רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 1 ביוני 2015

מכתבים קצרצרים


25 שנות מאבק טפשי ומזיק שגבה מחיר דמים וחינוך קלוקל
קשה להאמין שיש מי שאינו קולט כי חיים אנו בדור שפני המנהיגים כפני הדור שהוא כפני הכלב, לא צריך יותר מאשר ללמוד את מחלוקת בעלזא עם מחנובקה, על מה רבו מה התרחש במשך השנים, ועל מה מתפשרים שלא להתפוצץ ולשאול על מה היתה המחלוקת ולשם מה, מה השיגו ומה הועילו, ואיזה מחיר שילמו על רשעות אגואיסטיות קטנות המוחין צרות עין והרבה מידות רעות ומושחתות ששיחקו כאן כינור ראשון והכניסו בזה חסידות. לא להאמין שמי שמכונים רבי'ס מסוגלים להתנהג כשפלים ונבזים, כירודים שבירודים, ולא להבין את המינימום המתחייב מתוקף מעמדם כי עליהם להוות דוגמא ולהתגבר על יצרם האפל ולפחות כלפי חוץ לשחק אותה כבעלי אחריות כמי שלמרות שהם רוצים כך, הם מוותרים למען החינוך, שהוא יסוד היסודות בקיום החרדי ובעיקר בעתידו

רבו על השם 'בעלזא' ונכנעו בסופו של דבר - את ההסכם הזה יכלו לחתום לפני 22 שנה
קל להבין מחלוקת על נדל"ן, גם ולמרות שגם כאן חייבים רבי'ס ומנהיגים לקחת בחשבון את תוצאות הלוואי ואיך זה ישפיע על החינוך החרדי, ובכל זאת ההגיון משחק כאן משקל גדול, מבינים שכאשר יש נדל"ן בסכום של 150 מיליון דולר כפי שזה היה בשעתו בסאטמאר אז לא מוותרים על סכום שכזה. אותו דבר בבאבוב ובמקומות אחרים היכן שנאבקו על רכוש וכסף רב. ובכל זאת גם זה לא נכון ולא צודק וקחו דוגמא מויזניץ שבענין זה הוכיחו חינוך למופת, הם היחידים כמעט שהתעלו והוכיחו שאפשר לוותר על מיליונים למען החינוך הויזניצאי כפי שעשה ר' מנדלי וזה ייאמר לזכותו מפני שר' ישראל קיבל הכל ואילו ר' מנדלי אם היה פונה לבית המשפט היה מקבל חלק לפחות וויתר גם על זה, כך צריך להתנהג רבי, ובענין זה ר' מנדלי הוכיח את עצמו. אבל כשאנו עוסקים בבעלזא ומחנובקה, כאן המחלוקת אינה על נדל"ן, ההיפך, אם היה דבר כזה יתכן ובעלזא היתה מוכנה לתת למחנובקה את הנדל"ן למען השם 'בעלזא' שישאר בידי בעלזא ירושלים בלבד ולא בידי אף אחד אחר, למרות שכאשר הרבי הנוכחי תפס את ההנהגה פרשו רבים מבעלזא כינויים היה 'מורדים' והיו עוד אחרים שלא רצו 'ינוקא' כרבי וחיפשו לעצמם רבי אחר. גם הם תלמידי הרבי זי"ע מבעלזא, וטוענים לשם בעלזא, על זה היתה המריבה. והשאלה היא, האם מותר היה להפעיל טרור כל כך קשה, מלחמה שקשה לתארה, היו כאן הכל, שפיכות דמים תרתי משמע, מכות וטרור מן הסוג הגרוע ביותר, האם מותר היה להתנהג כך, ועוד כאשר הרבי ממחנובקה הגיע לרבי מבעלזא והציע לו שהוא יקרא 'בעלזא-מחנובקה' כך שהכל יידעו כי מדובר בחסידות אחרת, ותשובת הרבי מבעלזא היתה שזה לא בא בחשבון ואם אתה כל כך מאוהב בשם בעלזא תטבול במקוה כל יום שלשה פעמים לזכותו של הבעלזער אבל אל תשתמש בשם בעלזא

