תוכן ביאור אדה"ז (בלקו"ת) עה"פ בריש פ' ראה"ראה אנכי נותן לפניכם היום
ברכה וקללה, את הברכה אשר תשמעון וגו' והקללה אם לא תשמעון וגו'" - "ראה":
הענינים באים באופן של "ראה" - תוקף של ראי', כיון שהם באים מ"אנכי" -
שלמעלה משמות הוי' ואלקים וכו'. ומכיון שזה בא מ"אנכי", הפנימיות שלמעלה,
ה"ז בא "לפניכם" - לפנימיותהנפש של בנ"י שאא"פ להשתנות וכו'. ובאופן של
"היום" - שזה מורה על נצחיות, ומה הוא נותן? - "אתהברכה - אשר תשמעון" -
באופן של ודאות, אבל "את הקללה - אם לא תשמעון" - רק בספק, אבל גם "את
הקללה" "אנכי נותן", אף ש"מפי עליון לא תצא הרעות" - דהכוונה בזה
היא להפוך א"ז לאור - "אתהפכא חשוכא לנהורא".
משיחת מוצש"פ עקב, כ"ף מנחם-אב ה'תש"מ
משיחת מוצש"פ עקב, כ"ף מנחם-אב ה'תש"מ
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.