רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 25 באוגוסט 2015

מבזקים - מפה ומשם


צעד נוסף בפיוס הפנים ויזניצאי: בערב ר"ה באירוע הענק חנוכת הבית לבנין המרכזי של ויז'ניץ מרכז של האדמור הרממ ברחוב שלמה המלך, ינגן מאיר אדלר.
-------------------
האפליה - לשיא מחריד: בחורה חרדית כבת 15 התארסה לאחר שישבה בביתה תקופה ארוכה בעקבות סירובם של מנהלי הסמינרים לקבל אותה • מקורב למשפחה: "הצעד נעשה בהכוונת אחד מגדו"י" • גורם שעסק בפרשה: "אחד המנהלים הודה שאם הייתה ליטאית, הייתה מתקבלת"
-------------------
עת זה רשמי: ארדן החליט למנות את תת אלוף במילואים גל הירש למפכ"ל. זכור ממלחמת לבנון השנייה וממבצע צוק איתן.
 -------------------
חרדים 10: ביהמ"ש האזורי לעבודה, אישר את פיטוריו של פנחס כהן, מי שהיה האחראי על הנוער - מעיריית ביתר עילית • השופט מתח ביקורת על התובע, ואף חייבו בהוצאות משפט.
 -------------------
'הקול החרדי': מעמד החופה בגור: האדמו"ר מגור - סידור קידושין. כתובה - הגרי"מ לאו. ברכות - האדמו"רים: מבויאן, סלונים, מאקווא ומודז'יץ.
 -------------------
 יואב יצחק ב'ניוז 1': נתניהו וארדן שקלו בימים האחרונים למנות למפכ"ל את יפתח רון טל יו"ר חברת החשמל.
 -------------------
חרדים 10: מחבלים תכננו לבצע פיגוע הנחת מטענים וירי כנגד מתפללים יהודים הנכנסים לקבר יוסף הצדיק בשכם באופן עצמאי וללא תיאום עם כוחות הביטחון. אחד המחבלים משמש כשוטר במשטרה הפלסטינית.
 -------------------
'סרוגים': מסתמן הדיל במינוי הדיינים החרדים - שני שליש חרדים ושליש מהציונות הדתית. החלוקה תהיה: 5 דיינים חרדים ספרדים, 5 דיינים חרדים אשכנזים ו-5 דיינים מהציונות הדתית. רבני 'צהר' לא בדיל.
 -------------------
 גירא ב'קול חי': "רחש בחש במינוי דיינים - גפני נפגש עם שטייניץ, ליצמן עם דרעי, בדרך להרחבת הסכמה מ-15 מינויים ל-30. זהות הדיינים נפתחה מחדש".
 -------------------
'יתד' מדווח על מכתב גדולי ישראל נגד הרישום האזורי בסמינרים - ומבהיר: הגראי"ל הורה בהוראת שעה לקיים רישום אזורי בסמינרים באלעד
 -------------------
'הקול החרדי': רבני מודיעין עילית במכתב למנהלי הסמינרים בעיר: "מאחר ולצערינו ישנם תלמידות שלא סודר קבלתם ללימודים, עקב כך, הננו מורים בזאת על אי פתיחת שנת הלימודים, עד שתסודר כניסת הבנות באופן מיידי".
 -------------------
קריקטורה ב'ישראל היום': סגן השר ליצמן בולע גלולה עליה כתוב פסיקת בג"ץ. הכיתוב: "מר ליצמן, זו הגלולה למועצת גדולי התורה. חייבים לקחת אותה בתוך 60 יום. השפעתה שתהפוך לשר".
 -------------------
שעיה איצקוביץ בראיון סוער ב'קול ברמה': "500 חברות במשק לא יפרסמו ב'הפלס' גם אם יטרידו אותם עוד 500 שיחות. הטרור, האיומים וההשמצות לא יעזרו. מבחינתם זה לשרוף את המועדון. אין גבול לחילול ה' שהם גורמים".
