רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 2 ביוני 2015

דוד שמידל ממשיך לזרוע מחלוקות והפעם בקהילת "פרושים"


גדולי הדור כבר חרצו את פסק דינם על ריש בריוני דוד שמידל מנכ"ל אתרא קדישא כי הוא הוא "קורח בדורנו", כאשר בזמן קצר הצליח לזרוע מחלוקות בתוככי כלל הקהילות המרכיבות את העדה החרדית, סאטמאר, קהל חסידי ירושלים, משכנות הרועים, ועוד ידו נטויה להרוס ולחבל.
כעת הגיעה זרועו הארוכה של האי פלגאה דוד שמידל אל קהילת "פרושים" המעטירה כששוב הוא זורע הרס ומחלוקת בתוככי הקהילה, והפעם בשיתוף פעולה מלא עם ידידו ובן בריתו הר' יהושע דוד טורצין המשמש עבורו בתור "גיס חמישי" בתוך הקהילה.
וזאת ראוי לציין שמזה תקופה ארוכה שוררת תרעומת וביקורת קשה נגד הר' יהושע דוד טורצין שאינו נוקף אצבע למען קיום הקהילה, שנים רבות שהלה לא נסע לאיסוף כספים לטובת הקהילה, ובנוסף לזאת הוא מזניח את חיי הקהילה כאשר אף איננו מתפלל בבתי הכנסת של קהילת "פרושים" אלא בישיבת "מצוינים" שהוא זכה להחריבה, ואפילו בשבתות ובימים נוראים הוא נעדר מהתפילות בקהילת "פרושים".
אך כל זה לא מפריע להר' יהושע דוד טורצין ובניו המופרעים וחבר בריוניו לדרוש בכוח את ניהול הקהילה, כאשר למעשה הוא משמש "גיס חמישי" בתוך הקהילה, ולדוגמא בעלמא רק מהתקופה האחרונה: הר' יהושע דוד טורצין התעקש להכניס נציגים להנהלת העדה החרדית, אנשים כאלו שמעולם דרכו ולא היו בקהילת "פרושים", וזאת בניגוד לדעתם המפורשת של רבני וראשי קהילת "פרושים", והכל כדי למלא את מאווייהם השפלים של פטרוניו הסיקריקים.
מעשה שטן הצליח, וחתירתם של דוד שמידל יחד הר' יהושע דוד טורצין הצליחה למעלה מן המשוער, בוקה ומבולקה נעשה בקהילה זו, חרב איש ברעהו, תחת אשר בעבר היתה קהילת "פרושים" סמל ודוגמא ללימוד התורה בעמל ויגיעה ומופת לעבודת ה' הרי בשל "הגיס החמישי" שהכניסו דוד שמידל והר' יהושע דוד טורצין לתוך הקהילה גרמו להרס וחורבן, לדאבון נפשם של ראשי ורבני קהילת "פרושים" וזקני ירושלים שנפשם אבלה להם על קהילה מפוארת שכזו היורדת לטמיון.
בשב"ק האחרונה נעמד לו הסיקריק משה לייב פרידמן בהיכל ביהמ"ד "פרושים" בבית שמש והחל לצווח במחאה על כבודו של הר' יהושע דוד טורצין תוך כדי שהוא פוער את פיו נגד רבני הקהילה: הגאון הגדול רבי נתן הכהן קופשיץ שליט"א מרא דאתרא בית שמש, הגאון רבי אהרן פישר שליט"א מו"ץ קהילת "פרושים" ורב שכונת "זכרון משה", הגאון רבי אשר פריימן שליט"א מו"ץ קהילת "פרושים" ורב שכונת "מקור ברוך" והגאון רבי חיים יהודה כהן שליט"א מו"ץ קהילת "פרושים" ורב שכונת רמות ד', שאינם נכנעים לגחמותיו של הר' יהושע דוד טורצין.
תיכף ומיד לאחר שהסיקריק משה לייב פרידמן גמר להשמיע את דברי הבלע והצחנה המחרידים, ניגש אליו אחד מחשובי האברכים בקהילת "פרושים" בבית שמש, מנהל בית חינוך על טהרת הקודש בעיר, והודיע לו במילים ברורות על דעת הקהל: "קורח! גיי אוועק פון דא!", כאשר מכאן ואילך סובל אותו אברך יקר מסכת הטרדות מצד מרדכי קאהן ממונטריאול ובעריש גראס מלונדון ונגד המוסד המפואר על טהרת הקודש שהוא מנהל במסירות נפש.
זרעי המחלוקת שזרעו דוד שמידל יחד עם הר' יהושע דוד טורצין ממשיכים לנבוט גם בירושלים, בבית הכנסת הגדול "פרושים" מסתובב לו יצור בשם יוסף טומבק (אחיו של ... הידוע) שעדיין לא מצא את מקומו, ועדיין לא החליט אם מקומו באהל שרה בקהל אנשי ירושלים או בכלל אצל הרב רומפלער רב השאלים, מכל מקום יוסף טומבק הלז נהנה לעורר ריב ומדנים גם בקהילת "פרושים", ולאחרונה החל להפעיל בעצמו טירור מחריד נגד ראשי ורבני הקהילה, אולם כאן גבאי ביהמ"ד וביניהם הרב משה וואלעס שנבחר לאחרונה בתור חבר הנהלת העדה החרדית החליטו להעמיד את הבריון יוסף טומבק על מקומו.
ראשי ורבני קהילת "פרושים" אומרים כי לאור ההתנהלות האחרונה של הר' יהושע דוד טורצין שמשתדל לזרוע מחלוקות ופילוגים בתוככי הקהילה, הם מביעים חשש כבד כי רצונו של הר' יהושע דוד לראות בהתפוררות של קהילת "פרושים" עד לגוויעתה בטרם עת, ובאותו אופן בדיוק בו פעל בקשר לישיבת "מצוינים" עד שהישיבה שעמדה בראשותו נסגרה על מסגר ובריח מלבד התפילות בשבתות ובימים נוראים, ראשי ורבני קהילת "פרושים" מבהירים כי הם לא ייתנו למצב זה להימשך ואם ברצונו של הר' יהושע דוד טורצין להפוך את קהילת "פרושים" כמו "אהל שרה" על כל זוועותיה הוא מוזמן ללכת לאהל שרה כבר היום.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.