רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 24 ביוני 2015

מכתבים קצרצרים


האדמו"ר מצאנז בביקורו בניו יורק הגיע לכל אדמו"ר אבל אצל אחיו לא דרך
כואב לעסוק בנושא ובמיוחד ביארצייט של הרבי מקלויזנבורג זצ"ל שהשאיר 2 בנים תלמידי חכמים מי שלכאורה ביחס לאדמור"י ימינו הם מן העילית שבהם, ודוקא הם יריבו בצורה כל כך גסה, עד כדי שלא לוקחים עוד בחשבון את החילול ה' וחילול כבוד המשפחה וכבוד האבא מגיעים לאמריקה ולא חושבים על התוצאה העגומה של לרוץ לכל מקום רק לא אצל האח, דבר שזועק לשמים, מפני שאם בארזים כך מה יאמרו האזובים מדוע שהחסידים שלהם לא יתנהגו כך, אדמורי"ם שאמורים להוות דוגמא ומופת הם אלו אשר מחנכים דור למחלוקת משפחתית ולמצב שאי אפשר לעשות שלום, שימו לב, בכל משפחה היכן שחלילה יש מחלוקת ברובם מוצאים דרך להשלים, מבינים כי טובת המשפחה היא שלום, אבל כשמדובר באדמורי"ם אז ה' ישמרנו כאן המחלוקת היא נצחית מקדשים ומטפחים אותה ולא לוקחים בחשבון את התוצאה הנוראה

אסור היה לצאנזער לבא לאמריקה מבלי שיילך לאחיו או שלא יילך לאף אחד
הנושא הזה חוזר על עצמו שוב ושוב ובולט מאוד כשהאחים נמצאים באותו עיר ומדינה ולא רואים זה את זה, כאשר זה בנתניה והאחר בבורו פארק חצי צרה, שוכחים שאינם מדברים מפני שאין זה כמו בסאטמאר ששם האחים מרחק של כמה פסיעות זה מזה ובולט שאינם מדברים זה עם זה אפילו היכן שהם מגיעים לאותה אסיפה או אירוע לא ידברו ואף ישתדלו לשבת מן העבר האחר, אבל בצאנז וקלויזנבורג המעלה היתה שהם גרים במדינות אחרות זה הרבה פחות בולט, ולכן כשמגיעים לאמריקה ורצים לכל מקום ורק לא לאח זה זועק לשמים וגורם רעה גדולה לכל משפחות צאנז קלויזנבורוג ולכל החרדים המתקשים להסביר לנוער ואף לאברכים מדוע ההתנהגות הזו מותרת. מדובר במעשה חמור אסור ומזיק, ואין ברירה אלא לשתוק ולספוג, אבל האם הדרך הזו היא דרך התורה והחסידות? בהחלט לא. אם האדמו"ר מצאנז היה חושב גם על חילול ה' ובעיקר על החינוך של כלל החרדים הוא לא היה דורך באמריקה כל עוד אין שלום בינו ובין אחיו, וכך צריך גם אחיו לנהוג לא להגיע לארץ ישראל עד אשר ישלימו, ולמנוע חילול ה' חילול כבוד החסידות בכלל וחסידות צאנז קלויזנבורג בפרט

