רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 16 ביוני 2015

קרע נוסף בעדה החרדית? והפעם בעקבות חילולי הקברים בגילה

בגילה
בבית שמש
מאת עדה'ניק

בימים האחרונים הגיעו לשולחן חברי בד"ץ העדה החרדית עדויות ותצלומים מרשיעים על חילול קברים המתרחש בימים אלו בפרויקט לבניית דירות בשכונת גילה בירושלים, שלוחי הבד"ץ שהגיעו אתמול אל השטח נדהמו לראות את הארכיאולוגים הרבים על פני השטח המבצעים את עבודות החפירה ללא מפריע, כאשר במקום לא נמצא אף מפקח אחד לרפואה, בו בזמן שארגון אתרא קדישא נקרא באופן רשמי המפקח והאחראי על השטח, ואילו פעיליו לא נראו בכלל על פני השטח.
יצוין, כי מדובר כעת בקברי פיר בדיוק באותו אופן ובאותה צורה כפי שנמצאו במתחם גולובנציץ בבית שמש, המאופיינים בפיר כניסה עגול היורד מלמעלה ובתחתיתו כניסה לחדרי קבורה מכאן ומכאן, אשר גדולי ההוראה שליט"א הכריעו בזמנו שזוהי צורת קבורה של עכו"ם, וכפי שאף הוכח מחקרית בעולם המדע שקברים אלו אינם יהודיים אלא מתקופה קדומה יותר לקיומו של עם ישראל - תקופה המכונית בפיהם "תקופת הברונזה התיכונה" ותואמת לתקופת אברהם אבינו.
אולם, לעומת זאת, יו"ר אתרא קדישא הרב דוד שמידל פרסם עם תחילת העבודות במתחם גולבנציץ, את עמדתו אשר בה קבע באופן חד משמעי כי "מערות פיר" הם בוודאי מערות קבורה ללא ספק, ולכן אסור אפילו לפתוח אותם לצורך בדיקה - וכפי שלא יעלה על הדעת לפתוח קברים בהר המנוחות או בהר הזתים לצור בדיקה, כך אמר הרב שמידל.

להמשך כנסו כאן:



"הצורה הזאת של פיר כניסה עגול היורד מלמעלה ובתחתיתו כניסה לחדרי קבורה מכאן ומכאן היא ידועה ומוכרת ממקומות אחרים, כולם כשנבדקו (בעה"ר) נמצאו קברים", כתב הרב שמידל.
ובהתאם לעמדתו של הרב שמידל, מנהלים באתרא קדישא מאבק מר נגד פינוי הקברים במתחם גולובנציץ בטענה על חילול קברים, ובמהלך המאבק הותקפו על ידי פעילי ארגון אתרא קדישא רבני העדה החרדית ואדמורי"ם ומנהיגי קהילות בתואנה על חילול קברים.


גורמים בכירים בהנהלת העדה החרדית מביעים תמיהה נוקבת כלפי ארגון אתרא קדישא וראשיו אשר בו בזמן שביד אחת הם נאבקים נגד פינוי קברי פיר במתחם גולובנציץ בבית שמש - מאבק הנמשך כבר מספר שנים ומוכר לכולם בהיותו רווי השמצות ומחלוקות שקרעו את העדה החרדית, הם תומכים ביד השניה בחפירות במורדות גילה, על אף שמדובר באותה צורה ובאותה מתכונת בדיוק כמו הקברים במתחם גולובנציץ בבית שמש.
אותם גורמים בכירים בהנהלת העדה החרדית מוסיפים ואומרים כי שוב הוכח שלא הצלת קברים עומדת למול עיניו של ארגון אתרא קדישא, אלא המאבק הוא אך ורק על שליטה בלעדית על הפיקוח בחפירות ארכיאולוגיות.
כפי שהוזכר כבר, פרשת הקברים בשכונת גילה - כולל העדויות והתצלומים, הובאה אל שולחנם של חברי הבד"ץ אשר ידונו בה בימים הקרובים, וכפי המסתמן הבד"ץ יוציאו איסור נגד העבודות בשטח.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.