רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 12 ביוני 2015

מבזקים - מפה ומשם


הגבאי של סאטמר, ר' מוישה פרידמן שנמצא בישראל, השיג הסכם על הוספת 14
נציגים חדשים להנהלת 'העדה החרדית
--------------------
גירא ב'קול חי': חשש לעתיד כשרות 'העדה' בעקבות השינויים בהנהלה שנדחו ומובאים הערב שוב. טענות לשוחד וקהילות שמחרימות השינויים.
 --------------------
'גלובס': יאיר שרקי, עקיבא נוביק, עידו בנבג'י וירון אברהם מופיעים ברשימת המועמדים להחליף את נדב פרי ב'ערוץ 10'.
 --------------------
יו"ר ועדת החינוך ח"כ יעקב מרגי ב'פילפוליטיקה': "יש לפרק את המחוז החרדי במשרד החינוך שהקים פירון, הוא הוקם בחטא ואין לו זכות קיום. מאז ומתמיד המינויים בלשכות שרי ש"ס בוצעו ע"י יו"ר התנועה".
 --------------------

סגן שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן ל'משפחה': "מישהו ב'דגל' חלם שיש יחס של 50-50 מול אגו"י. זה לא נכון. יש הסכם של 60-40 שגדו"י החליטו עליו. אנחנו הולכים לפי ההסכם. שיגידו תודה - לפי ההסכם המקורי זה בכלל היה צריך להיות 70-30".
 --------------------
 ברסלב נייעס: הרב שמעון שטיין מארגון 'לקדושים' מספר כי אלפים צפויים לעלות הערב בליווי ואבטחת כוחות הביטחון לקברם של יהושע בן נון וכלב בן יפונה בכפר חרס מול הישוב אריאל, לרגל פרשת שלח - פרשת המרגלים. אוטובוסים יוצאים מירושלים ובני ברק.
 --------------------
הרב מרדכי בלוי בקול חי: האזעקות באשקלון בגלל הקליפ של ליפא שמעלצער.
בני רבינוביץ בקול חי: בגלל המפד"ל והמשך הפגיעה בגדולי ישראל.
אריה דרעי בקול חי : האזעקות זה השיר החדש של בני אלבז
 --------------------
 בשם אלפי רבבות יעדות החרדית ורבנן ותלמידים מקבלים אנו בברכת ברוכים הבאים את לוחם מלחמת ה' עומד על המשמר בגבילני עושה לילות כימים למען אחיני בארצנו הקדושה בנש"ק הרב חיים מיזליש שליט"א נין חביב למרן רביני בעל הברוך משה מסאטמאר לרגל שובו לארציני הקדושה משמחת החתונה של אחיו יהיה בואו לברכה ולקדש שם שמים ברבים
 --------------------
שר הדתות הרב דוד אזולאי וצוות לשכתו הגיעו הבוקר ליישוב סאג׳ור לציונו של רבי ישמעאל כהן גדול לרגל יומא דהילולא שחל היום.
בתום התפילה על הציון שיתף השר את המשתתפים בהיסטוריה של המקום: ״לפני 13 שנה בעת כהונתי כסגן שר הפנים ביקרתי כאן ולא היה כלום. פעלתי בס״ד להקים מבנה ראוי ונגיש במתחם הציון לטובת העולים להתפלל, וראיתי מזה ישועות גדולות״.
 --------------------
טרנד ההחרמות: העולם מחרים את ישראל...הישראלים מחרימים את אורנג'... החרדים מחרימים את רשת ביג... והעדה החרדית מחרימים את החרדים שהולכים לבחירות... ופשרני העדה מחרימים את סקריקי העדה על שחיתות ושוחד ואכלו לי שתו לי (מהכשר יראים)...
 --------------------
 נתוני "סקר כהלכה"ב"קול חי": 75% מהנשים החרדיות ו-46% מהגברים החרדים עובדים. כמחצית מהציבור החרדי מרוויחים עד 8000 שקל בלבד. רבע מהמגזר מרוויחים עד 12 אלף שקל.
 --------------------
 הרב צביקה כהן סגן ראש העיר ירושלים והרב נחמניאל סבן חבר מועצת העיר ומחזיק תיק הארנונה מטעם ש"ס בסיור בעמותת שק"ל להעסקת אוכלסיה בעלת צרכים מיוחדים
 --------------------
נהג רכב נהרג, שני נפגעים בינוני, ו-4 קל בתאונה עם מעורבות אוטובוס שאירעה בכביש 375 בכניסה לצור הדסה, מתנדבי איחוד הצלה מסניף 'ביתר עילית' ומסניף 'בית שמש' העניקו טיפול רפואי ראשוני לנפגעים. צוותי זק"א ומשטרה פועלים בזירה. יעקב שטיבל מתנדב איחוד הצלה סיפר בקול החרדי: "כשהגעתי לזירה נהג הרכב היה לכוד ברכב כשהוא ללא רוח חיים, נוסעי הרכב שהיו בדרכם לביתר עילית נפצעו באורח בינוני וקל, נהג האוטובוס נפגע באורח קל, יחד עם מתנדבים נוספים מיחידת האופנועים של איחוד הצלה הענקנו טיפול רפואי ראשוני לנפגעים שפונו לאחר מכן להמשך קבלת טיפול בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, מדובר בזירה קשה מאוד בפרט שנוסעי הרכב היו עם טלית ותפילין ככה"נ בדרכם לתפילת שחרית בביתר עילית

