רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 19 באוגוסט 2015

בסוד שיח פרשת שופטים

מאת שאול שיף

העמדים שם לפני ה' :  אמר הראי"ה קוק זצ"ל = אף שסדרי העולם , מנהגי העולם  ונימוסיו , מנוגדים הם  להופעה האדירה  של רזי תורה, אבל הצדיקים מתגברים על הכל, והם חיים את חייהם  על פי  סוד ה'  ליראיו , בשלמות גמורה, והעולם כולו משתעבד להם באמת שעבוד פנימי, גם בעת ההעלם, וסוף הכבוד והממלכה הרוחנית של הצדיקים העומדים לפני ה'  תמיד , לבוא בכל הדר גילויה. ( עיטורי תורה )
תמים תהיה עם ה' אלקיך : וכך אמר רבי פנחס מקוריץ זי"ע : לא מצינו בשום מצוה או מידה טובה, מן התורה או מן הנביאים, שצריך  אדם מישראל לקיימם "עם ה' אלקיך" . רק במידת התמימות אומר הכתוב: "תמים תהיה עם ה' אלקיך".וכמו כן במידת הענוה והצניעות אומר הנביא : " והצנע לכת עם אלקיך". זאת, משום שבשתי המידות הללו יכול האדם בנקל לרמות את זולתו. הוא יכול להתחכם  ולהעמיד פנים של איש תמים, בשעה שלבו מלא ערמה ותחבולות רשע. כמו כן ישנה ענוה מזויפת, הגאוה מתעטפת בטלית של ענוה והיא סמויה מעינו של אדם מהחוץ, ורק כלפי שמיא גליא , אם תמימות זו או ענוה זאת היא אמיתית או מסולפת. ולכן, אומר הכתוב : "תמים תהיה עם ה' אלקיך, והצנע לכת עם אלקיך" . שתי מידות אלו, התמימות והענוה צריכות קיום  מאת ה', שהוא בוחן לבבות, שכן, את הבריות אפשר לרמות.
אלול = שפטים ושטרים תתן לך בכל שעריך : לך , לעצמך !!! קודם לכל תשפוט את עצמך. קשוט עצמך תחילה , ובאותה מידה שאתה מודד לעצמך תמדוד גם את האחרים. שלא תהא מקל לעצמך ומחמיר לאחרים . מוחל וותרן לעצמך ומדקדק עם אחרים כחוט השערה .דורש מהם מה שאינך מקיים בעצמך. בכל שעריך = בכל השיעורים והמידות שלך . ( תולדות יעקב יוסף )
אלול !!! מלך בשדה ומקבל כל אדם , כל אדם ממש , בסבר פנים יפות. הזדמנות פז לחלות את פני המלך. שבת שלום ומבורך

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.