רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 21 ביוני 2015

מכתבים קצרצרים


מאות שטריימלך ב'אהל' של הרבי מליובאוויטש במוצאי שבת
כדרכי בג' תמוז אני הולך לאהל' בלילה לחסוך את התור הארוך, אני לא אוהב את הפרוטקציה של להכניס אותי בלי תור, אני משתדל להגיע מה שיותר מאוחר בלילה לעיתים בסביבות שתיים או שלש לפנות בוקר שגם אז יש הרבה מאוד אנשים אבל התור הרבה יותר קטן. אמש הלכתי בשעה 1 בלילה והתור היה של לפחות שעה וחצי לחכות, ולא יכולתי לוותר על הפרוטקציה והכניסו אותי ואת בני שהיה אצלי בשבת, עד כדי שבין הקבוצות הנכנסות והיוצאות השאירו אותי ואת בני לבד עם הרבי למשך של שתי דקות, כך שזכיתי בפעם הראשונה בחיי בג' תמוז ל'יחידות' עם הרבי. אבל לא על כך אני כותב שורות אלו אלא על מחזה שראיתי בפעם הראשונה, לא יצא לי לפני כן להיות במוצאי שבתות והוא כמות השטריימלים, כבר כשהגעתי למקום ראיתי שהמקום מוצף בשטריימלים, אבל התור והסביבה היו שם מאות שטריימלים, מחזה שמוכיח כי אלו אינם חסידי חב"ד במקור ובאו ליארצייט ל'אהל', גם הם העדיפו את מוצאי שבת על יום ראשון, אולי בגלל שהיארצייט יצא בשבת, המחזה היה מדהים, היה כדאי לבא בשעה הזו רק בשביל לראות את זה

ראינו מאות סאטמארים שהפכו לחב"דניקים אבל מעולם לא מצאנו חב"דניק שיהפוך לסאטמארי
כשנסעתי חזרה תוך כדי הרהור ומחשבה על מה שראיתי חזרתי על השנים ושאלתי את עצמי איך זה שבמשך עשרות שנים לפחות חמישים שנה שאני אישית מכיר את התהליך הזה, של סאטמארים שהפכו לחב"דניקים, הללו סבלו סבל בל יתואר, נלחמו והפכו לחב"דניקים עד כדי שהיום יש בתי כנסת של חב"ד שהם חסידים עם שטריימלים, בבורו פארק יש להם בית כנסת גדול - בשבת היה אצלם החוזר רבי יואל כהן שהתוועד עימם - ועתה פתחו בית כנסת גם בוילימסבורג, אבל מעולם לא ראיתי חסיד חב"ד שיהפוך לסאטמארי, הכיוון הוא חד צדדי, ויתכן כי הסיבה מדוע הסאטמארים נלחמו בחב"דניקים עד כדי שפיכות דמים ממש, מפני שידעו כי הם ריקים מתוכן אין להם מה למכור חוץ מקללות, ואילו חב"ד מוכרת חסידות, ולכן אין להם דרך אחרת להלחם פרט לאלימות הפיזית של חתיכת זקנים למי שהפכו חסידי חב"ד ומכות רצח שהם אמנם כבר היסטוריה, - ור' מנדל וועכטער יוכיח - בימינו חוששים לפגוע פיזית מפני שלא עושים עוד חשבון ומעבירים מיד לידי המשטרה ויושבים שנים על דברים כאלו, בעבר יהודים חששו מקשר עם המשטרה גם כשהכו מכות פיזיות, והרבה פחות התערבו מבחוץ. מתברר שוב כי אלמלא מוראה של מלכות איש את רעהו חיים בלעו וטוב שיש את המוראה, כי אחרת הרבה מאוד כבר לא היו בחיים בגלל שהפכו לחסידי חב"ד

יותר מארבע וחצי אלף מיטות הכינו בשבת ב'אהל'
ראיתי זאת בעיניי, זה לא יאומן מה שהכינו שם בשבת לכל כך הרבה, אהלי ענק לאוכל לכל השבת, אוהלים עם אלפי מיטות, ניצלו כל שטח ריק שמסביב לבית הקברות לבניית אוהלים, כשמאות הגיעו עם רכבים משלהם, השכירו רכבים שאפשר לישון בהם, היה זה מחזה שקשה לתאר, אם מישהו רצה לראות מה זו מעצמה הוא היה צריך להיות שם והיה מבין זאת, היו עד יום חמישי בשבוע שעבר יותר משלש וחצי אלף הזמנות, הכינו עוד אלף לאלו שמגיעים ברגע האחרון או מי שמגיעים בלי הזמנה מתוך חשבון שמקסימום ישנו על ספסל בבית הכנסת, ולמרות האלף הנוספים שהכינו לא היה מספיק מקום לכולם. אסור לשכוח כי ל'אהל' מגיעים רק מי שאינם משיחיסטים הללו מחרימים את 'האהל' מתוך אמונה כי הרבי נמצא ב-770, אלו הגיעו לשבת לקראון הייטס, ואם ניקח בחשבון שהגיעו כאן וכאן רק גברים, כאשר אלו אינם חמישית מחסידי חב"ד שערכו קידושים והתוועדויות בכל רחבי העולם, מי שיעבור על המספרים בלבד לא יאמין איזו מעצמה הקים הרבי ההולכת ומתעצמת גודלת ומתרחבת

