רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 10 ביוני 2015

ההסתבכות הליטאית בהחלטה על ה'תואר השני'

לצאת נגד ההחלטה של המועצת האגודאית אי אפשר וגם לא מחפשים מחלוקת, ולהחליט כי זה מותר גם אי אפשר, אז בשלב זה הליטאים לא מחליטים הם ממתינים להתפחויות במיוחד כשלא היתה כלל ישיבת מועצת גדולי התורה בענין, ההחלטה פורסמה ללא ישיבה

ובכל זאת ב'יתד נאמן' היה מי שהחליט כי במצב הזה אפשר לפרסם מודעות כאלו, וזה גרם לאחרים שיקפצו בטענה כי המועצת הליטאית לא התירה, בקיצור תסבוכת, וראשי הועדה הרוחנית של העיתון אומרים כי זה נעשה ללא ידיעתם

וכך התנהלה שיחת טלפון בין משה קליין לר' נתן זוכובסקי:

אברך: שלום, משפחת זוכובסקי?
זוכובסקי: כן
אברך: אני מדבר עם הרב?
זוכובסקי: כן
אברך: שלום מדבר משה קליין אני לא יודע אם הרב זוכר אותי
בעבר הייתי מתפלל בגאון יעקב אני התקשרתי לשאול
זוכובסקי: קליין, איפה היית?
אברך: בעבר הייתי גר בנחמיה ומתפלל בישיבה אני לא יודע אם הרב זוכר אותי
אני מתקשר בענין אשתי היא מורה מחוץ לעיר בראשון ולפני כמה שנים נכנסתי לראש ישיבה ר' אהרן לייב שטיינמן לשאול אותו, הם דרשו בבית ספר שהיא תוציא תואר ראשון B.A. ובשעתו הראש ישיבה אמר לי שכיון שדורשים את זה לבית ספר ואין ברירה היא יכולה לעשות אבל בשו"א לא תואר שני
זוכובסקי: כן
אברך: והיום אנחנו ראינו שיש בעיתון איזה מקום בחיפה...
זוכובסקי: זה לא ברור אני לא יודע, מה שהתפרסם היום אין לי מושג אני עוד לא יודע בדיוק זה לא שהראש ישיבה אוחז שאפשר
אברך: אלא?
זוכובסקי: יש מועצת יש החסידים אוחזים שם יותר, לא יודע, זה יתברר עוד במשך.. אני לא.. אני לא יודע אני יגיד לך את האמת אני לא יודע על פי מה זה יתברר, מה המשמעות של הדבר, בגלל שכתוב שם משהו מועצת גדול התורה, מועצג"ת זה לא נכון, זה החסידים משהו דיברו על זה, וגם לא לא החליטו שאפשר
אברך: יש איזה מישהו מהוועדה הרוחנית(של העיתון יתד נאמן) שכן אישר את זה אולי אפשר לדבר איתו?
זוכובסקי: עוד יראו את זה, יראו עוד כמה ימים, יבררו את הדבר.
אברך: אבל בנתיים זה בטעות?! לא היה אישור ממישהו
זוכובסקי: לפרסם את זה לא היה אישור, אבל על עצם הדבר אני לא יודע אני היום כבר לא בענין, פעם הייתי... אבל מבחינת יתד לא היה אישור לפרסם.
אברך: אאה כי עכשיו קשה לי להכנס לראש ישיבה ולרציתי לשאול שוב
זוכובסקי: היא רוצה ללכת ללמוד M.A. ?
אברך: בבית ספר הם רוצים כבר הרבה זמן, אבל עד עכשיו ידענו שהר"י אוסר
זוכובסקי: איזה בית ספר זה?
אברך: בראשון
זוכובסקי: בית יעקב אבל?
אברך: כן,
זוכובסקי: כן טוב אני לא יודע. בסדר, אני לא יודע, אולי יתברר עוד כמה ימים.
אברך: אאה, אז אני יכול להתקשר לרב עוד כמה ימים?
זוכובסקי: לא יודע אלי, תברר אני יודע.. אפשר אולי לבית של הראש ישיבה(הרב שטיינמן) בגלל שאני לא בענין כ"כ כעת, רק על החלק של יתד אני יותר בענין אבל לא בחלק של ההשתלמויות.
אברך: אאה, את מי אפשר לשאול בבית של הראש ישיבה?
זוכובסקי: את דוד שפירא אפשר או מישהו
אברך: בטלפון בבית? איך אני יגיע אליו?
זוכובסקי: לא יודע, טוב נראה, תתקשר אלי עוד שבוע
אברך: בסדר טוב אני יחכה, בסדר, תודה רבה כל טוב

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.