רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 17 ביוני 2015

מכתבים קצרצרים


תירוצי החברא קדישא מוכיחים כי הבעיה ב'חברא הלא קדישא'
אני המום, קראתי את נימוקי מנהלי החברא קדישא מדוע הם התנהגו כפי שהתנהגו עם האבא שהביא את הילד שלו לקבורה, וטוענים כי הוא עבריין, וכי רצה ככה לחמוק מלשבת יום בבית הסוהר. נניח שאכן כך פני הדברים, האם אם יש למישהו אבא עבריין אז לא צריכים לקוברו? וגם אם נניח שהוא מתחמק מיום בבית הסוהר האם זו דאגת מנהלי החברא קדישא שהוא יהיה בבית הסוהר יום קודם, אלו תירוצים הם אלו, כשכל העולם רואה התנהגות ברברית כזו אשר אין לה כל הסבר, גם אם נקבל את כל הלשון הרע'ס על האבא הזה עדיין אין זה מצדיק את ההתנהגות של החברא קדישא, ודוקא מפני שיש להם עסק עם אדם כזה וכשהם ראו וידעו כי הכל מצולם וכי הם גורמים בכך הרס וחורבן לשומרי הדת בארץ ישראל, ינצלו את זה להוכיח כי ההתנהגות החרדית והדתית היא ברברית

אם הייתם קוברים מיד לא היה לו עוד דרך להתחמק
דוקא מתוך מה שכותבים אנשי החברא קדישא מתברר כי הם הטפשים, אם הם באמת כל כך דואגים לבתי הסוהר של ישראל וטוענים שכל מה שעשה היה בשביל להתחמק ממאסר באותו יום לטעון כי הוא צריך לדאוג לקבורת הגופה, אם הם היו קוברים מיד ומהר לא היה לו עוד תירוץ והיה חייב להתייצב בשערי הכלא. איזה תירוץ זה שהוא התכוון להתחמק, האם בשל כך, זה פוטר אותם מהתנהגות נכונה?

'מראית עין' הוא אחד הדברים החשובים ביותר שנלקחים בחשבון מדוע לא להתיר
בטרם אגיע לנושא עצמו אקדים כי אחד הדברים שנלקחים בחשבון בהלכה ובהרבה מצבים הוא המראית עין, ישנם דברים האפשריים והם אסורים לא מפני שאסור לעשותם אלא בשל החשש של מראית עין, האחר לא יידע כי עשית זאת בהיתר והוא יחשוב כי זה מותר ויכשל, או שחלילה יוציא לעז עליך יאמר כי עשית את האסור כשבעצם עשית את המותר, כל דבר שגם אחר רואה ואינו יודע את האמת למה ואיך, עדיף וצריך להימנע מכך, ולכן כשאנשי החברא קדישא מתעסקים עם יצור כזה וכאשר הוא אומר להם כי הכל מצולם והם רואים שמצלמים הם חייבים לקחת בחשבון את המראית עין גם אם יטענו כי מנהג ירושלים הוא כזה או אחר, במצב הזה חייבים לקחת בשיקול את החילול ה' שוידאו כזה יגרום ובשל כך בלבד לא לעשות את מה שעשו

ענוותנותו של זכריה בן אבוקלס החריבה את בית המקדש
אם מנהלי החברא קדישא בירושלים לא למדו אזכיר להם שכאשר הגמרא מספרת את סיפור החורבן היא מציינת כי ענוותנותו של זכריה בן אבקולס גרמה לחורבן הבית על ידי זה שהוא עמד על כך שלא להתיר הקרבת קרבן של המלך שהיה בו מום, אם היו מקריבים, האויר היה יוצא מכל הבלון של אותו מי שהעליל כי בני ישראל מרדו בו, ולא היה בא להלחם על ירושלים, לא תמיד חייבים לעמוד על אותו סדר במיוחד כשמדובר במנהג שזה לא כל כך נורא אם היו עושים אחרת במיוחד כשיש מי שנוהגים אחרת בירושלים, כשאתה רואה בפניך מטורף משוגע או אפילו עבריין אתה חייב לקחת בחשבון את התוצאה ולשחק את המשחק אחרת. ואם כל כך קשה לכם, מדוע לא הרמתם טלפון לרב מוסמך, ובירושלים להרב עמאר או הרב שטרן לשאול אותם מה לעשות במצב כזה, והם היו מוציאים אותכם מן הפלונטר הזה

