רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 21 ביוני 2015

ר' ישראל מויזניץ: בזכות הרבי מחב"ד יהודים יכולים למצוא אידישקייט בכל פינה ברחבי העולם


השבת ציינו בחסידות חב"ד את יום ההילולא ה-21 להסתלקותו של הרבי מליובאוויטש זצוק"ל בהתוועדויות בבתי הכנסת ברחבי הארץ והעולם ואלפים עלו לציונו בניו יורק שבארה"ב.
בשבת היו כחמשת אלפים איש באהל, סידרו להם אש"ל מלא והגיעו מכל העולם מי שרצו ביום ג' תמוז להיות ב'אהל'. ברחבי העולם ערכו התוועדויות ורבנים חשובים כולל אדמורי"ם שילבו בדברי התורה שלהם דברים על הרבי
במהלך דברי התורה שנשא האדמו"ר ר' ישראל מויז'ניץ במסגרת טיש ליל שבת בפני חסידיו הוא התייחס לדמותו המיוחדת של הרבי מחב"ד. הרבי סיפר על פגישתם הראשונה שהתקיימה בחודש טבת שנת תשמ"ד לפני 31 שנה והרחיב כי בתחילה שוחח עימו הרבי מחב"ד במשך כעשרים דקות יחד עם כל המלווים, ולאחר מכן הסתגרו לשעה ארוכה בה שוחחו על עניינים הנוגעים לכלל עם ישראל.
האדמו"ר חשף כי הרבי מחב"ד ביקש ממנו להעביר מסר לאביו מרן בעל ה"ישועות משה" מויז'ניץ זצ"ל שהיה באותם ימים מראשי מועצת גדולי התורה של תנועת אגודת ישראל, אולם לא הרחיב לגבי המסר אותו התבקש להעביר.
בנוסף, ר' ישראל ציין את כוחו הגדול של הרבי מחב"ד שזכה לקרב רבבות יהודים לאביהם שבשמיים. "הוא שלח שליחים לכל העולם ובזכותו יהודים יכולים למצוא אידישקייט בכל פינה ברחבי העולם כולל במקומות הרחוקים ביותר".
האדמו"ר ציין את פשטותו של הרבי מחב"ד ואת העובדה שחי בצניעות זאת למרות מעמדו הרם. "הוא הקדיש את עצמו למען הכלל ולא עניין אותו כלל צורכי עצמו"
יצויין כי המפגש של ר' ישראל עם הרבי מחב"ד היה בעת גלותו, הרבי קירבו ורמז לו כי הוא יהיה הרבי בעתיד.
בתמונה רואים את ר' ישראל מציג את בנו הרב הצדיק רבי חיים מאיר בפני הרבי

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.