האבא שהשבוע היארצייט שלו מתגלגל בקברו
אם אתם חושבים כי האבא הטמון בנתניה רווה נחת מן המצב הזה חיים אתם בטעות. נכון שהוא עבר בחייו מלחמות קשים לא רק עם הנאצים אלא הרבה יותר גרוע מכך בווילימסבורג, הנאצים ביקשו להורגו פיזית ובווילימסבורג ביקשו להורגו רוחנית פיזית ונפשית, מה שעשו לו שם כתובים על ספר, הסאטמארים ירדו לחייו בצורה הכי פרועה וגסה אך ורק מפני שהתחרות בינו ובין דודו ר' יואל היתה קשה, הקלויזנבורגער היה תלמיד חכם וחסידיו תלמידי חכמים, ואילו רבי יואל היה רבי לעדה גדולה של עמי הארצים מגושמים והוא לא יכל לשאת זאת, הוא חשש שמא יותר ויותר יעברו לבית מדרשו של הקלויזעבורגער מפני ששם ראו תורה וחסידות, ועשה ממנו כופר ורשע, ירדו לחייו בצורה הכי גרועה ופרועה, עד שנאלץ לברוח מאמריקה ולהתיישב בארץ ישראל הקים בנתניה מרכז  גדול לחסידות ובהצלחה גדולה. ואם הוא חשב שהוא התפטר מן הצרה הגדולה של המחלוקת אז באו בניו וממשיכים במחלוקת הזו, ואיני נכנס כאן לפרטי פרטיה ומי אשם, מה שברור כי היה הסכם של חלוקה וכי אף אחד לא נכנס לתחום של השני ולצערנו הגדול היה מי שהפר את ההסכם והקים בית כנסת בבורו פארק דבר שהיה אסור על פי ההסכם, וזה גרר שהצד האחר אף הוא יעשה צעדים משלו ועכשיו מתכננים הקמת שטיבל נוסף בבני ברק לצד של בורו פארק, ומי היה צריך את כל זה, האם הקהילה בנתניה ובארץ ישראל קטנה? האם חסר לרבי מנתניה חסידים? לשם מה מנהלים מחלוקת שאם היו משכמם ומעלה היו קולטים ומבינים כי היא מיותרת ואסורה

איך זה שמשלימים עם האוייבים עם השונאים הכי קשים אבל לא עם האחים
שאלה זו אני שואל לא רק את הצאנזער גם את האהרוני ורבים אחרים, איך זה שהם משלימים עם האוייבים הכי גדולים, למי שלמד היסטוריה חסידית קשה מאוד להבין איך הקלויזנבורגער יושב אצל האהרוני והזאלוני, מדובר במי שירדו לחיי אביו בצורה הכי פרועה וגסה, וכשהקלויזנבורגער נפטר בשעת הלווייתו בן דודו ר' משה מסאטמאר האבא של האהרוני והזאלוני רקד והורה להמשיך לרקוד ואפילו לא הפסיק לשעה קלה את התזמורת לפחות בזמן ההלויה, הוא היה באותו זמן בארץ ישראל במרחק פסיעות ממקום ההלויה ולא הלך לשם, מדובר במי שהתנהגותם היתה הכי מכוערת, ובושה תכסה פנים התנהגות כזו של מי שמכונים אדמורי"ם, ובכל זאת הבנים משלימים זה עם זה ולא רוצים עוד מחלוקת, אבל שימו לב, עם בני דודים משלימים אבל עם האחים, בצאנז וסאטמאר לא רוצים כלל לשמוע מזה, כל מי שניסה להשכין שלום ביניהם עד כה לא הצליח, ולא מפני שזה אי אפשר, אלא מפני שאינם יכולים להשלים עם המציאות שגם האח הוא אדמו"ר

