רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 21 ביוני 2015

אוניברסיטת בר מינן

מאת הרב אליהו קאופמן

   למעלה ממאה שנה מנהלים גדולי ישראל ויכוח ומאבק בשיטת "המזרחי". המהרי"ל דיסקין – שנפטר בשנת 1898, ביקש כבר עם צמיחת הרעיון הציוני והתמקמות "דתיים ציוניים" לצידו, להוציא את מה שהוא קרא "כת הציונים", מחוץ לעם ישראל ולגזור על פיתם כפת עכו"ם ועל יינם כיין נסך, כולל אלה של ה"דתיים הציונים". גדולי ישראל דאז אמנם צידדו בדעתו של המהרי"ל דיסקין מבחינת הקו הכללי אך לתומם הם חשבו כי גזירתו קשה מדי וכי הם עלולים להרחיק כאלה שאפשר היה לקרבם בחזרה לחיק ההשקפה הסדורה. המהרי"ל דיסקין – רבה של בריסק בתחילה ולימים עמוד ההשקפה התורתית של ירושלים, ביקש לקיים פגישה עולמית דחופה בנושא, וטען שאם לא יוטל החרם הזה, אזי, זו תהיה בכייה לדורות. הפגישה לא נתקיימה מסיבות טכניות ובנתיים נקרא המהרי"ל דיסקין לישיבה של מעלה ולימים הפכה ה"בכייה לדורות" לעובדה מוגמרת. החוגים החרדים היותר נאמנים לימי קדם טוענים כי ה"בכייה לדורות" היא על כך שהרצל ומרעיו החילוניים – ציוניים לא הוצאו מכלל ישראל בזמן. אבל גאוני עולם כמו ה"מנחת אלעזר" ממונקטש וה"סבא קדישא" אלפנדרי מי"ם הורישו לשומעי לקחם כי ה"בכייה לדורות" היא דווקא על ה"ציונות הדתית" משום היותה לא רק חוטאת אלא במיוחד מחטיאה, ועוד ברגעים שאת הבגידה ביהדות היא עושה כשכיפה מונחת על ראשה ואילו היא קוראת לעצמה "אורתודוכסית". התהליך העמוק הזה – לחתוך במורשת ישראל סבא, מתוך המחנה הדתי, כשיטה ולא כטעות עממית, באה השבוע לשיא חדש אבל לדעתי גם סופי, מכדי לראות בראשי הציונות הדתית "דתיים". אוניברסיטת "בר אילן" – שחרתה על דגלה את עיקרי הדת, הכירה בתועבות האסורות מהתורה כחלק מהזכות לקיימן לצד "מורשת עם ישראל", כאילו אין מדובר בנלחמה של  חיים ומוות רוחנית!

להמשך כנסו כאן:

 

    כאשר קמה אוניברסיטת י"ם – בראשית שנות ה-20 של המאה ה-20, היא הוחרמה ע"י בד"ץ ה"עדה החרדית" ועי הגר"ח זוננפלד. הם החרימו את האוניברסיטה הזו ואסרו את הכניסה לבנייניה. הם עשו זאת מתוך הרצון להציל יותר ויותר צעירים יהודים לא להיסחף לכפירה וכדי שלא ירדו מהיהדות הצרופה, ומלימוד התורה. אבל ספק גם אם אותם מחרימים היו מאמינים כי פחות ממאה שנה אח"כ תבוא אוניברסיטה בארץ הקודש – ועוד כזו המתקראת "דתית" (!) ותעניק שטח ואולם בתוככייה, לקיום טקס מיסיונרי הדוחף יהודים לעשות את כל התועבות שמפניהן נגזר על שבעת עמי כנען למות בחרבו של יהושע בן נון. וכשאמרתי טקס מיסיונרי לא טעיתי, חס ושלום.
    ה"אור החיים" הקדוש הסביר את הפסוק "בשגם בשר הוא, בפרשת "בראשית", כשיא נבזותם של אלה החיים חיי עבירה ותועבה ולא רק שהם אינם עושים תשובה על כל אלא שהם הופכים את הסחי הזה ל"דגל תרבותי"! "מצעדי הגאווה" אף גרועים מכך. הם לא רק שהופכים את הסחי ל"תרבות" אלא שבכל ההזמנות – ולפחות פעם אחת בשנה הם מנסים לכפות אותה תעמולתית על כל מדינת ישראל, ועוד עוברים לשם כך מעיר לעיר. תארו לעצמכם אילו זה היה להיפך, ולהבדיל – אילו היהדות החרדית הייתה מארגנת "מצעדי יהדות" בת"א, בכ"ס, ברמת השרון, בשכונות החילוניות בי"ם וכמובן בקבוצות ובקיבוצים. המילה מיסיונרית הייתה יושבת לגוורדיה האנטי דתית בתוך פיותיהם האנטי דתית כמו שיניים ועל האלימות שלהם אין מה לדבר. אבל לכל אלה שמקדשים את האסור כמובן שמותר לכבוש עוד יעד ועוד יעד כבדרך המיסיונריות הטריוויאלית. ועכשיו הם כבשו גם "יעד דתי" - את אוניברסיטת "בר אילן"!
    הסכמתם של ראשי אוניברסיטת "בר אילן" להיות חלק מהקונצנזוס האנטי דתי הזה ולתת לגיטימציה למיסיונריות החדשה הזו, מוציא את האוניברסיטה הזו ואת ראשייה מבסיס האורתודוכסיה ודת אש למו ומעבירה אותם לרפורמה ולקונסרבטיביות (שגם הללו הם חובשי כיפות סרוגות...). על מה שהסכימו יהודים חובשי כיפה – ששיטתם היא לחתוך ביהדות כבנקניק ה"סלמי" יותר ממאה שנה, לא יסכימו יהודים מסורתיים שאינם חובשי כיפה. אי לכך הרי שהסכמתם של ראשי אוניברסיטת "בר אילן" בר"ג הזו יכולה להחטיא טובים ותמימים שעד היום התרחקו מאנשי התועבה כמאש. ולכן אסור ליהודי דתי באמת – ובטח שלא לחרדי, להיות בקשר וללמוד ו/או ללמד באוניברסיטה זו, משום שזה יהיה בבחינת הענקת "הכשר" להסכמה על מתן לגיטימציה להפוך את דת ישראל לבדיחה. ולכן עדיף ללמוד, ללמד ולפעול באוניברסיטאות חילוניות מאשר ללמוד וללמד באוניברסיטת "בר אילן" ולהמשיך לתת לאוניברסיטה הזו לגיטימציה להיקרא "דתית", כשהיא מחטיאה צעירים נגד הדת באופן חמור יותר מאשר אותן אוניברסיטאות שאת חטאיהן הן חוטאות ללא חבישת כיפה, ובכך לפחות הן אינן מחטיאות את קהל יראי ה'.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.