רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 16 ביוני 2015

כתב אישום נגד היחצ"ן החרדי יענקי ביכלר

הפרקליטות, הגישה הבוקר (ג) כתב אישום נגד היחצ"ן החרדי המוכר יענקי ביכלר בגין קשירת קשר לביצוע עוון חמור ותשלום התפקדות למפלגה עבור אדם אחר,
עפ"י החשד, ביכלר נהג לשלם לקבלני קולות חרדים כסף תמורת התפקדותם למפלגת קדימה בראשות שאול מופז, דבר המהווה עבירה חמורה עפ"י החוק.
בנוסף, עולה מכתב האישום כי ביכלר, שהיה אז איש תקשורת חרדי שהעסיק תחתיו מס' עובדים, נהג ללחוץ עליהם שיפקדו עבורו חרדים למפלגת קדימה. בין העובדים שביכלר לחץ עליהם לפקוד אנשים: חונה דייטש, כיום מנכ"ל מגזין 'הציבור החרדי', צביקה גרוניך, כיום כתב באתר 'כיכר השבת'.

"במהלך שנת 2011, נפגש דואן עם ביכלר במשרדו של דואן (ראש המטה של שאול מופז דאז – א"ה) במגדלי ב.ס.ר ברמת גן. במהלך הפגישה, הציע דואן לנאשם לפעול על מנת לרתום אנשים מהמגזר החרדי להתפקד למפלגת קדימה ולטובת מופז והנאשם הסכים", נכתב בכתב האישום.
"בתום הפגישה מסר דואן לנאשם מספר חבילות של טפסי התפקדות ריקים.בסמוך לאחר מכן, החתים הנאשם כ- 30 מכרים וקרובי משפחתו על טפסי התפקדות למפלגה.בחלוף כשבועיים, יצר דואן קשר טלפוני עם הנאשם וביקש לברר כמה מתפקדים הצליח הנאשם לפקוד. משהבין דואן מהנאשם כי האחרון פקד בעצמו מתפקדים בודדים בלבד, אמר לו דואן כי לא ציפה שיפקוד בעצמו אלא שימצא מישהו שמתמחה בכך שיעשה זאת.  בעקבות השיחה הנ"ל, רתם הנאשם את מחלב (בני מחלב, איש תקשורת חרדי לשעבר הנאשם גם הוא -א"ה) אשר הכיר את תחום ההתפקדויות במגזר החרדי, על מנת לקדם את המפקד ויידע את דואן בכך. בחלוף מספר ימים, מסר דואן לנאשם, ברחוב החשמונאים בבני ברק, כ- 500 טפסי התפקדות ריקים בכדי שיקדם את המפקד", מפרטת הפרקליטות בכתב האישום.

עוד מסופר בכתב האישום כי "במסגרת הקשר ולשם קידומו, פנה הנאשם אל צבי גרוניך (צביקה גרוניך – א"ה), אשר עבד תחתיו בתחום התקשורת והציע לו להיות פוקד בעבור תשלום. בתחילה סירב גרוניך מאחר ולא רצה לפקוד אנשים לטובת המפלגה, אך לאור לחצו של הנאשם הסכים גרוניך לנסות ולפקוד והנאשם מסר לידיו טפסי התפקדות ריקים. גרוניך פקד 14 אנשים, מבלי למסור לידיהם כסף בעבור החזר דמי ההתפקדות, והודיע לנאשם כי אינו מעוניין להמשיך ולפקוד. גרוניך דרש מהנאשם את הכסף שהבטיח לו בעבור עבודתו כפוקד, אך הנאשם לא שילם לו".
את תגובתו של ביכלר לא הצלחנו להשיג

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.