רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 23 באוגוסט 2015

חוקרי מח"ש ביצעו חיקורי דין בארה"ב: ראיות לעבירות שוחד מצד ארביב וברכה

חוקרי מח"ש ביצעו לפני כחודשיים בשקט-בשקט שורה של חיקורי דין בארה"ב שורה של גורמים, ובהם עורכי דין, אנשי עסקים, רואה חשבון, בכירים מחצרו של הרב פינטו וסוכני FBI, מסרו עדויות על עבירות שוחד וטובות הנאה שקיבלו מנשה ארביב ואפרים ברכה העדויות מחייבות הגשת כתב אישום חמור נגד ארביב בגין עבירות שוחד שדינן 5-4 שנות מאסר ארביב יוכל לזכות בהקלות אם יודה ויחשוף מידע

מאת יואב יצחק

חוקרי היחידה לחקירות שוטרים (מח"ש), בראשה עומד עו"ד אורי כרמל, ביצעו שורה של חיקורי דין בארה"ב, ומכוחם התחזקו הראיות לעבירות שוחד מצד ראש להב 433, ניצב (בדימ.) מנשה ארביב, שהודח מתפקידו עם תחילת החקירה נגדו; ומצד המנוח אפרים ברכה, שכיהן, עד התאבדותו, כראש היחידה הארצית לחקירות הונאה לשעבר. כך נודע ל-News1.

חיקורי הדין בוצעו בשקט בשקט על-ידי כמה מבכירי מח"ש, בליווי אנשי המחלקה הבינלאומית בפרקליטות. חיקורי הדין התבצעו לפני כחודשיים לאחר עיכובים ותיאומים רבים, ולאחר שהתקבלו ההיתרים ממשרד המשפטים בארה"ב. יציאת החוקרים, כמו-גם רשימת העדים, נשמרו בסוד על-מנת שניתן יהיה להפתיע את החשודים המרכזיים.

נודע, כי במסגרת חיקורי הדין נחקרו שורה של גורמים, שלא באזהרה, ואלה העידו על כספים וטובות הנאה שניתנו למנשה ארביב ולבנו צחי ארביב, לפי בקשתם. כמו-כן נמסר בעדויות מצד סוכני ה-FBI על דיווחים שקיבלו הסוכנים, בזמן אמת, בדבר כספים שניתנו בעבר לאפרים ברכה מצד הרב פינטו ואנשיו, כתמיכה קהילתית. המדובר בטובות הנאה מצרפיות בהיקף כספי משמעותי.

העדויות שנאספו על-ידי חוקרי מח"ש, כמו גם ראיות ועדויות קודמות בנושאים אלה, ידועות היטב הן ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, והן לפרקליט המדינה, שי ניצן. חלק מהעדויות שימשו, בין היתר, את חוקרי מח"ש בחקירה הסמויה שניהלו במשך מספר שבועות נגד ברכה (עד התאבדותו) - מה שלא מנע מהיועמ"ש, לאחר התאבדות ברכה, לשקר לציבור בזדון ולהכחיש אפילו את דבר ביצועה של חקירה סמויה נגד ברכה.



ארביב נפל בבור שכרה
החקירה בעניינו של מנשה ארביב החלה ב-2012, כידוע, לאחר שבעיצומה של החקירה המשטרתית נגד הרב יאשיהו פינטו, ניסה ארביב להרחיק ממנו חשדות, שהחלו לצוף, וטען כי הרב פינטו ניסה לשחדו - "כמו את ברכה". לטענתו, הוצעו לו טובות הנאה, וזאת תמורת מידע שהובא לידיעתו מכוח תפקידו.