 -------------------
עימות אצל גלסנר ב'קול ברמה' בעקבות סקר 'בחדרי': איש המספרים של 'דגל' אברהם ובר: "אנחנו שני שליש". עמיתו עו"ד אברהם יוסטמן מ'אגודה': "מוכנים לבחירות פנימיות".
 -------------------
סערת ביהכנ"ס חב"ד בבית שמש - העסקן יענקל גלויברמן ל'קול החרדי': "ראש העיר משה אבוטבול הבטיח לי אתמול בלילה שעל הבוקר זה יסודר, עד לרגע זה לא קרה כלום. רק במדינות של מוסלמים היו מאבקים כאלו כמו בבית שמש".

להמשך המבזקים כנסו כאן:



 -------------------
ברוך דיין האמת: האברך הר' יהושע העשיל ספיבק ז"ל. חסיד ויז'ניץ בן 41 מאשדוד. השאיר 7 יתומים. גיסו של סמנכ"ל איחוד הצלה ר' לייזר היימן מתל ציון.
 -------------------
יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט בנט ב'קול חי': "לא אקדם את חוק רישום אזורי ללא הסכמה רחבה בתוך הציבור החרדי. פועל לנסות להביא תקציבים נוספים לחינוך המוכר שאינו רשמי".
 -------------------
ניר ברקת בראיון ל'ידיעות': "אין קשר בין פתיחת 'יס פלנט' לסגירת המרכולים בשבת. החרדים לא סוחרים עם השבת. א"א לומר להם נחלל שבת מצד אחד כדי לקבל משהו בתמורה, החרדים מוחים בכל פעם שמרגישים שקדושת השבת נפגעת. זו זכות לגיטימית וחוקית"
 -------------------
עו"ד רונאל פישר ששוהה במעצר בית אצל חמותו בבת ים פונה הערב לבית החולים איכילוב, לאחר שסבל מכאב בחזה.
 -------------------
מתי רוזנצוויג דובר עיריית בית שמש בראיון לסוכנות הידיעות "חדשות 24": "הקראוון שהוצב ע"י קהילת חב"ד ברמת בית שמש ג' יפונה ביממה הקרובה בהסכמה, הקראוון הוצב בשטח הנמצא במהלך עבודות להקמת גינה ציבורית, ולא על שטח המיועד לבניית מוסדות ציבור. ראש העיר משה אבוטבול פועל במטרה לזרז הקצאות מסודרות כחוק עבור כלל הקהילות ברמב"ש ג' כולל קהילת חב"ד".
 -------------------
לקראת הכרעת המועצת - סגן שר הבריאות יעקב ליצמן נכנס הערב להתייעצות ממושכת אצל האדמו"רים מויז'ניץ ובויאן.
 -------------------
'הקול החרדי': למועצת גדולי התורה ביום חמישי הוזמנו חברי מועצות הערים: ירושלים, אשדוד ות"א מאגו"י המתמודדים עם חילולי שבת בעיר.
 -------------------
ישראל כהן בסקופים: מועצת גדולי התורה של 'דגל' מפרסמת מחר ביתד נאמן מכתב נגד המכשירים 'תואמי כשר'.
 -------------------
מהדורת חצות בסקופים:
דריכות לקראת כינוס מועצת גדולי התורה ביום חמישי, העיתונאי דן מרגלית 'ישראל היום': ההחלטה היא היסטורית, למרות שאיצ׳ה מאיר לוין כבר שימש שר.
• עורך 'בקהילה' אברהם דב גרינבוים בראיון: המועצת לא מתכנסת בנושא השר, ההערכה היא שידונו גם בנושא הזה.
• נציג 'דגל' בועדת הבחירות ונציג אגו”י בועדת הבחירות בעימות סוער, האם דגל התורה מביאה לקלפי יותר מצביעים מאגו”י? יוסטמן וובר מסכימים: באחדות מלאה היה 8 מנדטים.
