שלום וברכה
אחד"ש
מצורף בזה חלק משיחת כ"ק
אדמו"ר שבת פרשת בהעלותך ה' תנש"א
סימן יג ,
ויש לקשר זה גם עם כך שבשבוע דפרשת
בהעלותך [ וקורין פרשת שלח בשבת בתפלת מנחה ] נעשית העליה והשלימות [ ויכולו ]
דחמשה עשר בסיון , כאשר נעשה קיימא סיהרא באשלמותא דחודש סיון – המעלה ושלימות
דאור הלבנה , ודישראל הדומין ומונין ללבנה , והם עתידים להתחדש כמותה , ומט"ו
סיון באים לט"ז – ד' פעמים ד' – סיון , וטו"ב סיון , וח"י סיון ,
עד לשבת זו י"ט סיון , שממנה נכנסים אחר כך ליום ראשון כ"ף סיון – שיש
בו מעלת התשובה ומעלת הצדיקים יחד , עת רצון תענית כ"ף סיון , העבודה דשלהבת
עולה מאליה אבל במצב טוב , איתא במגן אברהם , שנוהגין להתענות עשרים בסיון בכל
מלכות פולין , אף על פי כן רבותינו נשיאינו לא נהגו כן , אפילו בזמן שכבוד קדושת
מורי וחמי אדמו"ר היה בפולין [ וכמה נהגו אז להתענות שם ] , ויש לומר שאין זה
באופן שאצל רבותינו נשיאינו חסרה חס ושלום המעלה דתענית בעשרים בסיון , אלא אדרבה
, המעלה בזה ישנה – על ידי שלא מתענים
להמשך כנסו כאן:
להמשך כנסו כאן:
[ על דרך מעלת פורים שלגבי יום [ שהוא
] כפורים ] , ובפרט על פי הידוע המעלה הגדולה בעשרים – בגימטריא כתר , ויש לומר
שזהו על דרך המעלה דתשובה בעבודת הצדיקים [ לאתבא צדיקיא בתיובתא ] , ולהוסיף
בהשייכות למלכות פולין דוקא , ידוע שבעת שראשוני היהודים באו לגור בפולין , אמרו
שפולין הוא מלשון פה לין , שכאן ילונו בזמן ומקום הגלות , [ וזהו הטעם האמיתי לכך
שאותה אומה קראה כן למדינה – דאף על פי דאיהו לא חזו מזלייהו חזו ] , ולהוסיף ,
שלינה היא בלילה דוקא , ש [ חושך ה ] גלות הוא בדוגמת ענין הלילה , זאת אומרת
שהפירוש דפה לין הוא – שהמגורים במקום זה הם רק ענין של לינה , בזמן הגלות , אבל
לאחרי זה יצאו מכאן ויבואו למקום האמיתי של כל אחד ואחד מישראל – ארץ ישראל ,
בגאולה האמיתית והשלימה , אבל לאידך גיסא – הרי זה בכל זאת באופן דלין ,דאף על פי
שעדיין נמצאים בגלות הרי הקדוש ברוך הוא עוזר וישנו מקום ללון במנוחה [ לפי ערך ]
, - כפי שהיה בשנים הטובות בפולין , שבני ישראל גרו שם במנוחה , ובזמנים מיוחדים –
באופן שכל שרי המדינות גומר מנשאים את היהודים , כידוע שכמה משרי הממשלה נהגו לתת
את נכסיהם בידי יהודים [ משה'קע – כפי שהגויים קראו להם , דמזלייהו חזו בחינת משה
שבכל אחד ואחד מישראל ] שהיהודים ינהלו אותם , ובני ישראל ניצלו זאת לענינים טובים
וקדושים לפי דעתם דבני ישראל ושכלם [ לדעתך ] על דרך ונצלתם את מצרים [ היפך ממה
שהגויים נצלו את הנכסים כאשר היו בידיהם , כידוע ] , ומזה ישנו רמז בעבודת השם [ כידוע
שצריכים ללמוד הוראה מכל דבר ששומעים או רואים ] , לכל לראש על יהודי לדעת שגלות
היא חושך ולילה , ורק שלנים שם [ אבל אין זה המקום והמצב האמיתי שלו ] , וביחד עם
זה – צריך לדעת שיש לנצל את הפה לין גופא [ ובאופן דעולה מאליה ] לטוב וקדושה – עד
שאצל היהודי נעשה לא איברי לילה אלא לגירסא – על ידי ניצול המנוחה שבמקום ל [
הוספה ב ] לימוד התורה , כולל גם בפשטות – לספק במקום שדרוש רב ומורה דרך , וכאלו
שיתעסקו להחזיר בתשובה את בני ישראל הדרים שם וכולהו ,
סימן יד ,
ובכל זה מתוסף הדגשה יתירה בדורות
האחרונים , בעקבתא ועקבתא דעקבתא דמשיחא ובפרט בדורנו זה , הדור האחרון של הגלות ,
אף על פי שאכשור דרי [ בתמיה ] , ובפרט בעקבתא דעקבתא דמשיחא כמבואר בחותם מסכת
סוטה , וגם המעלות דדור זה באים כהמשך להדורות שלפני זה , ומקבלים את כל הכחות ואת
ריבוי העבודה בתורה ומצוות מהדורות שקדמו , עד שההדלקה דהנרות דדור זה באה כתוצאה
מהעבודה וההדרכה דהדור שלפני זה וכולהו – ישנו אבל הכח , שלאחר מכן אבל מיד – תהיה
שלהבת עולה מאליה , ואדרבה , דוקא העקב שברגל , הדור הכי אחרון , יש בכחו להיות
עולה מאליה ולהעלות את כל הדורות שלפני זה , על ידי זה שהדור האחרון דהגלות נעשה
הדור הראשון דהגאולה – הגאולה לכל בני ישראל במשך כל הדורות ! ובפרט שהרועה אהרן
הכהן שבדורנו – כבוד קדושת מורי וחמי אדמו"ר נשיא דורנו – הראה בגלוי את
אהבתו לכל בני ישראל , כולל – אוהב את הבריות ומקרבן לתורה , על ידי פעולותיו
הרבות בהפצת התורה והיהדות והפצת המעינות חוצה [ ובפרט על פי הידוע שבדורנו זה אין
כאלו עמי הארץ כבדורות הראשונים , כיון שכיום יש לכל אחד ואחד מישראל שייכות
וידיעה בתורה [ על כל פנים בתורה שבכתב , שבה יוצאים ידי חובה אפילו כאשר לא ידע
מאי קאמר ] ] ,ומיוחד – על ידי הקול קורא שלו לאלתר לתשובה לאלתר לגאולה , וההכרזה
שצריכים רק לצחצח את הכפתורים , ולאחריה – ההודעה שכבר סיימו גם את זה , וצריך
להיות רק עמדו הכן כולכם ללכת לקבל פני משיח צדקנו בגאולה האמיתית והשלימה ,
ולכן – הרי זה צריך להוסיף עוד יותר חיות ושמחה בסיום העבודה דהכנת עצמו באופן
דעמדו הכן כולכם להגאולה , ובפרט – על ידי הוספה בנר מצוה ותורה אור ובאופן שזה
יגיע ויאיר בכל הסביבה , עד – בכל העולם כולו , ותיכף ומיד ממש – הולכים כולם לארץ
הקודש , לירושלים עיר הקודש , להר הקודש , לבית המקדש
[ השלישי ] ולקדש הקדשים , בנערינו
ובזקנינו גומר בבנינו ובבנותינו ,
בברכת התורה משולם צפניה
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.