רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 27 באוגוסט 2015

מבזקים - מפה ומשם


אדמקר בוואלה: ש"ס מקדמת את הרב ישעיהו ליברמן שהפלה בשנים האחרונות תלמידות ספרדיות בסמינר שבניהולו בירושלים לנהל את הסמינר היחיד והחדש באלעד. בתו של דרעי לומדת אצל ליברמן בירושלים.
--------------------
לבקשת נתניהו - יעקב ליצמן יושבע כשר בממשלה כבר בשבוע הבא.
 --------------------
ההחלטה בעניין חילולי השבת: המועצת הורתה לח"כים לדרוש מרה"מ בנימין נתניהו לעגן את ביצוע חוקי העזר העירוניים בחקיקה וללא פשרות.
 --------------------
היסטוריה והחלטה דרמטית - כותרות ראשיות: 'ערוץ 2': "רבני יהדות התורה הכריעו, ליצמן ימונה לשר". 'ערוץ 10': "השר הראשון ממפלגה חרדית אשכנזית מזה כ-60 שנה". 'ווינט': "ליצמן יישבע אמונים למדינה".
--------------------
 גירא ב'קול חי': מועצת גדולי התורה אישרה מינוי ליצמן לשר. האדמו"ר מסלונים ביציאתו לחץ ידיו ואיחל מזל-טוב.
 --------------------
הנושאים שעלו בפני חברי המועצת: חילולי השבת, מינוי ליצמן לשר, פעילות הממשלה, חוק הגיוס ורישום אזורי לסמינרים. האדמו"ר מבעלזא השתתף בדיון בטלפון
 --------------------
גוברת הביקורת נגד מינוי הירש. אסף חפץ המפכ"ל לשעבר: "מינוי גל הירש יחבל בארגון, הוא אינו מתאים למשטרה, השילוב של מפכ"ל ללא ניסיון ושר לביטחון פנים ללא ניסיון קטסטרופלי".
--------------------
 האגודה לזכויות החולה בפניה רשמית למועצת גדולי התורה: "אשרו נא לליצמן להתמנות לשר הבריאות. לטובת החולים ולמען מערכת הבריאות".
 --------------------
לישיבת המועצת הגיעו: האדמו"רים מסלונים, באיאן, סאדיגורה, מודז'יץ וח"כ אייכלר. האדמו"רים מבעלזא וביאלה נעדרים. ישראל כהן: האדמו"ר מצאנז לא משתתף בכינוס 'המועצת' בשל קבלת הקהל לקראת החגים ולרגל אירוסי נכדו הערב.
 --------------------
יואב יצחק ב'ניוז 1': מקורבי הרב יאשיהו פינטו מאשימים: "אתמול בניתוח של הרב גילו כי מחלתו התפשטה גם לכליות. הפרקליטות נהגה בו ברשעות ובחוסר אנושיות, ועיכבה אותו מלטפל בחייו".
--------------------
חברת 'אגד תעבורה' הודיעה על שביתת נהגים ביום ראשון הקרוב, יום פתיחת שנת הלימודים. בין הערים שישבתו: אלעד, אשדוד וקריית גת.
 --------------------
'הקול החרדי': מועצגה"ת תתכנס בשעה 11:30 בירושלים. אל הישיבה הוזמנו חברי ועדת הרבנים לענייני השבת וחברי מועצות מקומיות.
 --------------------
ר"ע מודיעין עילית יעקב גוטרמן לקאהן וחכם ב'קול חי': "לא נסעתי לחתונת הנגיד רכניץ בלוס אנג'לס כי היו בנות שלא סודרו. הלילה כולן סודרו בסמינרים. רק תחרות תמנע אפליית תלמידות".
--------------------
שיבוץ הבנות בביתר: רה"ע מאיר רובינשטיין פנה לרבני העיר המהווים את ועדת השיבוץ העירונית, וביקש להתכנס בדחיפות ולסיים עוד היום את שיבוץ התלמידות שטרם שובצו

'ערוץ 2': לאחר הסערה: "שרונה מרקט" ביטלה את הקנס לבעלי עסק שסגר בשבת.

ניר זאנו קצין חקירות במשטרת גבעתיים בראיון לסוכנות הידיעות "חדשות 24":  "המצית הסדרתי מגבעתיים נעצר ואחרי חקירה של יומיים, הודה במיוחס לו ומעצרו הוארך. התיק יועבר לפרקליטות, הנ"ל במעצר".

