רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 12 באוגוסט 2015

חסיד חב"ד במכתב גלוי לבני רבינוביץ בעקבות המסירה על גופשטיין

לכבוד
הרב בני רבינוביץ
 
שלום וברכה!
 
פונה אני אליך כבנו של חסיד חב"ד בעל מסירות נפש ברוסיה הסובייטית, אביך זצ"ל שהלך בדרכי אדמו"רי חב"ד מסר את נפשו להצלת יהודים ושיכלו ללמוד תורה, ובזכות אותם חסידים שהלכו באש ובמים בעקבות נשיאי חב"ד רבבות רבבות הולכים כיום בדרך התורה. בזכות זה אני מתייחס אליך בהערצה למרות שחצית את הקוים לעולם הליטאי, אני יודע שאתה אוהד את חב"ד ואת הרבי ויודע להעריך את הרבי וחסידי חב"ד ושלוחי הקודש של הרבי.
 
ודווקא בגלל שאביך מסר את נפשו כבן להורים שגם הם מסרו את נפשם אני יודע עד כמה חסידי חב"ד היו מוכנים להיכלא ולעבור עינויים קשים רק כדי לא להלשין את חבריהם והדברים ידועים מה עברו החסידים מאחורי מסך הברזל.
 
דווקא משום כך כאב לי מאד שהוצאת את הכביסה המלוכלכת החוצה בפרט בתקופה שנערך בישראל מסע ציד נגד כל חובש כיפה סרוגה כשחורה. כולנו חשודים מבחינתם על רציחה והסתה.
 
אם היית בנאדם היית קורא את בנצי גופשטיין הצידה ומסביר לו בדרכי נועם וברציונאליות שכך לא מדברים. זה היה מקובל. זכותך היה למנוע את הופעתו אם אתה חושב שזה הורס את הדור הצעיר, אך לא לצאת למשנאינו ומנדינו ולהוציא לעז על כל הציבור הדתי והחרדי. בתקשורת כולנו מקוטלגים יחד וגם אם אתה חושב שאתה עושה חיץ אתה טועה.
 
ודווקא כחסיד חב"ד אני כותב לך כי כידוע כמה הרבי לא אהב ומחה נגד שיטת הרב כהנא ותלמידיו ודברי הרבי מודפסים בכתובים, כולל שיטתו נגד הערבים והמלחמות שניהל נגד ברית המועצות.
 
הרבי סלד משיטתו בתכלית וראה בה רק מזיקה גם לשלימות ובטחונה של ארץ ישראל וגם ההתגרות המיותרת שלא מוסיפה דבר רק הורסת. ובעיקר התנגד הרבי בתוקף הכי גדול לשיטת הרב כהנא של אתחלתא דגאולה וכידוע כמה הרבי נלחם בשיטה פסולה זו ואמר שהיא מביאה לשפיכות דמים. הרבי דגל בדיפלומטיה ובפעילות אמיתית ומעשית, ובפרט בדברים של הצתת כנסיות שגם אין לזה שום מקור בהלכה. כידוע שפסק כל גדולי ישראל שזה לא נכלל בעבודה זרה ואין כאן הדברים להאריך עד כמה הדברים מזיקים ועד כמה אסור לדבר בשפה כזו למרות שברור לי במאת האחוזים גופשטיין לא דיבר למעשה אלא הביא את דבר ההלכה כפי שהוא מבין זאת בפאנל ישיבתי ששם זה המקום שכל אחד מעלה את הבנתו בהלכה כמקובל גם אם לא מסכימים לדעתו כפי שהציג זאת.
 
אך עם כל זאת מה שעשית בהוצאת הכביסה המלוכלכת החוצה הינו בגדר מסירה של ממש. טוב תעשה אם תעשה מה שעשו חבריך לפאנל שהודו בפה מלא שמדובר בפלפול הלכתי בסגנון קעמפים של בני ישיבות ובכך תציל את המצב ולא תחטא חלילה בהכנסת יהודי יקר לכלא גם אם ממש אנחנו לא הולכים בשיטתו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.