מחלת צאנז וסאטמאר היא מחלת בעלזא
רבים וטובים מתקשים להבין על אלו שטויות רבים בעלז ומחנובקה, אבל מי שילמד את מהות המחלוקת בסאטמאר יבין את המחלוקת בבעלזא. האהרוני מסאטמאר לא מוכן לקבל עד היום הזה את המציאות כי גם אחיו אדמו"ר, הוא לא נלחם באח ליפא מפני שהוא קורא לעצמו 'זענטער רבי' הוא חי בשלום עם אחיו המכונה ה'חמשה עשר' מפני שאינו קורא לעצמו אדמו"ר מסאטמאר, אבל עם אחיו זלמן לייב הוא נלחם בכל כוחו מפני שהוא קורא לעצמו האדמו"ר מסאטמאר. בקלויזנבורג היה קצת אחרת שם הבין האח מנתניה כי אין לו ברירה וכי האח מבורו פארק יהיה אדמו"ר אז הם עשו חלוקה בשמות, הוא קורא לעצמו צאנז והאח קלויזנבורג, בתקוה כי יהיו אלו 2 חסידוית אחרות, אבל זה בא עם מחיר הצאנזער חייב היה להיפרד מבורו פארק ולהשאיר אותה כולה לאח שויתר על השם צאנז, אבל לאחר תקופה הוא הקים בית כנסת משלו בבורו פארק ובזה שבר את הכלים. יצויין כי תחילה החסידים הלכו לזה ולזה ובבורו פארק חסידי הערש מיילך מנתניה התפללו בבית הכנסת של הקלויזנבורגער חשבו כי שם לפחות מצאו דרך איך לחיות יחד ופרצה מחלוקת כל כך קשה עד שהיום הם הפכו לאוייבים ממש. בבעלזא אותה בעיה, הרבי שלהם יכול לחיות עם המחנובקער בשלום ורעות כל עוד שאינו קורא לעצמו 'בעלזא' עד כדי כך שכבר לא איכפת להם שעל המוסדות שלהם יהיה כתוב בעלזא אבל לא הרבי, הוא חייב להשתמש רק בשם מחנובקה. ועל זה מקדשים מלחמות ומחלוקות, עשרות שנים שרפו שבגללם המשיח לא יכל לבא, ואחר כך ירצו להטיף מוסר של התנהגות לאחרים, נאמר להם קשטו עצמכם

האדמורי"ם בימינו הורסים יותר מאשר בונים והסיבה מפני שלהם אין רבי
כואב לכתוב על כך כי זה גורם לי לבכות או יותר נכון דם נשפך בקרבי כשאני עובר על מה שקרה לחסידות בכלל ובמיוחד בדור האחרון כיצד מסלפים את המציאות הזו עד כדי שהיו מי שהתחמקו מן הבעיה הזו בטענה כי בטלה תורת החסידות שהוא שקר גמור, מה שנכון שאין עוד מי שמיישמים את החסידות והולכים בדרכי החסידות, כאן הבעיה שלנו, אבל לטעון כי זו בטלה, היא טענה מעוותת ומתחמקת מלהשיב על השאלה הקשה והיסודית מדוע אתם קוראים לעצמכם רבי'ס ומעוותים את תפקידכם, כשהיסוד והדבר הראשון שחייב כל רבי לעשות למנות לעצמו רבי, על פי חסידות אין דבר כזה לחיות בלי רבי, כל אחד צריך רבי כולל הרבי עצמו, מפני שגם הוא צריך מי שידריך אותו ויעצור אותו היכן שצריך. כשנלמד את הדורות הקודמים נמצא רבי'ס שהיו הולכים לרבי'ס היו להם רבי'ס משלהם שמהם למדו ומהם קיבלו תוכחה. בימינו לא נמצא עוד רבי אחד שחושב שהוא צריך רבי הוא בטוח כי הוא מעל הכל ואין דבר כזה, כי זה נוגד את תורת החסידות. זו הבעיה וכאן הסיבה לכל הצרות, אם הסאטמארים הצאנזרים והבעלזאים והאחרים כולם בלי יוצא מן הכלל היו ממנים לעצמם רבי'ס פני היהדות החרדית היתה נראית אחרת, הם לא היו מעיזים למשוך מחלוקות כאלו כל כך הרבה זמן, הרבי'ס שלהם היו עושים לזה סוף כבר לפני שנים, כאן יסוד הצרה, וכאן בעייתה של החסידות, ולכן אין לי כל ריספעקט לרבי'ס של ימינו עד אשר ישובו בתשובה ויעשו את מה שהם מחוייבים לעשות, ימנו לעצמם רבי'ס שישמרו עליהם מלהתדרדר ולדרדר דור שלם הסובל סבל בל יתואר, הם המעכבים את הגאולה הם גורמים לחורבן הרוחני, ובטרם שהם מטיפים לאחרים שיטיפו לעצמם בלבד

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.