ארבע דקות זה הזמן המוקצב לך ב'אהל'
אלפים מבקשים להכנס ל'אהל' ואם לא יהיה סדר עלול לקרות שם מה שקרה בהלוויית הרב וואזנר, אז נגלה לכם שהסדר שם מופתי, תור לגברים ותור אחר לנשים, כשהכניסות מחולקות לארבע דקות בלבד, 2 דקות לקריאת פרק תהילים, 2 דקות לקריאת הפ"נ ויוצאים, וקבוצה אחרת של יותר ממאה איש נכנסת, ה'אהל' קולט קצת יותר ממאה איש מקסימום בכל סיבוב כך שבמשך שלשה ימים רצופים של 24 שעות המקום קולט כאלף ומאתיים איש בכל שעה, ועכשיו תחשבו אתם כמה אלפים מגיעים ל'אהל'. אמר לי שם מישהו שהמקום הפך להיות  'מירון' של ארץ ישראל, כל השנה מגיעים למקום המונים, בימי ראשון צפוף מאוד, ובכל השבוע אין דבר כזה למצוא את 'האהל' ריק, ואין זה פלא מדוע הרבה מן החסידים מי שהפרוטה מצויה בכיסם קנו דירות מסביב ומגיעים לשם לשבתות וחגים

כל מי שחלם כי אחרי הרבי זה סופה של חב"ד התבדה
חי אני את השנים של הרבי מאז ראשית נשיאותו, חייתי את כל המלחמות הקשות שניהלו סאטמאר והרב שך ואחרים בחב"ד, אלו היו משוכנעים כי יום אחרי הרבי הכל מתפורר וזהו זה חב"ד אינה עוד אותה חב"ד, ואכן במובן מסויים אין לנו רבי פיזית, אבל אין זה אמת לומר כי אין רבי מפני שהרבי חי וקיים בבחינת דוד מלך ישראל חי וקיים, לא רק שלומדים את תורתו, הוא השאיר לנו אוצרות על גבי אוצרות, חיים אותו ואת דרכיו, דווקא בשל הטכנולוגיה האפשרויות הן מעל ומעבר, הרבי קלט את הדברים עוד לפני עשרות שנים כשהורה להעביר את ההתוועדויות בשידור ישיר לכל העולם, היו מי שזעקו שזה פותח פתח לדברים לא טובים, ומה קרה בסופו של דבר, שהיום כולם בלי יוצא מן הכלל בכל אירוע מעבירים אותו בשידור ישיר. חכמתו של הרבי בכל תחום היתה, שהוא ראה את הדברים ארבעים שנה לפני אחרים שבסופו של דבר הודו לו

כולם, חסידים וליטאים הולכים היום בדרכי הרבי ועולם התשובה יוכיח
אני לא יכול לשכוח את זה מפני שחייתי את החיים האלו חשתי אותם על בשרי, כשהרבי לפני חמישים שנה החל לעבוד חזק על התשובה קירב יהודים ליהדות, יצאו נגדו הסאטמארים והליטאים בחרב ובחנית בטענה כי הבעלי תשובה הם 'בני הנידה' ואין כל היתר להכניס אותם לכלל ישראל יש להתרחק מהם ולהתבדל, מאמרים על גבי מאמרים כתבו הליטאים וסאטמאר להסביר מדוע הכנסת בעלי תשובה לכלל החרדים מהווה סכנה איומה לכלל ישראל וכי הרבי יוביל את כלל ישראל לאבדון, שיטת ההתבדלות עדיפה וכי אין לנו כלום עם החילונים, כאשר אינם יורדים מן הנימוק של 'בני הנידה'. בנוסף כשהרבי פתח במבצע תפילין, הם קראו עליו למלחמה בטענה כי אין לאותם אנשים 'גוף נקי' ומי מתיר להניח להם תפילין. בכל מה שהרבי עשה הם יצאו נגד, ומה קרה בסופו של דבר, הליטאים שכל כך זעקו נגד קירוב 'בני הנידה' הקימו מרכזים לתשובה, כשהם מקרבים 'בני הנידה' ועד היום לא הסבירו מדוע להם זה מותר, הם לא התנצלו על מה שטענו ואמרו מתוך חשבון שקם דור חדש שלא זוכר את אותן טענות ולא ישאל שאלות. אבל אני כן חייתי את אותן ימים ושואל את הליטאים וסאטמאר שיסבירו מדוע מותר להם לקרב יהודים ליהדות, האם אינם בני הנידה?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.