25 שנות מחלוקת ושנאה קשה פשקווילים והסתה שקשה לתארה בחינם וללא כל מטרה
אני מבין מאבק כשבסופו של דבר משיגים משהו, גם אם לא תמיד זה מוצדק אבל אם משיגים משהו או אפילו מגיעים לפשרה אפשר להבין על מה נאבקים, אבל להיאבק כל כך קשה ולבסוף להרים ידיים ולהשלים עם מה שיכלו כבר בהתחלה להשלים, יצויין כי מחנובקה מעולם לא ביקשה להקרא בעלזא בלבד פרט בלונדון שזה עניינו של ר' אליש ענגלנדר ולא של מחנובקה, שהוא על בית הכנסת שלו כותב רק בעלזא ולא רצה לוותר על זה, אין לזה דבר עם הרבי ממחנובקה שאצלו לא איפשר מעולם לכתוב רק בעלזא בשביל לא לפגוע בבן דודו, כבר בראשית המחלוקת הוא בא לבן דודו ואמר לו כי הוא הרבי ממחנובקה ומאחר וכל חסידיו הם חסידי בעלזא שפרשו והם בעלזער'ס בנשמתם אין לו ברירה וחייב לתת להם את השם בעלזא, ועושה זאת בצורה שיבינו ויידעו כי מדובר בחסידות אחרת, והוא לא רצה לשמוע מכך, הוא רצה שהללו ימחקו כל זכר לבעלזא וכי זו קיימת רק אצלו ולא בכל מקום אחר, והבטיח מלחמה שבה יכחיד את בן דודו, ואכן הוא הפעיל טרור הגרוע והקשה מכל, מי שילמד את הטרור הזה ומה עברו אלו ואלו במשך של 25 שנה עד כדי שהיו צריכים שוטרים בכל מקום שנפגשו היה הולך מכות ודם במיוחד בבית הקברות, עד לשנים האחרונות היה זה מחזה שנתי של אלימות קשה ופרועה שהמשטרה נאלצה להתערב בה, עד שהגיעו להסכמים על שעות מתי זה מגיע ומתי זה מגיע. ועתה לאחר כל זאת, מה השיג הבעלזער? כלום וכלום, הוא הגיע למסקנה כי הוא לא יכול למחוק מהם את השם בעלזא, והוא מוותר על מה שאם היה חכם יכל לפני 25 שנה למנוע את כל המחלוקת המיותרת הזו שלא עשתה לו שם טוב, תדמיתו טרוריסטית ואלימה, ומעשי חסידיו אינם מעשי חסידים אלא מעשי פושעים ומאפיא שלא מוסיפים כבוד לבעלזא בכלל ולבעלזא ירושלים בפרט. עכשיו הוא רוצה שלום לאחר שהכתים את עצמו בכתם בל ימחק. האם זה מוכיח על חכמה מצידו, האם זה מוכיח על מי שניחון בחוש של רבי ומבין מה נכון לעשות ואיך?

גם עתה ממשיכים בוויכוח המטופש של 'בעלזא מחנובקה' או 'מחנובקה-בעלזא'
אני לא אומר כי אסור להם לנסות, כשמדברים מנהלים שיחות מותר לבקש ואם יצליחו לשכנע מה טוב. אבל האם על דבר כזה מותר להמשיך בריב? עכשיו זה מחזיק בנקודה הזו, של האם יקראו 'בעלזא מחנובקה' או 'מחנובקה בעלזא' בעלזא ירושלים רוצים 'מחנובקה-בעלזא' ומוכנים להתפשר שבלונדון מותר יהיה להשתמש בבעלזא קודם לרצות את ר' אליש ענגלנדר, במחנובקה אין לבעלזאים השרופים חשק, מפני שכל עניינם זה בעלזא, השם מחנובקה הוא רק תוספת למען השלום ואינם רואים עצמם חסידי מחנובקה אלא חסידי בעלזא, וימשיכו ללחוץ להיקרא 'בעלזא-מחנובקה'. והשאלה היא, האם על דבר כזה מותר לפוצץ את הסכם השלום? כל ילד שיברר על פי הלכה ועל פי חוקי המדינה, לכל שם בלי יוצא מן הכלל אם יש לזה איזשהו תוספת אפילו של אות אחת היא ליגאלית ואי אפשר להכריח לשנות. אפשר לבקש, אבל אם אינם רוצים אי אפשר חוקית והלכתית לכפות, אז האם יש טעם במחלוקת על דבר כזה? ועוד יותר האם יש טעם להמשיך ולהחזיק במחלוקת לא לחתום על ההסכם רק בשל כך?

