רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 18 ביוני 2015

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת חנך את סניף "עזרא" חומת-שמואל (הר חומה) ע"ש אייל יפרח הי"ד






ראש העיר ניר ברקת חנך אתמול, יום ג' (16.6.15) את סניף תנועת הנוער "עזרא" החדש בשכונת הר חומה ע"ש אייל יפרח הי"ד. טקס החניכה נערך במעמד רב העיר ירושלים הרב אריה שטרן ומשפחת יפרח ובמסגרתו נחשף לוח ההנצחה לזכרו של אייל יפרח שנרצח לפני שנה לאחר שנחטף עם שנים מחבריו על ידי מחבלים. במהלך טקס חניכת הסניף, שרה מקהלת בית הספר את השיר "פתח ליבך" אשר נכתב על ידי היוצר דוד ד'אור לזכר שלושת הנערים החטופים ולאחר מכן הושמעה הקלטה של אייל יפרח הי"ד ובו הוא מברך את חניכיו דאז בסניף "עזרא".
"סניף יפרח" של תנועת "עזרא" נפתח לפני כחצי שנה בבי"ס עמיטל על שמו של אייל יפרח הי"ד, בוגר תנועת "עזרא", אשר שימש לפני כשלוש שנים כשליח התנועה לשכונת חומת שמואל ב'שבת הארגון'. מבנה הסניף החדש של תנועת "עזרא" הוקם על ידי האגף למבני ציבור בעיריית ירושלים במימון משותף של עיריית ירושלים וקרן ירושלים בעלות של 1.5 מיליון ₪. הסניף נבנה בחצר בי"ס עמיטל ופעילות התנועה נעשית תוך שיתוף פעולה עם הנהלת בית הספר וההורים. בסניף פעילים היום כבר כ-100 חניכים המגיעים מהשכונה.
זהו הסניף השני של תנועת "עזרא" הפועל בשכונת חומת שמואל ומעיד על הגידול בחניכי תנועות הנוער בשכונה ובהם בני עקיבא, אריאל, בית"ר ותנועת הצופים שהצטרפה לשכונה ופתחה לפני כשנה וחצי שבט חדש. בארבע השנים האחרונות בנתה עיריית ירושלים ארבעה מבנים המשמשים את תנועות הנוער בשכונה ולאחרונה אף הוסדרה פעילות תנועת הנוער אריאל במועדון הנוער השכונתי. במהלך שנת 2015 מפעיל אגף חברה ונוער של עיריית ירושלים תכנית ייחודית להגדלת מספרי החניכים בשכונת חומת שמואל לצד שלוש שכונות נוספות.
תנועת עזרא הינה  תנועת נוער דתית-לאומית. בירושלים היא מונה כ-3200 חניכים ומאז תקופת ברקת היא גדלה ב-60%. גדילת התנועה הינה בהלימה לגידול בכלל תנועות הנוער הציוניות בעיר. מאז כניסתו של ברקת לראשות העיר, חל גידול ניכר במספר הילדים המתחנכים בתנועות הנוער וכיום הוא עומד על מעל ל-40% השתתפות של ילדי מערב העיר בתנועות הנוער. מאז כהונתו של ברקת, תקציב יחידות הנוער במינהלים הקהילתיים הוכפל, תקציב תנועת הנוער שולש, וניתן מענה ל-13 מבני תנועות נוער במסגרת מבנים חדשים או במסגרת שיפוץ חללים בבתי ספר, לעומת רק 5 מבנים שנבנו בקדנציה שלפני ברקת.
ראש העיר ניר ברקת: "חנוכת סניף עזרא בשכונת חומת-שמואל נעשית בהלימה לגידול הצעירים והציבור הממלכתי-דתי בעיר ומתוך החשיבות שאנו מייחסים לחיזוק הצעירים בעיר לצד ההשקעה והתמיכה בתנועות הנוער. אני גאה כי היום 40% מילדי ירושלים במגזר הציוני פעילים בתנועות נוער. מרגש במיוחד כי הסניף מהווה מפעל חיים חינוכי שינציח את זכרו של אייל יפרח ז"ל."
חבר מועצת העיר ומחזיק תיק הנוער, אלעד מלכא: " פתיחת הסניף בהר-חומה מהווה צעד נוסף בתנופת המבנים לתנועות הנוער וחלק מהמאמץ העירוני לחיזוק התנועות בשכונות על מנת להגדיל את מספרי החניכים. פעם אחר פעם אנחנו רואים כי השקעה בנוער ערכי ומחויב מחזקת את השכונות ואת האוכלוסייה הציונית בעיר".
מזכ"ל תנועת 'עזרא', שאול דה-מלאך: "כשפוגשים חינוך עמוק, יודעים לזהות אותו. תנועת עזרא גאה בכך שההתעקשות לשמור על רף גבוה מוכיחה את עצמה וצומחת בעוד ועוד מקומות. אנו מודים לראש העיר על השותפות ועל הפיכת ירושלים לחממה המצמיחה גם חינוך איכותי."

קרדיט: רפי בן חקון

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.