חברא קדישא של ימינו אינה עוד 'קדישא' זה עסק וביזנעס ולא יותר מכך
אני מתכוון לכולם לא רק לחברא קדישא קהלת ירושלים, לצערי זה קורה כמעט בכל מקום, שחברא קדישא היום אינה עוד 'קדישא' היא הפכה להיות יותר עסק ביזנעס, לפני שבועיים זרקו גופה של יהודי לידי ילדיו היתומים לא רצו לקוברו מפי שהוא עדיין לא גמר לשלם את החוב שיש לו מפטירת אמו, מה אשמים הנכדים, וגם אם נתעלם מזה, איך זה במצב כזה שמשחקים עם זמן כשכל ילד יודע כי מנהג ירושלים הוא לקבור מיד ומה שיותר מהר, לא מלינים מת, וכאן כשמדובר בחוב זורקים את הגופה לילדים אומרים להם כי הגופה בפריג'ידר לא קוברים אותה עד שתביאו את הכסף, הלאלה נקרא 'קדישא'? בהחלט לא. גם אם יטענו כי אין להם דרך אחרת איך לגבות חוב, אין מנוס, עליהם למצוא דרכים אחרות, ולא לנצל את המצב הזה, מפני שזה גורם שם רע ל'חברא קדישא' ומוציא את כל הענין של 'קדישא' זה מוכיח כי יש לנו עסק עם בעלי מסחר מי שמבקשים להתעשר ובשביל הכסף מלינים את המת

הגיע הזמן לשנות את השם של 'חברא קדישא' מפני שזה יותר לא 'קדישא'
המצב הזה הוא בכל העולם, קחו לדוגמא באנטוורפן שם זה נורא, כשמישהו נפטר ראשי הקהל גוזרים על המשפחה סכום עד לשמים ומי שאינו יכול להביא את הכסף מיד, מחזיקים את המת ואומרים להם במצבם לכו חפשו כסף, הרשעות והסדיסטיות שלהם זועקת לשמים, ולא רק שם ישנם עוד כמה מקומות כאלו שתובעים מחירים כבדים בשביל לקבור והדבר מוכיח כי אין להם כל ענין עם 'קדישא' הם לא עושים מלאכת קודש. לא חלילה שתבינו שלא צריך לשלם, גם הם צריכים כסף להתקיים, אבל אסור לשכוח כי רוב ה'חברות קדישא' של ימינו הם עשירים מופלגים ובהחלט יכולים למשוך קצת ויקבלו את הכסף קצת יותר מאוחר, והיכן שאין כסף, לשם כך קוראים להם 'גמילות חסד של אמת' לא רק מפני שהם קוברים מת שאינו יכול לעזור לעצמו מפני שהם לא יחידים יש עוד אחרים שיכולים לעשות זאת. בעבר, 'חברא קדישא' התחשבה עם עניים ועם שבורים במיוחד אלמנות ויתומים, ובמקרה של לפני שבועיים כשנותרו רק יתומים בלי אבא ובלי אמא להחזיק את הנפטר רק מפני שיש עוד חוב מקבורת הסבא, זה פשע שאסור לעבור עליו בשתיקה. לאלו אסור שישתמשו בשם 'קדישא' הם אינם כאלו הם רחוקים מאוד מזה, מאלו מצפים שברגעים כל כך קשים לבני המשפחה יתנהגו עימם אחרת מכפי שמתנהגים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.