הפלא על בעלזא בירושלים שמשפילים עצמם כל כך היכן הגאוה הבעלזאית?
אם מחנובקה היתה מתחרה רצינית של בעלזא במספר ובנכסים במוסדות ובעניינים אחרים הייתי אולי מבין קצת את המאבק, אבל כשמדובר בהבדלים שבין שמים לארץ, בין מספרים ענקיים, בעלזא ירושלים היא בעלזא המרכזית בכל העולם גדולה וחזקה, ואילו מחנובקה חסידות ממוצעת עם הרבה חסידים יחסית לחסידיות אחרות אבל רחוקה מאוד מן המספר של בעלזא וכלל לא מתחרה עימה בשום נושא וענין, איך זה שבעלזא מרשה לעצמה לריב עימם? האינם חשים השפלה בעצם זה שהם נאבקים בה? ועוד יותר כשאתם לא מסוגלים להכניעם הרי השפלתכם גדולה פי כמה? ההגיון אומר כי בעלזא ירושלים לא היתה צריכה כלל להתייחס אליהם בענין הזה ושיעשו מה שהם רוצים זה היה מוכיח כי בעלזא היא גדולה וחזקה באמת ואף אחד לא יכול לשבור אותה. ההתנהגות כפי שבעלזא מתנהגת מוכיחה על קטנות וצרות המוחין חסר שם אדם עם ראש על הכתפיים שמבין איך לנהל מערכות מן הסוג הזה ומי שישמור על כבודו של הרבי מבעלזא שמושפל כל כך במשך השנים בגלל יועצים וגבאים טפשים שהם כוחניים ועובדים בלי מוח

על הרבי מבעלזא להחליף את יועציו במי שיחזירו לו את הכבוד שאבד לו במשך עשרות שנים
אחד הפלאים הגדולים הוא בהתנהלותו של הרבי מבעלזא האם הוא חכם או שמא הוא מוגבל מסיבות מסויימות ומפחד להחליף אנשים. קשה לי להאמין שאינו קולט כי יועציו גורמים לו מפח נפש בכל כך הרבה תחומים. ראינו זאת בפוליטיקה ובכמה עניינים אחרים, יועציו יעצו לו הצעות אחיתופל, ומי שילמד את המאבק עם מחנובקה, בעלזא בירושלים עשתה טעות אחר טעות ורק חיזקה את מחנובקה. מי שילמד את ההיסטוריה יגיע למסקנה כי מחנובקה לא היתה משיגה את החצי ואולי רק את הרבע אם בעלזא לא היתה מתייחסת אליה בכלל. הם קיבלו הרבה כסף רק בגלל המלחמה הזו, במיוחד מאלו שיש להם ענין להלחם בבעלזא ירושלים, בימי רוגע ושלום הם נותנים שליש ואף רבע ממה שהם נותנים כשהרוחות סוערות. בעיית הרבי מבעלזא שאין לו יועצים חכמים אין לו מי שיפקח את עיניו וילמד אותו איך מנהלים מערכה כזו מבלי שמוסיפים כח לאוייב ובונים אותו. מה שקרה בעשרים וחמש השנים האחרונות, בעלזא ירושלים היא זו שבנתה את מחנובקה היא זו שנתנה להם את הכח, הרבי ממחנובקה לא היה מגיע לחצי ורבע ממה שהגיע אם הרבי מבעלזא היה חכם יותר

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.