רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 4 ביוני 2015

הצד השני - בעלזא-בולגרייא מסבירה את עמדתה במה שקורה בינה לבין בעלזא-מחנובקה

כדרכי לאפשר לכל צד להסביר את עצמו ועמדתו, אני מביא כאן את מה שכותבים ומסבירים ראשי בעלזא בישראל מילה במילה כפי שכתבו

חסיד בעלזא משיב:

רשימות מן החתונה אמש בבעלזא...
ועיני ישראל כבדו מזוקן זקן הבטלנים זקנו קודמת לחכמתו זקן זה שקנה חכמה אצל אליש ענגלאנדר ואסיפת מריעיו זקן האדמורים שכל זמן שמזקינים דעתם... עליהם, יושב בראש המסובים במקום מכובד מאוד, היחיד מבין האדמורי״ם שהתכבד ליטול ידיים לסעודה והתכבד בברהמ״ז עם הגבהת הכוס ע״י מרן שליט״א בכבודו ובעצמו, ועיניהם של שונאי ישראל רואות וכלות אותו האיש שהכריז מלחמה במרן שליט״א בעצם זה שהעמיד עצמו (ברוב ״איידלקייט״) בראש המורדים והמתנגדים שכל יישותם ועצמותם שנאה קנאה ותחרות להבזות להקניט ולקנטר את מרן מיום הוולדו ועד היום הזה, ולמי שלא יודע היסטורי׳ צריכים להזכיר שוב את האמת לאמיתו למען ידע דור אחרון,
כשעלה הכורת על חסידות בעלזא באירופה בשואה האיומה ניצלו בניסי ניסים כידוע האחים הקדושים כ״ק מרן מהר״א ואחיו כ״ק מרן מבולגורייא שלא זזה ידו הק׳ מתחת ידו עוד בהיותו בפרמישלאן בתחילת הבריחה הודיע מרן זצ״ל שאינו ממשיך עד שאחיו יגיע, ולאחר השואה כתב מרן במכתב הידוע ״ומגלגלים זכות ע״י זכאי ה״ה אחי הק׳ מבולגורייא שניצלתי וכו׳״ וכשנולד מרן שליט״א שררה שמחה עצומה בבית מרן והתבטא לא אחת ״דאס קינד איז די שווארץ אפיל פין מיין אויג״ ושמחת הברית הייתה הסנקאות היחידה של מרן זי״ע בא״י, ולאחר הסתלקותו של הרב מבולגורייא נוטלו מרן זי״ע תחת חסותו והודיע ״מיין טיר וועט שטענדיג זיין אפען פאר עם״ וכהנה וכהנה אין ספור התבטאויות שניתן לשמוע מפי המשמשים בקודש שעדיין איתנו לאורך ימו״ש, זכורים הדברים של ר׳ מענדל שימל בדמעות שליש (מתוך קלטת אסיפת חיזוק בארה״ב תשמ״א) שבחנוכה האחרון עלי אדמות של מרן זצ״ל נמשכו ההכנות להדלקה יותר מהרגיל עד שהאיר השחר כבר והוצרכו להגיס התריסים אמר מרן בהתנצלות ״ערכתי נר למשיחי״ אמר ולא יסף, או את הסיפור שסיפר הרב מפאפא ז״ל רי״י ניימאן במתק לשונו הרבה פעמים כשהוא היה עד נוכח בדבר, כשעמדו להזמין בעקיטשע ראשון למרן שליט״א הזמין מרן זי״ע את החייט שיבוא למדוד לילד את המידות, ומרן אמר לו ״גרעסער נאך גרעסער״ כמה פעמים עד שהחייט העיר ״ער איז נאך קליין״ מרן זצ״ל התנער בחרדת קודש וביטל בידו ״ער וועט נאך וואקסען גרויס גרעסער אין נאך גרעסער״...
