רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 17 ביוני 2015

כל הכבוד לדב אייכלר!!!

מאת דב אייכלר

הרבה טועים בי. והפניה שקיבלתי הבוקר היא לא הראשונה. לכן ראוי יהיה להבהיר אחת ולתמיד את העניין.
אני חרדי. חרדי גאה אפילו. הייתי אומר.
לא משנה מה אלבש, היכן אלך לבלות, מה אשמור יותר ומה פחות, תמיד אשוב אל בסיס האם שלי, שהיא החברה החרדית.
הזהות שלי חרדית. ואני לא מתכוון להחליף אותה.
לפעמים אני מתבייש איתה, לפעמים גאה.
כמו כל אחד שמשתייך לכל חברה אחרת.
אבל תמיד תמיד אוהב אותה.
ולרוב, מאוד גאה!
הפניה האחרונה היתה הבוקר מאחד בשם,
יודעים מה, לא חשוב שמות.
קבלו את ההתכתבות כפי שהיא
הודעה אחר הודעה.
"שלום דב, האם תהיה מעוניין להצטרף לצוות סופרים, פובליציסטים וכתבים של "**********" בכוונתו לפתוח בלוג מקושר לקבוצת הפייס, שעל פי הערכות תוך שנה תמנה כ - 10,000 איש ??? "
-אשמח לשמוע יותר על מטרות הבלוג
הגבתי.
שלום דב, אצור קשר עמך קשר קצת יותר מאוחר אני כרגע עם הילדים, סליחה
(הוא צירף סמיילי)
ואכן שב אחרי כמה דקות עם הטקסט הבא.
שלום דב, הבלוג אמור לשמש כהמשך טבעי לקבוצת הפייס "*****************" שמטרתה המוצהרת הנה הריסת היסודות שעליהן נשענת החרדיות ובהמשך בנית חברה יהודית נורמלית, אור לישראל ואור לעמים" לכבוד ד' ותורתו. לכאורה נראה שזוהי חובת השעה, הזמן קצר והמלאכה מרובה, חייבים להציל את מה שאפשר מהיהדות התורתית ולסיים את הפרשה העגומה בתולדות ישראל הנקראת "חרדיות" הבלוג יכיל מאמרים בענייני השעה, היסטוריה, חשיפת האמת והכתיבה בו לא תוגבל לחרדים בלבד. המטרה גם להראות כלפי המחנה פנימה מה חושבים עלינו בחוץ ומדוע ולתקן את הצריך תיקון (והרבה צריך תיקון, כידוע). רק בעלי כשרון כתיבה יוכלו לפרסם בבלוג.
לא הגבתי כמה דקות.
למרות הפומפוזיות הראויה לציון שבמשפט
"
לסיים את הפרשה העגומה בתולדות ישראל הנקראת "חרדיות"
"
הצטרף לעזרת ד' בגיבורים !!!
זעק.
עדיין לא הגבתי. והוא המשיך.
"למען הסר ספק, אני בוגר ישיבת" ****** ב***** (הרב ******** ראש הישיבה ומייסודו של הרב **** זצ"ל רבה של *****)"
אני מצנזר מפאת כבודם.
פה כבר לא יכולתי לעמוד יותר מנגד.
והגבתי

להמשך כנסו כאן:


היסודות שעליהן היא נשענת, החברה החרדית, זהה באופן מוחלט ליסודות עליהן נשענות כל החברות. בכל העולם.
2) אתה כותב ש"המטרה המוצהרת" כלשונך, של הבלוג, היא הריסת החברה החרדית מחד, מאידך מבקש לתקן אותה.
לתקן או להרוס?
חייב להחליט.
3 אפס רלוונטיות למקום בו למדת.
4 רק אל מטרה ראויה, מאוזנת וברורה, נטולת תסביכים, עוינות אישית, או ציבורית אשמח להצטרף.
באם לא הבנתי אותך נכון, נסה להסביר לי שוב,
מה הן המטרות שלך.
להרוס? או לתקן?
מדוע אתה חושב שהחברה החרדית על מגרעותיה, נוראית יותר מכל חברה אחרת, ואם אכן כך, למה הינך זקוק לתורה או להשם, כדי להילחם בה.
אתה יכול פשוט לעשות זאת כאדם ראוי וטוב שבא להרוס חברה נוראית ואיומה.
מה הצורך להשתמש בכל הקדוש והיקר לך ולי כל כך, כמו התורה הקדושה ובורא העולם.
שאלתי וחסמתי אותו, כי שיערתי, ויכול להיות שמתוך גאווה חרדית קלאסית, שאני -כפי שאתם יכולים כבר להבין- עדיין גאה בה!
שהוא לא מאוזן ומשועמם במקרה הטוב.
אכול שנאה עצמית ומטורף, במקרה שפחות.
וזוהי, חברים יקרים, על רגל אחת, דעתי על כל מתקני החברה החרדית מראשון החרדים החדשים או הישנים בואכה היוצאים שמתגייסים מיד למאבק עיקש לתיקון החברה ממנה יצאו (ואני מדבר רק על אלו שמתגייסים למאבק) עד אחרון נטורי הקרתא שכבר רגילים לעשות זאת מהיום שנולדו.
אלו ואלו, פשוט משועממים.
החברה החרדית היא חברה קודם כל.
וחברה, כמו חברה, יש בה מהכל.
כשלים, הצלחות, סיבות לגאווה ולבושה.
טובים. רעים. שפויים. משוגעים.
ולמען ההגינות, יש בה גם משועממים.
אני, למקרה שתהיתם, במשועממים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.