רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 13 באוגוסט 2015

לזכרו של הסופר הרב מנחם גרילק ע"ה.

כואבת לי עד מאוד, הסתלקותו של הרב מנחם גרילק ע"ה, שהיה ידיד אישי בלב ונפש, חבר נאמן, נעים הליכות, איש יקר ואהוב על הבריות, צנוע, איש משפחה מדהים, אוהב ומכבד את הזולת, באשר הוא אדם, ללא מוצא, גזע, קהילה או שייכות כזו או אחרת. אצלו אפשר לומר מבלי להחטיא את הפירוש הפשוט, שכולם היו שווים בעיניו, בדיוק כפי שהיה אהרון הכהן: אוהב שלום, רודף שלום, אוהב את הבריות ומקרבן לתורה.
זה מי שהיה עבורי ועבור רבים, הרב מנחם גרילק ע"ה האיש והאגדה. אינני יודע מהיכן להתחיל לספר עליו ועל מעלותיו הגדולות, כי באמת ובאמונה שעמודים רבים שלמים לא יכילו את מעלותיו. אני רק יודע שאני מרגיש בר מזל על שזכיתי להכיר מקרוב את האיש הגדול הזה.
הכרתי אותו לראשונה לפני שנים רבות, ואף שירתנו יחד ברבנות הצבאית, כאשר במשך חודשיים היינו בקורס רבנים צבאיים בלימודים משותפים, ובלימוד תורת הלחימה בשדה הקרב. הרב מנחם ע"ה תמיד דאג לכולם, והיה עסוק בלתת ולעזור לכל אחד בכל מצב. הוא תמיד ידע לעודד ולשמח אנשים, במילים טובות ובפרגון לבבי.
זכורני כיצד יום אחד ניגש אלי ואמר לי: "שמע גלויברמן, חייבים להוציא חוברות עם חומר הסברה, בכדי לתת כלי עבודה עבור רבנים צבאיים". ואכן, לימים, הוצאנו יחד מספר חוברות שהיו קו מנחה ומדריך לכל קצין ברבנות, והנגישו למעשה את הרב הצבאי לגדוד, לחטיבה ולחייל הרגיל הפשוט. הכול נעשה מתוך אהבה וגישה נכונה, גם הדבר הפעוט ביותר.
בלי היסוס ניגשנו למלאכה על החוברות, כהוא היה הממציא של החומר ואני אחראי על הלוגיסטיקה. התלבטנו איזה שם נעניק לכל חוברת, והחלטנו לבסוף להעניק את השם "קרב רב"... במהלך העבודה על החוברות ראיתי את הברק בעיניו של מנחם ע"ה, עד כמה זה היה חשוב לו.
היו לי איתו לא מעט שיחות נפש אל תוך הלילה, בהן היה מסביר לי עד כמה חשובות שיחות הנפש והגישה לכל אחד, מתוך אהבה אמיתית לזולת. כך הוא הצליח בחוכמתו לקרב את הרב אורי זוהר שליט"א ועוד רבים וטובים.
כזה היה מנחם גרילק ע"ה - איש טוב לב, אנושי, בעל רגישות, סבלנות וסובלנות נדירה ותמיד עם חיוך והבנה. ובגלל כל תכונותיו המיוחדות הללו, אני אף פעם לא ידעתי לאיזה זרם לשייך אותו... לליטאים או שמא לחסידים?  זאת משום שהייתה לו באמת אהבה מיוחדת לאדם באשר הוא אדם.
יהי זכרו ברוך.

ידידו ומוקירו,
הרב יעקב גלויברמן

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.