רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 20 באוגוסט 2015

על חוק הלאום ומעצרים מנהליים

מאת משה פייגלין

כן! התנגדתי למעצר מנהלי - ועודני מתנגד לו - גם כשעל הפרק עמד מעצרם של ערבים בלבד. אבל אינני משווה כלל בין המקרים. אלו פושעים ואלו אויבים. תפיסת החירות שלי נובעת מתוך אחיזה בזהות היהודית - לא מתוך ניסיון לטשטש אותה. מי שמחפש חירות מתוך אבדן זהות - נופל תמיד אל מחוזות השיעבוד.
הנה תזכורת לדברים שאמרתי בעניין מעצרים מנהליים על רקע חוק הלאום (שכמובן נקבר לאחר השימוש הציני שעשה בו נתניהו ערב הבחירות):
"ובכן מדינה בה הפרלמנט סוגר עיתונים, אינה מדינה דמוקרטית. מדינה שבה 93% מהקרקע שייכת למדינה – אינה מדינה דמוקרטית, מדינה שבה הצבא מגרש אלפי אזרחים מבתיהם, אינה מדינה דמוקרטית. מדינה עם מעצרים מנהליים – אינה מדינה דמוקרטית, מדינה שבה חבורה קטנה ובלתי מייצגת, מבטלת שוב ושוב את חוקי הכנסת, אינה מדינה דמוקרטית. מדינה שבה הצבא משדר לעם ואילו לעם נדרש זיכיון בכדי לשדר – אינה מדינה דמוקרטית. מדינה שבה הנשק נאסף מאזרחים נאמנים, אבל נצבר בכל היישובים העוינים – אינה מדינה דמוקרטית – ועוד ועוד.
לעומת זאת – מדינה שקמה כדי להגשים את שאיפותיו הלאומיות של עם אחד, ובמקביל שומרת בקפידה על זכויות האדם של כל הלאומים האחרים המגלים נאמנות מלאה לעצם קיומה כמדינת הלאום של מי שהקימוה – מדינה כזו היא מדינה דמוקרטית בהחלט – וזו זכותה וחובתה לשמור בידה את "מניית הזהב" שתשמור את ה"עסק המשפחתי" בידי המשפחה בלי שצאצאים חסרי אחריות יחליטו פתאום לסחור בה.
אנחנו רוצים להיות דמוקרטים, ואפשר לומר שאנחנו קרובים לכך יותר משכנינו, אבל עוד רחוקה הדרך לאותה מדינת חירות יהודית שעליה חלמנו.
המילה 'דמוקרטיה', אינה מופיעה כלל במגילת העצמאות. הסיבה לכך היא שדמוקרטיה אינה מטרה, דמוקרטיה היא שיטה. "הדמוקרטיה היא שיטה גרועה מאוד" – הסביר פעם צ'רצ'יל – "אולם אינני מכיר שיטה טובה ממנה". גם אני לא מכיר שיטה טובה מן הדמוקרטיה ליישום החירות. לכן אני דמוקרט – יותר מכל המצווחים כרגע כנגד 'חוק הלאום'.
"אנו מכריזים בזאת על הקמת מדינה יהודית בארץ ישראל" הודיע בן גוריון.
מי שבא לכאן רצה מדינה יהודית. רובם המוחלט מבקש ליישם במדינה היהודית את השיטה הדמוקרטית, אבל להעמיד באותו מישור את המהות ואת השיטה למימושה זו כאמור דמגוגיה שבאה לבלבל את הציבור ולקחת ממנו את המדינה היהודית.
את מהפיכת ה"יהודית ודמוקרטית", בישר אולי יותר מכל אדם אחר, נשיא בית המשפט העליון לשעבר – אהרון ברק. משנשאל ברק, מהי מדינה יהודית, הסביר בפשטות שמה שדמוקרטי זה יהודי – כלומר בבית המשפט העליון הפכה ישראל למעשה לדמוקרטית ודמוקרטית. משפרש מתפקידו אמר הנשיא לשעבר ללא כחל וסרק – "עבורי מדינת ישראל היא מדינת כל אזרחיה".
אז לסיכום – דמוקרטים גדולים שלי – דמוקרטיה, היא הדבר האחרון שמעניין אתכם. החתירה שלכם היא למיסמוס זהותה היהודית של המדינה ואתם עושים זאת באמצעות מה שאתם מכנים 'דמוקרטיה'.
'חוק הלאום' אינו פוגם במאומה בדמוקרטיה, נהפוך הוא, הוא משמר את ערכי הרוב ולא מאפשר למיעוט קטן לפעול בניגוד לרצונו. 'חוק הלאום' בולם מעט את בולמוס המסע לחיסול זהותה היהודית של המדינה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.