רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 6 באוגוסט 2015

העולים החדשים מתימן בהתדרדרות רוחנית

חיים יקירי הי"ו  יום שמח.

יש עניין שאתה חייב לעשות  לגביו רעש עד שינועו אמות הסיפים. במרכז הקליטה יעלים בבאר שבע  נמצאות 32 משפחות שעלו מתימן  לפני כשלוש שנים.  הם עלו חסרי כל, וגם הנותרים עדיין בתימן והמתעתדים להגיע לישראל, יגיעו חסרי כל, חלקם כבר הורידו את הפיאות או מסתירים אותם ומצבם הרוחני הולך ומתדרדר מיום ליום . רק משפחה אחת , משפחת נהרי , שראש המשפחה נרצח בתימן על רקע אנטישמי, נקלטה בארץ על ידי בני המשפחה הגרים בבני ברק. איש לא טרח עד היום להכשיר את הגברים  במקצועות ראויים , בקורסים של משרדי הממשלה, איש מהיהדות החרדית לא שם עליהם וגם לא מש"ס . אם נעשה משהו , זה שיעורים פה ושם, בשוליים ממש. הייתי עד לכך איך שמדריכות  מחבר העמים לשעבר הלבושות בחוסר צניעות פוגעת, מדריכות את הילדים הקטנים במועדון , עם הפיאות  היפות והכיפות הגדולות, והן גם מסתובבות בין הנשים התימניות הלבושות  בצניעות ראויה ומראות להן את הדרך כיצד להיחשף בחוסר בושה. לאט לאט בלי מפא"י ובלי קיבוצי השומר הצעיר, המשפחות מתדרדרות מבחינה דתית. לא ברור מדוע היהדות החרדית מפקירה אותן? מדוע אין מרכז קליטה ראוי ל משפחות עולים שומרי מצוות? 
אני לא רוצה לערב עניין בעניין אבל בכפר שאול בירושלים יש לא מעט חולי נפש חרדים, ומי שמבקר אותם בשבת, מזדעזע לראות שהם יושבים בשבת ליד הטלוויזיה. ויש מהחרדים הללו שמעשנים בשבת, כי אין  מוסד לחולי נפש  לציבור החרדי והדתי תחת הדרכה של צוות דתי . הרי המשפחות ממש מתעוותות ממה שעיניהן רואות.
אל  תשתוק בעניין התימנים המופקרים לכל רוח. איפה החזון איש של הדור שידאג לעולים החדשים שומרי תורה ומצוות? נכון אין שם כסף וכבוד , ולכן אין להם גואל?  במרכז הקליטה נורית שבבאר שבע  מתגורר נער תימני שעלה בלי הוריו ולפי דעתי בתוך זמן קצר הוא יתגלגל  לרחובות ויתחבר למעשים לא טובים. רח"ל

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.