רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 28 ביוני 2015

נתניהו מתעלמים מן הטרור של איראן

מדברי ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה:
"מחלקת המדינה של ארצות הברית פרסמה בסוף השבוע את הדוח השנתי בנושא הפרת זכויות האדם. מתברר שבמקביל לשיחות עם המעצמות, איראן מופיעה בצמרת הרשימה - בגלל ההוצאות להורג, העינויים, המעצרים הפוליטיים השרירותיים, הגבלת החירויות, פגיעה בחופש הדת, פגיעה בחופש המשפט, הכחשת השואה, דיכוי המיעוטים, רדיפת הקהילה הגאה ועוד.
זאת אומרת שכל הטענות של גורמים בינלאומיים שבחירתו של רוחאני שינתה את אופי המשטר, כל הטענות הללו מקבלות תשובה מוחצת בדוח הזה. הדוח הזה מצטרף לדוח אחר שפרסם הממשל האמריקני רק לפני שבוע, שקובע שתוך כדי השיחות עם המעצמות, איראן הגבירה את התוקפנות שלה באזור, את התחמשותה בנשק קטלני ואת הטרור שהיא מפיצה ברחבי העולם. איראן רומסת זכויות אדם, מפיצה טרור, ומכינה תשתית צבאית עצומה, והשיחות איתה, על אף הדוחות הללו, נמשכות כרגיל.
בזמן שהעולם כולו מזדעזע, ובצדק, ממתקפות הטרור שביצע בסוף השבוע האיסלאם הקיצוני בו זמנית בשלוש מדינות בשלוש יבשות, צריך לזכור שאיראן מסייעת למשטר אסד לבצע טבח בהיקף דומה מידי יום.
יומיים לפני פקיעת מועד השיחות להשגת הסכם בין המעצמות לאיראן, כל הדברים הללו נדחקים הצידה - מעלימים עין מכל זה, אף על פי שזה מפורסם באופן רשמי. אבל באופן מעשי אין שום דרישה לשינוי התנהגותה של איראן ויש התעלמות מוחלטת מכל הפרותיה, מכל דרישותיה הקיצוניות, והוויתורים לאיראן הולכים וגדלים. אנחנו רואים לנגד עינינו נסיגה מובהקת מקווים אדומים שהמעצמות הציבו לעצמן רק לאחרונה ובפומבי. אין שום סיבה להזדרז לחתום על ההסכם הרע הזה, שנעשה גרוע מדי יום. זה עדיין לא מאוחר לחזור ולעמוד על הדרישות שימנעו באמת מאיראן את היכולת להתחמש בנשק גרעיני, וימנעו ממנה לקבל הון עתק שיממן את תוקפנותה, התפשטותה ואת מתקפת הטרור שהיא מקיימת ברחבי העולם".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.