רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 1 ביוני 2015

ייסוד חבורת אור הגנוז ללימוד ספה"ק ליקוטי מוהר"ן




מאת ברסלבר

בבית המדרש "אור הצדיק" שע"י חבורת הבחורים בני ארה"ב נתייסד "חבורת אור הגנוז" ללימוד ספה"ק ליקוטי מוהר"ן וללכת עם תורות כציווי רבינו הק'.

לרגל ההתחלה התקיים שיעור פתיחה ע"י הרה"ח רבי משה קרמר שליט"א שדיבר בהרחבה שרבינו הק' צווה לחדש בתורתו וללכת עם זה, שזהו דבר ששייך לכל א', וכל א' מסוגל לזה.
וענין זה מיוחד בתורתו של רבינו שזה כלליות גדול מאד, שאפשר לחדש בזה בלי סוף. וידוע מה שרבינו אמר לפני הסתלקותו שנחזיק את עצמינו ביחד ועי"ז נמשיך אותו אלינו, שהכוונה לעסוק בתורת הצדיק.
וידוע שהרב מטשעהרין חיבר ספר "נחת השולחן" שבו הוא מבאר את כל ד' חלקי שו"ע על פי תורה א', והוא כותב בהקדמה שעל כל תורה בליקוטי מוהר"ן אפשר לעשות את זה, והוא חיבר את הספר הזה על תורה א' כדי להראות שאפשר לעשות את זה.
ורבינו אומר שצריך שיהיה להאדם שתי שיעורים בספרו, שיעור א' בבקיאות ושיעור א' בעיון. והרבה טועים בענין של העיון וחושבים שעיון זה הח"י או הי"ט כללים המבוארים בהקדמה לספר ביאור הליקוטים, אבל מי שמתבונן בספר ביאור הליקוטים יראה איך שכל התורה אצלו, הוא מקשה אחת, והוא עומד על כל לשון שרבינו מביא ועל כל פסוק בדיוק נפלא.
ולכן כדי להיכנס לעיון צריך ללמוד את כל התורה בלי קושיות ותירוצים, רק להבין בפשטות מהתחלה ועד הסוף ולזכור הכל, וכל א' לפי מוחו יכול אח"כ להתעמק ולעיין. וצריך לחזור על זה ישר והפוך עד שיידע את התורה כמעט בעל פה, ורק אחרי זה יכולים לעיין כ"א כפי כוחו.
ורבינו כותב (תורה קצב) שפניו ושכלו ונשמתו נמצאים בתוך הספר, ורבינו אמר שאם היה לו שכל אחר אזי היה לו פנים אחרות, ובמילא היו אותיות אחרות, ולכן צריך לדקדק בכל מילה בספרו, כי יש בזה עמקות נפלאה מאד.
והשי"ת יעזור שנזכה להמשיך מהלימוד איך להתנהג לעובדא ולמעשה ולהתבודד ולהתפלל לזכות להגיע לזה.
ואח"כ דיבר הר"ר יואל משי זהב שליט"א בגודל מעלת הלימוד בעיון, ודיבר בהרחבה והמשיל את ענין ההתקשרות לצדיק ע"י תורותיו, שהיה פעם איזה כפר שאף א' לא ידע שם קרוא וכתוב, וכל פעם שהגיע איזה מכתב היה המלמד בכפר מקריא להם את הכתוב. ופעם א' הגיע מכתב לא' מתושבי העיר שאביו נפטר, והמלמד הקריא את זה, וזה שאביו נפטר מיד התעלף, ושאלו את המלמד איך הוא לא התעלף מיד שהוא קרא את זה? וענה להם כי זה לא אבא שלי. וכך זה בלימוד תורת הצדיק שצריך לדעת שזה אבא שלי, וזה כל הסוד של התקשרות לצדיק, שזה אהבה הכי גדולה שצריך להיות לכל א' וא'.
והנה בכל הישיבות יש לכל א' מניעות גדולות ללמוד ספרי רבינו, ובוודאי מי שלומד בהתקשרות גם הלימוד בפשטי אורייתא גמ' ושו"ע זה ענין אחר לגמרי, וב"ה כאן זוכים ללמוד תורת הצדיק, וכמו שר' נתן כותב בהל' נזיקין הלכה ד' שצריך ללכת על ידיו ורגליו לחפש את הישיבה של הצדיק האמת.
וצריך לדעת שהפתרון לכל הבעיות של כל א' נמצא בתורת הצדיק, ואליו אני רץ. והדעת של רבינו נמצא בספריו הק'.
וידוע שהרופאים יש להם כתב חרטומים, ומי שהוא טיפש ומקפל מרשם מרופא הוא יזרוק את זה כי הוא לא מבין מה שכתוב שם, וגם מי שמבין יכול לפעמים לחשוב מה יועיל לי הרפואה שהוא רשם לי שם,  וישאר חולה ולא יקח את הרפואה. ולכן צריך ביטול ואמונה ולעשות כל מה שהצדיק מצווה עלי גם אם אינני מבין.
ויש בכמה מקומות שרבינו מזהיר אותנו מאד לעיין בדברי תורתו, וראבר"נ כותב שעיקר הסגולה בלימוד תורתו זה ע"י העיון, ועיון זה לא מה שקוראים לזה היום עיון בישיבות, שמחפשים מה צריך לחדש, רק הלימוד בעיון הכוונה - חיפוש האמת.
וע"י שקובעים ללמוד תורה מסויימת, האדם מתנהג כל היום לפי תורה זו, וכל מה שהוא רואה ועובר עליו זה עפ"י התורה שלמד, וזהו דבר שמחדד את המוח של האדם.
ובזמנינו בעידן הטכנלוגיה המח כבר לא עובד בכלל, וע"י הלימוד בעיון מתחדש המוח, וכמה גדול דבר זה שהאדם מחדד את מוחו בתורות כאלו.
ורבינו רוצה להמשיך את האור שיהיה לעתיד – להשיג את ה', כבר כאן בעוה"ז. וכמו שרבינו אמר שע"י ספרו אפילו מי שהוא איש פשוט יכול להיות בעל מוח עי"ז.
וידוע מה שאמר רבינו שהספר שלו זה כולו הקדמות כולו בחינות, שזה כולל את כל העולמות וכל מה שעובר על האדם בכל מצב, וכל מי שיתחיל לעיין בספרו יוכל הכל לפרש על כל מה שעובר עליו בפשיטות.
והתורה של רבינו אפשר לקנות רק ע"י חיפוש ובקשה, ולכן יש הרבה מניעות ללמוד את ספרו, וצריך להפוך את המניעות לנעימות. ולהאמין ולדעת שהספר שייך לכל א' וא' והישועה שלך נמצא שם.
וידוע שכל גדולי אנ"ש הגיעו למקום שהגיעו, רק ע"י שהלכו עם תורות, ולכן הבע"ד מאד מתגבר על זה.
והשי"ת יעזור שנזכה ע"י לימוד תורת הצדיק לעין לא ראתה אלוקים זולתך

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.