רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 21 ביוני 2015

נתניהו: תתוגבר האבטחה בהר הזיתים‎

מאת חזקי עזרא

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הנחה את השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, להגביר את האבטחה בהר הזיתים באופן מיידי, זאת בעקבות אירועי הונדליזם שבוצעו לאחרונה במצבות במקום.
הוראה זו מגיעה לאחר פעילות אינטנסיבית של ראשי הוועד הבינלאומי להגנת הר הזיתים שביקרו בשבוע שעבר בישראל ופגישתם עם ראשי השלטון. בין היתר נועדו ראשי הוועד - אברהם ומנחם לובינסקי עם שר הכלכלה ויו"ר ש"ס הרב אריה דרעי וסגן השר הרב יעקב ליצמן, אשר דאגו לעגן בהסכם הקואליציוני דרישה להגביר את האבטחה בהר הזיתים.
עוד נפגשו במהלך ביקורם בישראל עם שרת המשפטים איילת שקד, שר הדתות דוד אזולאי, שרת התרבות מירי רגב, מזכיר הממשלה אביחי מנדבליט, השר לענייני ירושלים זאב אלקין, יו"ר סיעת ש"ס בכנסת ח"כ יואב בן צור, יו"ר וועדת הפנים ח"כ דוד אמסלם, סגן יו"ר הכנסת ח"כ בצלאל סמוטריץ, סגן שר הבטחון ח"כ אלי בן דהן.
במהלך הפגישות העלו ראשי הוועד את הנושאים החשובים והרלוונטיים לטיפול בהר הזיתים כאשר בראש סדר העדיפויות, נושא האבטחה. לבקשת השר לביטחון פנים גלעד ארדן השתתפו ראשי הוועד בישיבה מקצועית של כל הגורמים המקצועיים הבכירים של המשרד לביטחון פנים בסוגיית המצב בהר הזיתים.
ביום חמישי סייר השר לביטחון פנים גלעד ארדן בהר הזיתים על מנת לבחון מקרוב את המצב הביטחוני באזור. השר הודיע שיקדם חקיקה שתטיל אחריות על הורי קטינים שיהיו שותפים לזריקת אבנים. ארדן גילה כי יקים פורום למעקב אחר המצב הביטחוני במזרח העיר.
במהלך השבוע ייפגש יו"ר ועידת הנשיאים וחבר הועד הבינלאומי להגנת הר הזיתים, מלקולם הונליין, עם ראש הממשלה בנימין נתניהו וידון עמו בסוגיית האבטחה הנדרשת בהר הזיתים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.