רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 19 באוגוסט 2015

ווארטים


״אנשים טובים נעשים כאלה מתוך שהם מפיקים חכמה מכישלון. כי מן ההצלחות אנו לומדים מעט מאוד.״

אלול ר"ת :
וישאלו איש לרעהו לשלום
(שמות י"ח ז')

עשיר קמצן סגר דלתות-ביתו מצד הרחוב ומצד החצר, שלא יכנסו קבצנים אצלו.  למחר פגשו קבצן אחד ואמר לו:
צו לביתך, כי בעוד שלושה ימים אתה מת.
נתחלחל הקמצן, נתן לקבצן נדבה הגונה ושאל:
זו מניין לך?
החזיר לו הקבצן:
קבלה היא בידי מרופא מפורסם: מי שסגור מפנים ומאחור אינו חי יותר משלושה ימים...

משולח של ישיבה מפורסמת בא לעיר ואמרו לו:
לפלוני בן-פלוני אל ילך מר.  עשיר מופלג הוא, אבל חזיר שבחזירים.
לא נשמע המשולח והלך אליו.  קיבלו העשיר בפנים חמורות ואמר לו:
לחינם באת אלי.  ממוני חביב עלי מכל הישיבות שבעולם.  הכל שונאים ומקללים אותי בשביל שקמצן אני, ואני לועג להם ולקללותיהם.  הם מקללים ואני מתעשר מיום ליום.
ראה המשולח, שאין לו שום תקווה ממנו, קם לצאת ובירכו באריכות-ימים.  תמה הקמצן:
וכי בשביל שאיני נותן לצדקה נשכרתי ואתה מברכני?
הסביר לו המשולח:
אם קללות מתקיימות בך להיפך, שמא גם ברכות יתקיימו בך להיפך...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.