רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 19 ביוני 2015

דוד לאו נכנע לאיומי הרב ריסקין

מאת איש הרבנות הראשית

אין זו הפעם הראשונה שבעל היתר המכירה והרב הראשי לישראל דוד לאו נכנע לאיומים וממהר להתקפל ואף להתנצל. בשבוע שעבר התייחס בעל היתר המכירה והרה"ר לישראל דוד לאו לפרשת המשך כהונתו של רב העיר אפרת שלמה ריסקין ואמר: "כלל לא הייתה כוונה להדיח את הרב ריסקין וכי בעת העיסוק בנושא נשמעו התבטאויות שאינן מטעמה או על דעתה של הרבנות הראשית לישראל".
בביקור בכולל גימלאים בישיבת ההסדר במודיעין, אמר לאו כי כלל לא הייתה כוונה להדיח את הרב ריסקין וכי בעת העיסוק בנושא נשמעו התבטאויות שאינן מטעמה או על דעתה של הרבנות הראשית לישראל. "צר לי שפרשת המשך כהונתו של הרב ריסקין יצאה מפרופורציה", אמר הרב הראשי.
הפרשה החלה לפני כשבועיים, כאשר אחד הנושאים שעמדו על סדר היום במהלך ישיבת מועצת הרבנות הראשית הייתה בקשה להאריך את כהונתו של רב העיר אפרת הרב שלמה ריסקין. מדובר בהליך הנחשב בדרך כלל להליך פורמלי, אולם הפעם התברר כי חלק מהרבנים מתכוונים שלא לאשר את הארכת הכהונה.
בין הנוכחים בישיבה התפתח דיון, במהלכו התברר כי קיים רוב למתנגדים להאריך את כהונתו של הרב ריסקין – זאת בעקבות עמדותיו בסוגיות שונות, ובין היתר בסוגיית הגיור.
אלא שאז נחלץ לעזרתו רבה הראשי של ירושלים שאף נמנה על מייסדי ארגון הרבנים צהר, הרב אריה שטרן, אשר צורף למועצה לפני מספר חודשים, מתוקף בחירתו לרבה של הבירה – וביקש לדחות את ההחלטה.
הרב שטרן טען בפני חברי המועצה, כי לא ניתן לקבל החלטה כזו בלי לשמוע את עמדתו ותשובותיו של הרב ריסקין, ולאחר דין ודברים בין הרבנים הוחלט לקבל את הצעת הרב שטרן ולהזמין את הרב ריסקין להופיע בפני המועצה, לפני קבלת החלטה בעניינו.
בסוף כך מתברר לפי האתרים לאו כנראה לא יזמן את הרב ריסקין לבירור בפני מועצת הרבנות הראשית לישראל ויאשר לו את המשך כהונתו גם בלא להתייצב בפני מועצת הרבנות הראשית.
ראש ישיבת ההסדר הרב (אל"מ מיל') אליעזר שנוולד שיבח את לאו ואמר: "אני מחזק את ידי כל הפועלים למען שלום ואחדות בעם ישראל ולמען כבוד הרבנים והרבנות. אני מתפלל שהפרשה תסתיים מהר ובאופן שישמור על כבוד הרבנות הראשית ועל כבודו של הרב ריסקין, שיש לו זכויות רבות ברבנות

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.