אלא שתוכניתו של ארביב השתבשה. בתוך זמן קצר התברר, כי ארביב, שניסה לסדר לעצמו חסינות, "כמו ברכה", נפל בבור שכרה לאחרים. פינטו, שנדרש לנושא לאחר שטענותיו של ארביב הובאו לידיעתו במסגרת טיוטת כתב אישום נגדו, נאלץ להתגונן ולחשוף, בחקירה שנפתחה במח"ש, ובמסגרת הסדר טיעון שנערך עמו בתמורה, כי אמנם: ניתנו לארביב טובות הנאה, וזאת לפי בקשתו של ארביב, ובמסגרת סיוע שנוהג הרב ליתן לחסידיו, אך כנגד זאת לא עמדה שום דרישה או בקשה למידע חקירתי כלשהו.

היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה, שעשו כל שלאל ידם - תוך ביצוע עבירה של הפרת אמונים, כדי לטייח את המידע המפליל נגד אפרים ברכה, התנו מחיקת סעיף האישום בעניין ארביב, מהטיוטה נגד פינטו, בעדות פינטו נגד ארביב. בדרך זו, השגת "ראשו של ארביב" והתמקדות בו, הם ניסו להרחיק את האש מברכה עצמו, ולמנוע, כמעט בכל מחיר, חקירת החשדות החמורים נגד ברכה על-ידי מח"ש. דבריו של פינטו הוכחו בחיקורי הדין שנערכו לפני כחודשיים:

  • בצעד חריג אישרה לשכת עורכי הדין בניו-יורק להעיד את עורכת הדין רוקסן לוין. האישור ניתן לאחר שהלשכה שם שוכנעה כי אין בעדותה משום הפרת יחסי עורך דין-לקוח, שכן לוין נשכרה על-ידי הרב פינטו - ולא על-ידי צחי ארביב, כדי להסדיר עבור ארביב אשרת עבודה. רוקסן, המתמחה בענייני הגירה, מסרה בעדותה, בהסכמת פינטו, כי אכן – היא טיפלה בבקשת שהייה ובהשגת אשרת עבודה לצחי ארביב, וזאת במימון אנשי חצרו של הרב פינטו;
  • איש עסקים בינלאומי העיד על מימון טובות הנאה לצחי ארביב ולאביו מנשה ארביב;
  • רואה חשבון אמריקני מוכר וכמה עורכי דין העידו על כספים וטובות הנאה שניתנו לארביב ועל הנסיבות בהן הוסדרו אותן הטבות;
  • גבאים מהישיבה במנהטן וגורמים נוספים העידו על שורה של טובות הנאה שניתנו לצחי ארביב, לרבות: תמיכה חודשית בסך 2,000 דולר בעת שהייתו בניו-יורק; מענק בסך 10,000 דולר שניתן לו עם בואו לניו-יורק; סיוע למגורים למשך חודשים רבים; סיוע בסידור עבודה; סידור ומימון כרטיסי טיסה; ועזרה נוספת מצד אנשי עסקים. כל זאת, כמובן, לפי בקשות מפורשות של האב, מנשה ארביב;
  • בחיקורי הדין ובעדויות בישראל העידו כמה גורמים על טובות הנאה משמעותיות שקיבל מנשה ארביב, עבור עצמו אישית, לרבות: אירוח במלון כמה פעמים; והנחה משמעותית הנאמדת בכחצי מיליון ש"ח ברכישת דירה בישראל;
  • במסגרת העדויות נמסרו ראיות חפציות;
  • העדויות כוללות תכתובות פנימיות שנמסרו מצד אנשי הרב פינטו, בהן נאמר שחייבים לעזור לצחי ארביב, הבן, בגלל שאביו הוא ניצב במשטרה, ומאחר שארביב לוחץ לעזור לבנו.
העדויות מצביעות על עבירות שוחד חמורות. נראה כי לא יהא מנוס מהגשת כתב אישום חמור ביותר נגד מנשה ארביב, וזאת לאחר סיום החקירה ובכפוף להזמנתו של ארביב לשימוע. סיכוייו של ארביב לזכות בהקלות, קלושים מאוד, וכך גם קלושים סיכוייו לחמוק מעונש העלול להגיע לארבע-חמש שנות מאסר, אלא אם יפנים את מצבו האמיתי ויסכים לחשוף מידע הידוע לו היטב, בפרשות שונות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.