רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 5 ביוני 2015

ר' בנימין האיש שלי אצל הרבי

הכרתי אותו שישים שנה מאז הייתי ילד קטן בירושלים, נולדתי במאה שערים והוא מן העבר של הכביש בבתי אונגרין, הוא היה גדול ממני וכשהייתי ילד הוא כבר למד בישיבה אבל ראיתי אותו, היינו יחד, הכרתי את משפחתו שלא הייתה חב"דית כלל, אבא שלו היה הראש דגל של החברא קדישא בירושלים, ומאז שיצאתי לעבודה הקשה שלי בשדה הקרב על זכות הדיבור והביטוי של גדולי ישראל שנחסמו בעיתונות החרדית, הוא היה איש הקשר שלי עם הרבי

למי שאינו יודע, הרבי מחב"ד שהיה ענק שבענקים הכיר את הנפשות הפועלות בחצרות האדמורי"ם ולא נתן בשום אופן שיהיה צינור יחיד אליו שיוכל למיין מידע או אנשים, הרבי מינה כמה מזכירים ושניים מהם לקשר ישיר עם הציבור, לא היתה אפשרות לאחד למנוע ממי קשר עם הרבי או העברת מידע, מצד אחד היה זה ר' לייבל גרונר המזכיר הנודע כשלידו צוות של עוזרים ומשרתים, ומן העבר האחר ניצב ר' בנימין קליין לבד בלי עוזרים ובלי שאיש יהיה סביבו, דרכו יכולת להיות בטוח שחוץ מהרבי איש לא יודע על מה שאתה לא רוצה שיידעו

הוא היה ירושלמי בלב ונפש נהג בפשטות מיוחדת וכל כך רחוק מגאוה למרות שהגיע לעמדה שכזו, הוא מונה להיות עוזרו של המזכיר (הגבאי) הראשי של הרבי הרב חדקוב ז"ל, והרבי שראה במי מדובר לקח אותו אליו ודרכו שמר על קשרים רבים לא רק בארץ ישראל גם במקומות היכן שהיו צריכים פה סגור בעניינים שהיו צריכים להבטיח מינימום של אנשים שיידעו ממה שקורה ובמה מדובר

ר' בנימין היה גם מזכיר (גבאי בלשון החסידית) וגם הנהג של הרבי, דרכו יכולת להבטיח כי בקשתך תמולא וכי הרבי יידע מה שאתה רוצה שיידע

אני חוזר עתה מההלויה ובשל השעה המאוחרת שעה לפני שבת, אקצר ובלי נדר בעתיד ארחיב, ובמילים בודדות אומר זאת, הוא היה דמות שלא תישכח, המזכירות של הרבי בלעדיו לא היתה אותה מזכירות, תרומתו לעבודת הרבי היתה מיוחדת ומבטיחה, ולי אישית אבד ידיד מי ששימש צינור ביני לבין הרבי בכל שבוע ולעיתים יותר מפעם בשבוע

יהי זכרו ברוך

חיים שאולזון

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.