להמשך המבזקים כנסו כאן:



 --------------------
מהדורת 12 ב'קול החרדי':
חלוקת התפקידים בתוך יהדוה"ת - הפרשן ישי ויינר בראיון: "כשאין מלחמות בחוץ צצים הויכוחים הפנימיים. דגל הולכים להתעקש עד הסוף כדי להוכיח הפעם שהם שווים לפחות 50 אחוז. יש גורמים שעובדים קשה לפלח את תוצאות הבחירות האחרונות. המאבק האחרון חזק וחשוב - יש הרבה יוקרה וחשיבות בועדה למינוי דיינים. שורש הבעיה שמועצת גדו"י לא מתכנסת על נושא יחסי הכוחות".
המאבק בתוך העדה החרדית - שמואל חיים פפנהיים בראיון: "המאבק וחילוקי הדעות בעקבות דרישה של קהילות לקבל ייצוג בתוך העדה. בישיבה היום רוב חברי ׳העדה׳ החליטו לא להגיע. הצליחו לצרף חבר נוסף מקהילת הפרושים. בכל השבועיים האחרונים הצליחו לצרף 12 חברים. בעקבות המתח - לא יהיה כינוס נוסף בקרוב".
מני גירא: חברת סקר כהלכה קיימה בדיקת שטח ב-49 נקודות ישוב חרדיות ומחזיקה בפילוחים על מספר החסידים והליטאים בכל הארץ".
פרשת השמיטה בצה"ל - קצין שילוב חרדים בצבא סרן משה פריגן בראיון: "שורש הבעיה כיום שיש פחות רבנים חרדים ברבנות הצבאית בניגוד לשנים עברו. למרות זאת הצבא עושה הכל למען החייל החרדי. ביום עיון שבוע הבא מביאים במיוחד מרצים חרדים. נותנים כיום כסף מזומן לחיילים לרכוש אוכל כשר. גם אני שגר בלב ב"ב חטפתי בצוק איתן צעקות ובושות".
הפרשן הצבאי חגי הוברמן בראיון: "המדינה בבעיה קשה. לא יכולה לתקוף את החמאס והארגונים המקומיים ממשיכים בטפטופי ירי. זה נראה כמשהו שהולך ומתחזק". 

 מהדורת חצות ב'סקופים': 
• מי עומד מאחורי פרסום תעסוקת חרדים בעיתונות החרדית? העיתונאי אהרן רבינוביץ - כיכר השבת חושף: מודעות של "מתארגנת קבוצה ללימודים" בעיתונות החרדית כביכול יוזמה פרטית - אך המספר המצורף הוא של מוקד משרד הכלכלה.
• הנציגים החרדים לא יוכלו לפגוש את התושבים במינהלים הקהילתיים, סגן ר״ע ירושלים מאיר תורגמן מעורר הסערה: לא ייתכן שהמינהלים הקהילתיים יהפכו לפוליטיים. במידה ולא יופיע סמל המפלגה נאשר.
• יצחק ברנר מנהל דגל התורה ירושלים: אין כאן שום היבט פוליטי. הנציגים באים לעזור לתושבים וכולם יודעים לאיזו מפלגה הם משתייכים.
• הסערה סביב הקליפ התוסס של ליפא שמלצר, המפיק דוד פדידה: אין כאן שום חידוש זה הסגנון הרועש של ליפא, הרב מרדכי בלוי היה המלמד שלי בחיידר אני מאוד מעריך אותו אבל כאן הוא טועה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.