רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 10 באוגוסט 2015

ווארטים


"יש ציירים ההופכים את השמש לנקודה צהובה, אבל יש אחרים שבעזרת היצירתיות שלהם הופכים נקודה צהובה לשמש."

אמר קבצן לקמצן:
בתי בגרה ואין בידי להשיאה.  אל מי אפנה אם לא אליך? "שני בשני" אני לך.
החזיר לו הקמצן:
יודע אני, ש"שני בשני" אתה לי, מיהו ממוני – "ראשון בראשון" הוא לי...

 היו לו למלמד עני עשרה זהובים, הלך וקנה עז.  גילגלה אשתו עמה כמה ימים, האכילה אותה, השקתה אותה – והעז חלב אין לה.  כעסה האשה ואמרה לבעלה:
מלמד שוטה אתה: הלכת לקנות עז וקנית תייש.
קיבל המלמד את הדין עליו ושתק.  לא היו ימים מרובים ופרצה מגפה בעזים ומתה גם עזו שלו.  תלה המלמד עיניו לשמים ונאנח: השופט צדק לא יעשה משפט!... לגבי חלב עשית עזי – תייש, ולגבי מגפה עשית תייש – עז.

שאלו לשמריל שניטקבר:
מפני מה עני מטופל בבנים ובנות, ועשיר מטופל בממון?
החזיר שמריל:
שניהם משל גבוה זוכים.  עני, הדואג לפרנסת-השבוע, מזדרז לגמור זמירות של מוצאי-שבת, כדי להקדים ולהתחיל בעבודה של חול, וכשמגיע ל"זרענו וכספנו ירבה כחול", מחזירים לו מן השמים: "כסף אין לנו עדיין: בפמליה של מעלה עוד לא הבדילו; קח לך זרע".  עשיר, שאינו דואג לפרנסת-השבוע, מאריך בזמירות של מוצאי-שבת, וכשהוא מגיע ל"זרענו וכספנו ירבה כחול".  מחזירים לו מן השמים: "זרע כבר אין לנו; בא אחיך העני ולקח; קח לך כסף"...

מלמד עני היה אומר:
אילו נתן לי הקדוש ברוך-הוא עשרת אלפים רובל, מיד הייתי מפריש אלף אחד מעשר לעניים.  שמא אין הקדוש ברוך-הוא מאמינני, יפריש בכבודו ובעצמו אלף אחד מלכתחילה ויתן לי רק תשעה אלפים.°

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.