רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 24 ביוני 2015

בסוד שיח - חקת

מאת שאול שיף

זאת חקת התורה אשר צוה ה' לאמר" : הרה"ק בעל השפע חיים מצאנז זי"ע, הזכיר את השאלה הידועה שהובאה במפרשים - מפני מה הכתוב אינו אומר "זאת חוקת הפרה" כפי שמתבקש מעניינה של הפרשה? אלא, הסביר, שחבוי פה רמז לג' דברים המועילים לזכירת הלימוד: א)שיחזור על פרקו מאה פעמים ואחת. ב) שיצייר שם הוי"ה מול עיניו בשעת הלימוד, כמובא בספרים הקדושים בשם האריז"ל.ג) שילמד בקול רם וישמיע לאוזניו.
וזה שהכתוב מלמדנו: "זאת חוקת התורה" – זא"ת נוטריקון זכור אל תשכח. "אשר צו"ה" – בגימטריא ק"א, היינו שתשנה פרקך מאה פעמים ואחת."ה'" – תצייר שם הוי"ה מול עיניך."לאמור" – שתגיד בפה ובקול.  ואם שלוש אלה תעשה לך – לא תשכח את תלמודך!..
"את  העדה ואת בעירם": מכאן שהקב"ה חס על ממונן של ישראל.     ר' ישראל סלנטר זי"ע ביקר בוורשה ובהיותו שם הלך לדרוש בשלומו של של רבי יצחק מאיר מגור , החידושי הרי"ם זצ"ל. הרבי  כבדו מאוד ואחרי הפרדו ממנו ליווהו  עד הרחוב. השמועה על בואו עברה חיש מהר בין החסידים , ובעת שר' ישראל סלנטר סר לבית הכנסת להתפלל מנחה, הגיעו המוני חסידים להקביל פניו. אכזבתם הייתה גדולה  כשראו את הרב הליטאי ממהר  בתפילתו  כאחד מפשוט העם, וסיימה בין הראשונים. רבי ישראל הבין לתמהונם  ואמר: ראיתי שאנשים כה רבים בטלים ממלאכתם  בגללי. הסנדלר עזב את מרצעו , החייט את מחטו הנפח את מפוחו וכו' . ואם אאריך  בתפילתי , נמצא שאני  גורם הפסד ממון לישראל.
שבת שלום ומבורך  ותפילה לגאולה קרובה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.