• פרשת ההטרדות, עו”ד אביגדור פלדמן המייצג את נאמני הפלס: אין כל חדש בפרשה - בעלי אינטרס ניסו לעלות את הנושא לסדר היום ללא הצלחה.
• כנס המיסיון בירושלים, הגר”א שלזינגר תוקף בראיון: אין הנהגה ולכן הנציגים בירושלים מתרפסים, אם הרב אלישיב היה חי היו פורשים מהקואליציה.
• בת הסמינר נאלצה להתארס בעקבות סרוב הסמינר הליטאי, יעקב אמסלם כתב 'כל הזמן' עם הסיפור המלא.
• הטרגדיה בב”ב, ידידו הקרוב של הרב שמיל דייטש ז”ל, בני וולקן בראיון דומע.
• הפשרה בבית שמש, חיים שטיינר איש חסידות חב”ד: הגענו למסקנה שהמיקום לא ריאלי ובית הכנסת יעבור תוך יומיים.
• משבר בשוק ההון בעולם, כתב קול חי צבי טסלר בדיווח מיוחד.
• השוטרים העידו נגד חשוד מההפגנות על הגיוס עדות שקר, עו“ד גיל דחוח: הבחור זכה בהוצאות משפט ואנו תובעים תביעה אזרחית נגד המשטרה.
• עו”ד אשר אוחיון המייצג את ישי שליסל בראיון: אני ידידי ותיק של שליסל ובקשר טוב איתו, הוא הסכים לייצוג שלי רק מחוץ לביהמ”ש שם הוא שותק.
 -------------------
מהדורת 12 ב'קול החרדי': 
אבי שיף 'בחדרי' חושף: "דגל ממשיכים להוביל את מאבק השבת בירושלים. כל ראשי המפלגות: דרעי, ליצמן, פרוש וגפני בראיונות מחר ב'יתד' על רקע כינוס המועצת בחמישי. משדרים חזית אחידה במאבקי השבת".
הסקר שמסעיר את הציבור החסידי והליטאי - משני צידי המתרס. עו"ד אברימי יוסטמן מ'אגודה' בראיון: "סקר לא מספיק, צריך לעשות בחירות פנימיות, לעשות מפקד של בית בית. לא כל ליטאי מצביע דגל, יש ליטאים חרדים עובדים שהצביעו ג' בגלל אגודה. איך סופרים את קהילת המרביצי? ואת קהילת המתמידים? הפיתרון היחיד שח"כי 'דגל' יסכימו לבחירות".
אברהם וובר 'דגל' בראיון: "דגל התורה בדוק כיום שני שליש מצביעים. 'אגודה' לא מוכנים ללכת לבחירות, רק שלומי אמונים רוצים. גור, ויז'ניץ ובעלזא נגד. את קולות החרדים העובדים אנחנו השארנו ביהדוה"ת. זה אבסורד שבחלוקת התפקידים אנחנו מקבלים רק 33%, זה חוסר הגינות בצורה קיצונית".
המאבק נגד המוסדות בארה"ב - העסקן נפתלי שוורץ בראיון: "קבוצת חרדים שירדו מהדרך החליטו להתנקם בציבור החרדי. הקימו ארגון והחלו להלשין לשלטונות שלא לומדים ליב"ה. הם דואגים בימים האחרונים להשמיץ את החרדים בתקשורת, ומלווים אישית את חקירת המשטרה".
פרשת ביהכנ"ס חב"ד בבית שמש - גבאי ביהכנ"ס בנימין מנדלסון בראיון: "הגענו להבנה שנפעל בצורה חוקית וכבר בראש השנה יהיה למתפללים ביכנ"ס מפואר. לא יתפללו בדירה. חסידי חב"ד בבית שמש ובכל רחבי הארץ מוקירים תודה לשר אריה דרעי שפתר את המשבר".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.