רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 3 ביוני 2015

אוי להם לבריות מעלבונה של תורה

מאת עדה'ניק

דאבה נפשנו לראות דברי הבל וליצנות שנכתבו בגאוה ורהב על ידי יו"ר אתרא קדישא נגד רבותינו הגדולים תקיפי דארעא דישראל חברי בי דינא רבא פעיה"ק ירושלים, ולמעלה בקודש מצוקי ארץ גאוני עולם מאורי הדורות אשר כל בית ישראל נשען עליהם, בדברי זלזול ולעג שכאילו פסק הלכה ברורה שכתבו והדפיסו בספריהם לדורות "אינו אלא מכך שכיזבו להם" וכאילו הפסק שכתבו ופרסמו בספרם לדורות היה רק מחמת אימת השלטון הטורקי, עפ"ל.
אוי להם לבריות מעלבונה של תורה כאשר באו תלמידים שלא שימשו כהלכה ומגלים פנים בתורה שלא כהלכה ומטיחים בגאוותם דברי ליצנות מזעזעים נגד אדירי התורה ארזי הלבנון אשר ממימיהם אנו שותים, בדברים בטלים שאין בהם ממש נגד ההלכה המסורה לנו מדורי דורות 

להמשך כנסו כאן



.

את מי חירפת וגידפת על מי הרימות קול
על מרנן ורבנן רבותינו חברי בי דינא רבא פעיה"ק ירושלים תובב"א נוחם בגנזי מרומים ויבדל"א החיים עמנו לאיוט"א שהורו בפסק הלכה ברור אשר למען כבוד המתים והצלת בית החיים העתיק בצפת מבזיון צריך לסדר הנחת צינורות שמה, ויהיה בזה זכות להציל קברי קדמונים מבזיון. מרנן רבותינו הבד"ץ קבעו במכתבם בדעת תורה צרופה על על אותו מחרף ומלעיג דנן בדברים קשים כגידין: "ויסכר פי דוברי שקר, אלו המנסים לחבל את פעולת הצלת קברי קדמונים".
איך לא חלה ידו של יו"ר אתרא קדישא לכתוב בדברי ליצנות ובלע על מופת הדור בוצינא קדישא, לוחם מלחמות ה' נגד כת השבתאים וגרוריהם רבינו אברהם יצחקי זצוק"ל אב"ד ור"מ עיה"ק ירושלים תובב"א בעל שו"ת זרע אברהם, נכדו של המקובל האלקי רבינו בעל חסד לאברהם זיע"א, ורבם המובהק של גאוני הדור המהר"ם חאגיז ובעל בתי כהונה זיע"א, אשר בספרו הורה להלכה עוד לפני ג' מאות שנים כי מן הדין צריך לעשות את הפעולות הנחוצות להצלת הקברים בבית החיים בצפת מבזיון.
חזי מאן גברא רבה דקא מסהיד עליה גאון עוזנו רבינו החיד"א זיע"א בספרו "שם הגדולים" (מערכת גדולים א, אות ס') הכותב בהערצה מופלאה על רום גדלותו ורום תפארתו של רבינו בעל שו"ת זרע אברהם:
"מהר"ר אברהם יצחקי. מורנו הרב בנו של הרב החסיד מהר"ד יצחק בן בתו של מר זקננו הרב חסד לאברהם, תלמיד הרב המג"ן ואחיו הרב מהר"ר יצחק יצחקיומתלמידיו הם גדולי דורנו מהר"ם חאגיז ומהר"י הכהן. ומורנו הרב למד חכמת האמת עם הרב החסיד אבי אמי מורתי, ועטרת ראשי אבא מארי זלה"ה למד לפניו בסוף ימיו בשנת תפ"טוהוא נתמנה לראש בזמן גדולים. והרב מהר"י חזן מופלג בתורה וזקנה קרא עליו זה יעצור בעמיוהיה דבר ומנהיג לאריא דבי עילאי מתיל, אך ידענו נאמנה מתוקף חסידותו בצינעא. וחיבר חיבור גדול על הרמב"ם ועל יו"ד ועל הלכות גיטין ושו"ת, ולא נדפס כי אם שו"ת זרע אברהם ב' חלקים.
ואני ראיתי כמה כתיבות מהרב ז"ל ועיניניו ועזוזו ונפלאותיו רבו, ועלה לשמים בתוככי ירושלים יום הששי י"ג סיון תפ"ט והיה לו שנות חיי"םובאשכבתיה דרבי נודע תוקף גדולתו, והוא היה ראשון בזמננו שנקבר בתוך ד' אמות לזכריה הנביא תנצב"ה. ושמעתי מפי רבני ירושלים הזקנים זל שהיו בדור שסיפרו נוסף על חכמתו היה מתנהג בחסידות בסתר, וידעתי כמה ענינים מהרב ז"ל".
את הפסק הברור של רבינו בעל זרע אברהם הביאו להלכה גדולים הפוסקים הגאון רבי דניאל טירני בספרו הנודע עיקרי הד"ט הנדפס בסוף כל מהדורות השו"ע, והגאון רבי חיים סתהון בספרו ארץ חיים, כפי שעיניכם תחזינה מישרים בתשובותיהם ופסקיהם הרצו"ב.
יזדעזע תבל ומלואה על החוצפה המחרידה שלקח יו"ר אתרא קדישא מקח רע לעצמו לכתוב בדברי רהב וליצנות על רבותינו הגדולים מאורי הדורות, הזבוב אשר בקיר חושב את עצמו לבר פלוגתא ומאן דאמר נגד דעת תורה ופסק הלכה ברור של גדולי הדורות רבותינו תקיפי דארעא דישראל אשר כבר קבעו את פסק דינם להלכה, ולאורם ניסע ונלך.

נ.ב. יש לנו להליץ זכות על יו"ר אתרא קדישא אשר מחמת שזה דרכם כסל למו של נוכלי אתרא קדישא מימים ימימה לרמות ולהטעות רבנים וגדולי תורה ולהחתים אותם בכזב על מכתבים שונים חדשים לבקרים, כאשר אך זה עתה התפרסם אחד מדרכי רמאותם, אשר על כן הוא חושב בליצנותו כי גם את גדולי עולם אדירי התורה מלפני ג' מאות אשר קבעו את פסקיהם לדורי דורות, הצליחו כמה רמאים לכזב להם.

מצורף:
א. תשובות להלכה בדבר הנחת צינור בבית החיים העתיק בצפת: שו"ת זרע אברהם יו"ד סי' כ"א, עיקרי הד"ט חיו"ד סי' ל"ה ס"ק ל"ד, ארץ חיים יו"ד סי' שס"ד סעיף ה'.
ב. מכתבם של מרנן ורבנן חברי הבד"ץ בדבר הנחת בבית החיים העתיק בצפת להציל קברי קדמונים מבזיון.
ג. מכתבו המחוצף של יו"ר אתרא קדישא, סיון תשע"ה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.