל כך הכריז מלחמת עולם נגד הגר"ח גריינימן, הרי בתשנ"ב הוא התיר ללכת יחד עם פא"י ונציגה אברהם ורדיגר לאחר שהבין שדגל התורה לא תוכל לרוץ לבד והחסידים ניצחו אותו. ככה הם עובדים.
 
אז זה התחיל ככה. הרב שך התיר לש"ס בתשד"מ ליצחק פרץ להיות שר הפנים ולקבל שליטה בש"ס.
 
כשפתח בתשמ"ט את דגל התורה האשכנזים זכו מהרב שך להיתר להיות סגני שרים. הרב שך הסביר שחל כאן צווי דינים לשני הכיוונים. יש הבדל בין פרענק ש"לא ראוי להנהגה" ואז גם כאשר מתפקד כשר זה כמו בהמה שאוכלת על שולחן של בני אדם מצד הגדר של "אינם ראויים להנהגה". ואילו אצל האשכנזים עשה הרב שך צווי דינים שיש הבדל מהותי בין סגן שר לשר בקשר לאחריות המיניסטריאלית.
 
אז אחרי שני ההיתרים (היתרא דרב הונא הידוע) הגיע כעת התור להתיר לליצמן להיות שר. ואז מתקיים בנו מאמר חז"ל היום אומר לו כך ומחר אומר לו כך עד שאומר לו עבוד עבודה זרה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.