להמשך המבזקים כנסו כאן:



מהדורת 12 ב'קול החרדי':
מני גירא: "המועצת תתכנס לפנה"צ לאישור מינוי ליצמן לשר, לתקשורת שמתעניינת בסיקור הובהר שהכינוס סגור. בראש הנושאים: חילולי השבת המתרבים בישראל, וסוגיית הסמינרים - לא לאזורי".
שערוריה! קנסות בת"א למי ששומר שבת - עופר לייפרמן זכיין במתחם שרונה בראיון: "קיבלתי קנס של 3500 ש"ח כי סגרתי בשבת. רק לפני חודש נפתח המתחם, וכשרכשתי זכיינות בעלי הרשת הבינו ממני שאסגור בשבת. אני לא דתי אבל לעולם לא אעבוד ביום קדוש זה. הציעו לי לקמבן שאכניס שותף והוא יעבוד בשבת".
ח"כ מיקי זוהר 'הליכוד' בראיון: "זה עוול והזוי יחד. לא אתן בחיים שיהודי יקבל קנס על שמירת שבת. אגיש הצעת חוק שכל מי שיפתח בשבת, יהיה חשוף לתביעת נזיקין מהמתחרה השומר שבת. מקבל גיבוי מהח"כים החרדיים".
ח"מ עיריית ת"א ממרצ מיקי גיצין בראיון: "אני שייך לשמאל וכמייצג את תושבי ת"א אומר לכם - הסעיף הזה שמחייב לעבוד בשבת לא חוקי. התגייסתי לעזור לבעל העסק. הודעתי לחברי המועצה החרדים שנעבוד יחד למנוע כפיית עסקים בשבת".
סערת סמינר 'מאיר' בב"ב - איתמר זינגר בראיון: ״אחרי המאבקים והמכתבים - הגב' רחל בורנשטיין מסרה דברי פתיחה לבנות הסמינר בה היא הצהירה: ״בדורינו יש שני גדולי הדור הגראי״ל והגר״ח שיכריעו בהכל״.
מאבק הסמינרים בירושלים - אשר גולד יועץ למחוז החרדי במשרד החינוך בראיון: "הרב לוין מנהל הסמינר הישן בי-ם התחייב בשימוע לקבל את ה-21 בנות. נכון לרגע זה הוא ממשיך לסרב. אותם מנהלי סמינרים מצפצפים על גדו"י. הרבנים מגבים אותנו במאבק באפליה. אם הרב לוין לא יקבל את הבנות, הסמינר לא יתוקצב יותר. הטענה שלו שאין מקום בכיתות, טענה לא נכונה".2

מהדורת חצות בסקופים: סערת הקנס לשומר השבת.
• עופר לייבן מנכ”ל 'הנריס' בראיון: עד לרגע זה לא הודיעו לנו שהכסף ששילמנו יוחזר, שמעתי על כך רק בתקשורת.
• יענקל'ה הלפרין מנכ”ל 'אופטיקה הלפרין' בראיון: לקחתי על עצמי את כל ההוצאות המשפטיות והקנסות של הנריס, אני קורא לבני תורה לרכוש מוצרים רק אצל שומרי שבת.
• ח”כ מיקי זוהר בראיון: הצעת החוק שהגשתי תתן מענה בדיוק למקרה כזה של קנסות לשומרי שבת.
• מיקי גיצין ח”מ עי' ת”א ממרץ בראיון: מתנגד לקנס בכל תוקף.
• האפליה באלעד, בנות ספרדיות ללא סמינר, מחזיק תיק החינוך אבי עידן בראיון: עסוקים בבעיה ומתייעצים עם רבנים בתקוה לפתרון.
• כתב 'ישראל היום' איציק סבן בראיון על הסערה סביב מינוי מפכ”ל חיצוני למשטרה. ואיש התקשורת דני כיפר ידידו של המפכ”ל הנכנס בראיון: הרב לאו התקשר היום לחזק אותו, הוא מאוד קרוב לדת.
• סערת סלונים בביתר, ח”מ העיר מנחם זיידה בראיון.
• הקיצוץ ברבנות הצבאית, הרב רמי ראב”ד רב חיל האויר לשעבר בראיון: איך ניתן לקצץ בתקציב הדת ומאידך לנסות לגייס חרדים?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.