רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 2 ביוני 2015

הרב דוד לאו מעודד עליה להר הבית

מאת איש הרבנות הראשית

בידיעה שהתפרסמה בעיתון בקהילה (מהשבת האחרונה) ביקש בעל היתר המכירה והרה"ר לישראל  דוד לאו לשנות את נוסח השלט האוסר את הכניסה להר הבית.
עמדתו של הרב דוד לאו מעניקה הכרה לדעות המתירות עליה להר הבית, וזאת בניגוד לעמדתה הרשמית של הרבנות הראשית לישראל שגורסת שהעליה להר הבית אסורה מבחינה הלכתית.
כאשר הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו העלה את ההצעה הוא נתקל בהתנגדות כלל חברי מועצת הרה"ר לישראל, מלבד שניים שתמכו בה: רבה של ירושלים אריה שטרן ורבה של צפת הגר"ש אליהו. קודם להצבעה התנהל דיון סוער, כאשר הגר"א יוסף רב העיר חולון רתח מזעם ואף הגביה את קולו על הרב לאו.
בעבר כבר חשפנו בעולמם של חרדים שבעל היתר המכירה והרב הראשי לישראל הרב דוד לאו התחייב לחברים בגוף הבוחר את הרה"ר לישראל בתמורה לבחירתם בו לתפקיד הרה"ר לישראל שהוא ישנה את החלטות מועצת הרבנות הראשית לישראל בנוגע לעליה להר הבית.  
ואכן הוא עומד יפה בהתחייבות שלו לאחר שביקר באופן מופגן את יהודה גליק התפרסם בעיתון בשבע ששלט האזהרה בכניסה להר הבית שונה והוספה לו המילה "טמא" כך שכעת נוסחו הוא "אסור לפי דין תורה לכל אדם טמא להיכנס לשטח הר הבית מפאת קדושתו". נציין כי המילה טמא לא הייתה בנוסח המקורי של השלט שעליו חתומה הרבנות הראשית לישראל. אגב, השלט שונה עוד קודם לישיבת מועצת הרבנות הראשית הסוערת עליה דווח בעיתון בקהילה.
חבל שבעל היתר המכירה והרב הראשי לישראל הרב דודי לאו לא עומד בהתחייבות שלו גם לגדולי ישראל החרדים שבזכותם הוא נבחר והם היו הראשונים להביע בו תמיכה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.