רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 7 ביוני 2015

כך ניצח מרן הגראי"ל את אוייביו

מאת בן תורה

כל מי שעיניו בראשו יכול לראות את המהפכה שהרב שטיינמן הוביל בחיזוק ה"פרומקייט" בישיבות, הרב שטיינמן עשה זאת הן באמצעות מהלכים ציבוריים כמו פתיחת מוסדות, מכתבים ציבוריים בנושא ועוד, והן במהלכים שקטים של הפניית בחורים והכוונת ראשי ישיבות הורים ותלמידים, אם בעבר הישיבות הפרומעריות ניסו להתבלט ב"מודרניזציה", הרי שכיום הישיבות המודרניות מחפשות להתבלט בחלקים הפרומערים שלהם.
לאחר מעשה ניתן לומר שהיה בזה משום הקדמת רפואה למכת הטכנולוגיה, אולם בזמנו זה נחשב לאחד מה"שינויים" שהרב שטיינמן עורך ב"מסורת הישיבות", במקום לחזק את ה"השקפה" ו"דרך הלימוד" הוא מחזק את ה"פרומקייט" מה שלא שמענו מהרב שך בעניין וכו' וכו'.
המהלך הזה כמובן לא יוחצ"ן ביתד נאמן שהיה אז תחת שליטתו המוחלטת של גרוסמן ושות', אולם זה לא הפריע להרב שטיינמן להוליך אותו בס"ד. כמובן, שמוסדות פוניבז' היו הבבואה של המחלוקת, בעוד ישיבת פוניבז' בנשיאות הגרי"ג אדלשטיין חיזקו את הישיבה גם בכיוון הזה, ישיבת פוניבז' בראשות הרש"מ "השתבחה" בכך שהיא "חברון דפוניבז'".
כבר מראשית ייסוד עיתון הפלס, גרוסמן ופטרוב בחרו להקצין ולחבור אל ה"קו הקיצוני" בכדי להוסיף לקהל היעד עוד מנויים, וכפי שהעיד פטרוב בעצמו בשיחתו הידועה הראשונה, מסתבר שכאשר התחילו את המערכה, לא חשבו שיום אחד הם יצטרכו לעשות את זה ברצינות, הם חשבו שזה רק בכדי למשוך עוד קצת זמן עד "יקרבו ימי אבל אבי" ויחזרו אל מקומם הראשון.
אולם מהנתונים שמגיעים מהרישום בישיבות גדולות, עולה שישיבת חדרה מובילה על ישיבת הרב מרקוביץ' ברישום בקרב בוגרי הישיבות קטנות המזוהים עם "עץ", ולפחות אחד הטעמים לכך, הוא חיזוק עניין הפרומקייט בקרב אנשי הפלג, מה שנותן לישיבת חדרה עדיפות בולטת על פני ישיבת הרש"מ.
יהיו שיאמרו שכבר ראינו ניצחון דומה בכך שגרוסמן ושות' מדברים על עניין בין אדם לחבירו, לאחר שכל השנים עשו ממנו צחוק בעניין. אולם ברור מאוד שבעוד בעניין בין אדם לחבירו תוך כדי שהם צועקים בין אדם לחבירו הם ממשיכים לדקור את כל מי שאינו חושב כמוהם. פה נראה שהצליחו להחדיר בתוכם קצת את עניין הפרומקייט, והרב שטיינמן יכול לסמן ניצחון בתוך מחנה היריב.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.