רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 9 באוגוסט 2015

ווארטים


״הנוף דרך המראה האחורית תמיד ייראה קטן יותר מזה הנראה דרך השמשה הקדמית, ולו רק כדי להוכיח שהעבר שלנו לא חשוב כמו העתיד״.

ישראלים מוכנים לשלם כסף העיקר לקבל בחינם.
אנגליים מוכנים לעבוד קשה העיקר לצאת להולידי.
אמריקאים מוכנים להפסיד כסף העיקר לעשות ביזנס.
אונגרים מוכנים להתבזות העיקר לקבל כבוד.

סוחר השיא בתו לבחור בן-ישיבה ואת הנדוניה הפקיד בידי עשיר מפורסם.  כיוון שעברו שבעת ימי-המשתה הלך החתן והוציא את הנדוניה מידו של זה והפקיד בידי אחר.  גער בו חותנו:
חזקה על בן-ישיבה, שהוא בטלן! עשיר מופלג כפלוני בן-פלוני אינו נאמן עליך, והלה שאינו מגיע לקרסוליו, נאמן בעיניך.
שתק החתן ולא אמר כלום.
לא היו ימים מועטים והעשיר המפורסם שמט.  נתפייס החותן לחתן ואמר לו:
שמא נביא אתה?
החזיר לו החתן:
לא נביא אנוכי ולא בן-נביא אנוכי, אלא מקרה בא לידי ושמעתי לאותו עשיר מספר עם אשתו על ביאת המשיח.  מיד נמלכתי בדעתי ואמרתי: הואיל והגיע לכך, שהוא מחכה לביאת המשיח, אין בו ממש.

"גביר" שמט ולא שילם גם לטבח, שהיה מעמיד בשר לשולחנו.  כמה פעמים תבע הטבח את ממונו, ו"הגביר" גם הבט לא הביט אליו.  לסוף כעס הטבח והתחיל צועק:
כלום ממוני שלי חספא בעלמא הוא? תשובה אני דורש... לכל-הפחות, מקרא קצר שבשיר-השירים...
לגלג עליו "הגביר":
טיפש! תשובה יפה זו אני שומר בשביל גדולים ממך.

הירשל אוסטרופולר נכנס אצל עשיר מפורסם לבקש נדבה.
אמר לו העשיר:
הירשל, שפיקח אתה, שמא תפרש לי פרשה סתומה, הרבה עניים מתפרנסים מאת העשירים, ואף-על-פי-כן הכל שונאים אותנו.  מה סיבה יש לזה?
החזיר לו הירשל:
אף מלאך-המוות כך: רבים מתפרנסים ממנו, ואף-על-פי-כן הכל שונאים אותו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.