רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 2 ביוני 2015

שוב מתבררת ההנהגה השקולה והאחראית של מרן הגראי"ל לעומת ההפקרות וחוסר האחריות המתחוללת בשערי חסד

מאת בן תורה

כל מי שאי פעם התגלגלו לידיו אחת מחוברות ההסתה שהפיצו אנשי הפלס נגד מרן הגראי"ל שטיינמן שליט"א, בוודאי זוכר כי אחד "הגירודים" וה"טענות" שיש לאותם נערים ריקים נגד הנהגתו של הגראי"ל על שהוא מסרב לחתום על כל המכתבים שהביאו לפניו, ובחוברות שלהם הם מכבירים בדברים ואף מביאים לדוגמא כמה מכתבים בנושאים שונים שהגראי"ל לא חתם עליהם.
ובמקום להבין כי כאן רואים את עוצם חכמתו וראייתו לרחוק של הגראי"ל שאינו מתפעל מאותם גדודי עסקנים קבלני חתימות, אלא מרן הגראי"ל יושב ובוחן כל דבר לגופו בשיקול הדעת ובמתינות, במקום זה אותם נערים מנוערים עוד העלו טענות על דרכו השקולה של הגראי"ל.
אך מאידך, היום מתבררת הנפילה הגדולה שלהם.
הרב שמואל אויערבאך שאנשי הפלס הכתירו אותו לרבם ומאורם, נופל בפח פעם אחרי פעם על ידי כל מיני קבלני חתימות, הוא חותם על מכתבים שהביאו לפניו כל מיני גרושים ובחורים רווקים כדוגמת אברהמל'ה שפיגלמן או שמואל יעקב פעפער, ואחרי כן הוא כותב מכתב חזרה שלא ידע מכל הנעשה וחתם בלי לדעת.
הפעם מדובר על חתימתו של הרב שמואל אויערבאך נגד פעולות ההצלה בבית החיים בווילנא הנעשות ע"י הועד להצלת קברי עלמין באירופה שבנשיאות הגאון רבי אליקים שלעזינגער ראש הישיבה הרמה בלונדון, וכעת לאחר שנודע להרב שמואל אויערבאך במה מדובר הוא חזר בו ומשך את חתימתו ומודיע קבל עולם: "וכמובן אשר מרחוק איני מוסמך לדעת ולחוות דעה בהנעשה שם".
רק לפני חודשים הרב שמואל אויערבאך נפל בפח של אותם נוכלים כאשר נתן את חתימתו נגד עבודות להצלת בית החיים בצפת מבזיונו הנעשות בברכת מרן הגר"מ שטרנבוך, ולאחר שנודע לו כי כבר גדולי הדורות זיע"א הורו לבצע את העבודות הללו להצלת הקברים מבזיון הוא חזר בו מחתימתו הקודמת והורה גם הוא לבצע את העבודות הנחוצות.
והנה שוב מתבררת לנו מאידך גיסא הנהגתו השקולה והחכמה של הגראי"ל שליט"א.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.