רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 21 ביוני 2015

בית המשפט חייב מתנדב במשטרה, חסיד גור, לשלם פיצויים והוצאות משפט לאיש העדה החרדית שהותקף על ידי קבוצת חסידים בירושלים

מאת עדו בן פורת

בית משפט השלום בירושלים השית על מתנדב במשטרה, חסיד גור, לשלם סכום של 125 אלף ש"ח לאיש העדה החרדית הרב אברהם הירשמן וכן לשלם שכר טרחת עורך דין והוצאות משפט בסך 16 אלף ש''ח.

בכתב התביעה שהגיש הרב הירשמן לבית משפט השלום באמצעות עו"ד איתמר בן גביר, נטען כי במשך תקופה ארוכה התרחשו מעשי פגיעה ברב מצד אנשי חסידות גור עקב סכסוך בבתי ורשה בירושלים, וכתב התביעה מגולל מעשי תקיפה
כלפי הרב הירשמן שביתו אף הוצת.
עוד נטען כי המשטרה פעלה ברשלנות, לא ניהלה חקירה רצינית והתייחסה בזלזול לתלונותיו של הרב הירשמן.

המתנדב במשטרה נגדו הוגשה התביעה, ידע שאנשי חסידות גור מתכוונים לתקוף את הרב הירשמן באחד מימי חודש אוקטובר 2011. הוא ביקש להתנדב במשמרת של אותו היום תוך שהוא מציין בפני ראש המשמרת ש"הלילה הולך להיות שמח". כמו כן הוא סיפר לשוטר אחר שביקש להתנדב כדי שיהיה לו אליבי לכך שלא הייתה לו מעורבות בתקיפה.
הרב הירשמן הותקף בידי קבוצת חסידי גור, והמתנדב כיוון את התוקפים ועזר להם להעלים ראיות. המתנדב הואשם בהפרת אמונים אך עקב הסדר טיעון מקל עם המחלקה לחקירות שוטרים נקבע כי לא יורשע ויוטלו עליו עבודות שירות לתועלת הציבור.

בכתב התביעה שהוגש נטען כי המתנדב פעל בזדון, אחראי למעשה התקיפה ואף התרשל במילוי תפקידו. באשר למשטרה נטען כי הפרה חובה חקוקה והתרשלה לאורך כל הדרך כאשר התעלמה מתלונות הרב הירשמן ואף עצרה אותו.

כאמור, בית המשפט קיבל את הטענות נגד המתנדב שהתעלם מהתביעה וחייב אותו בתשלום פיצויים לרב הירשמן בגובה 125,000 ש"ח ועוד 16,000 ש"ח הוצאות משפט.

עו"ד איתמר בן גביר מסר בתגובה, "אני מרוצה מכך שסגן נשיא בית משפט השלום בירושלים גד ארנברג קיבל את טענותינו באשר לחומרת המקרה ופסק נגד המתנדב המשטרתי פיצויים חסרי תקדים. מדובר במקרה חמור ביותר ואנו לא מבינים איך
המחלקה לחקירת שוטרים נהגה עם המתנדב בכפפות של משי והסכימה להשית עליו עונש מגוחך של שעות לתועלת הציבור.
"מי ששותף למעשים חמורים כאלה מקומו בבית הסוהר ותפקידה של מח"ש הוא לנקות את העשבים השוטים. בכל מקרה זו רק תחילת הדרך משום שחומר הראיות שברשות מרשי מלמד על רשלנות של המשטרה שאפשרה לאירועים הללו להתרחש, ולא פעלה כפי שהיה ראוי ונדרש ממנה.
עו"ד בן גביר הוסיף, "אנחנו דורשים שגם המשטרה תפצה את מרשי ומקווים שבית המשפט יפסוק נגד המשטרה פיצויים גבוהים מאלו שנפסקו נגד המתנדב המשטרתי

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.