רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 22 ביוני 2015

גם בבריטניה החרדים למדו לזייף

מאת יעקב יוסופוביץ
אנחנו מביאים דברים אלו לא מפני שאנו רוצים להשחיר את פניו של הציבור החרדי חלילה, אלא משום שרוב הקוראים שלנו הם חרדים, וכל עוד שהתקשורת החרדית המגוייסת תמשיך להתעלם מעברות אלו, זה ימשיך ביתר שאת עד אשר זה יתפרץ לתקשורת הכללית כפי שאנו עדים לזה שקורה מידי פעם, ואז החילול השם הוא איום ונורא.
ולפרטי הפרשה –
בהמשך לדיווח על התערבות משרד החינוך באופן אקטיבי במוסדות חינוך החרדיים, בכדי לחייב אותם ללמד לימודי חול כפי שהחוק דורש, כעת עולה עוד נתון, מה שמסביר אולי איך זה שעברו כ"כ הרבה שנים ואף אחד לא שם לב למה שקורה שם.
מסתבר, שבין המפקחים מטעם משרד החינוך, ישנם גם מפקחים חרדים, שגם הם באים לעשות ביקורת על המוסד וכותבים דו"חות על רמת הלימודי חול. וראה פלא, ברוב המקרים (ב70%) שהמפקחים החרדים באו לבקר, יצא שהמוסדות החרדיים קבלו ציון 'מעולה' או 'טוב מאוד', דהיינו הציון הכי טוב. אבל כשהגיעו המפקחים הרגילים, רק 20% מהם קיבלו ציון סביר, השאר קיבלו ציונים גרועים מאוד.
 איחוד המוסדות החרדיים ניסו להסביר את ההבדלים בדו"חות בזה שהתלמידים החרדיים מתקשים לתקשר עם המפקחים הלא יהודים בגלל בעיות שפה, אבל הטענה הזו רק מגבירה את האבסורד כי הרי ילדים הלומדים במוסדות חינוך בבריטניה חייבים ע"פ חוק ללמוד היטב את השפה ולשלוט בה.
מה שיוצא מכל זה נראה בינתיים כזיוף חמור מאוד על מסמכים ממשלתיים, שהכל מתנהל שם בשיטת 'שמור לי ואשמור לך', אבל לא לעולם חוסן, וכפי שאנחנו מתחילים לראות, הגויים מתעוררים, התקשורת מתחילה לדווח, ומי ייתן שישכילו לעצור את הכל מבעוד מועד מבלי לגרום לחילול השם יותר גרוע ממה שכבר עשו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.