מאידך גיסא היה למרן זי״ע בתל אביב בן אחיו יצחק דוד רוקח שאמו עלתה ארצה לפני השואה ולא התנהגו כמצופה מ״בעלזער קינדער״ ואכמ״ל, בעיתונות החילונית של אותם ימים מקנטר יצחק דוד על בית מרן זי״ע שחסידים זרקו אותו ואת אשתו מהבית בתואנה שלא התנהגו בהתאם לרוח תומ״צ, (בדוגמא לאליש ענגלאנדר שהתלונן לפני כמה שנים ב״ידיעות האחרונות״ עם תמונה של רגלו החשוף בקידוש שם שמים ברבים...) לימים נסע לאמעריקא בשליחות הסוכנות הציונית כשבנו יהושע נ״י בחור צעיר לימים, או אז שלח מרן שליט״א מכתבים בו הביע את דאגתו וצערו מכך שבעלזער אייניקל יתחנך בחינוך הקלוקל כאשר אביו רצה שילמד בישיבה אוניברסיטי, ( מכתב לר׳ אהרן ברוין מנהל אדמניסטרטיבי בישיבת תורה ודעת נמצא בידי בנו ר׳ חיים יודל ברוין, ואמנם אביו פעל אצל הנהלת ישיבה אוניברסיטי שלא יקבלו אותו, ואז התקשר ליצחק דוד שבישיבת תורה ודעת יש מקום לבנו ומחוסר ברירה הסכים ובכך ניצל בנו מרדת שחת ),
כשנפטר דודו כ״ק אדמו״ר ממאחנובקא ערירי ללא ילדים השאיר צוואה אחריו שש״ב ר׳ יהושע רוקח יירש אותו ויישב על כסאו ויעמוד אחריו שם ושארית למאחנובקא וגם הביהמ״ד הוריש לו לנחלה, ואכן בבעלזא בירושלים התקיים אז מעמד ההכתרה כראוי וכיאות, אך דא עקא שאותם המורדים והמתנגדים שפרשו ממרן שליט״א לא מצאו מנוח לנפשם והרעישו עולמות שיקבל על עצמו להיות ראש לשועלים כאשר בתחילה סירב בתוקף, אך בסוף אחרי כמה שנים בסיוע הבטחות נדיבות של הפריץ ענגלאנדר מלונדון נכנע להפצרותיהם ( כידוע אנשי וחסידי מאחנובקא המקוריים פרשו בזעם מביהמ״ד ולא רצו להיות חלק מהשנאת אחים והלכו לביהמ״ד קאלאשיץ ברח׳ דסלר ותרמו שם את הארון קודש לעילוי נשמת כ״ק מרן ממאחנובקא זצ״ל )
ואחרי ככלות הכל כאשר מרן שליט״א עושה כיום מאמאצים אדירים לקיים ברית של שלום בין הצדדים בכל מיני תחבולה וטצדקי כאשר אין לו מזה שום תועלת או הפקת רווח כלשהו, וכי לממונם או לטובתם  הוא צריך ? והלא כל החמישים שנה שהיה בלעדם בנה ושכלל ממלכת תורה וחסידות אדירה ועצומה לשמם ולזכרם של רבוה״ק מבעלזא לצנינים בעיניהם ולדאבת נפשם, אין זה כי אם שאיפת נפשו ומגמתו הטהורה של מר״ש להשכין שלום אהבה ואחווה וריעות ללא תמורה וחלופה, עומדים הם מנגד אותם השונאים שכל מטרתם וקיומם מאז ומקדם היה לחרחר ריב ומדון בשנאה תהומית מושרשת ומונעים את הדבר בכח וברשע בכל מחיר ויהי מה, תמיד ימצא מענה לשון בפיהם למה ״לא״ הם ימציאו ק״ן טעמים של היתר לטהר את שרץ המחלוקת ״לא הסתכלו עליו מספיק״ ״לא רקדו איתו יד ביד״ וכו׳ וכו׳ דברים של דופי שקרים וכזבות העיקר שימשיך המצה ומריבה להתקיים להיות כקורח ועדתו, הם לא יבואו על סיפוקם ותאוותם בליבם עד שיתבטל ח״ו בעלזא כליל ויעמידו את אלילם בראש אשר ישלטו המה ושונאיהם, היו לא תהיה, 
לנו אין כל צורך להסביר הדברים הנחרצים והברורים כל כך, אך כאשר הצד שכנגד משקיע מאמצים בכל מיני כלי תקשורת למיניהם לפרוס טלפיהם לאמר טהור אני, מן הצדק וההכרח לפרסם את האמת לאמיתה, אדרבה ירה הקהל וישפוט למי החותמת ולמי הפסולים והוקע אותם לנגד עיני השמש !

אחד מן החבורה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.