רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 5 ביוני 2015

מכתבים קצרצרים


התעללות בריונית של אדמורי"ם זועקת לשמים וחייבים להלחם בה בכל הכח
כשזה קורה פעם מליצים יושר אולי הוא לא הרגיש טוב, או קרה משהו אחר, אבל כשזה הופך לתהליך קבוע עד כדי שכאשר קובעים זמן קמים ונוסעים מחוץ לעיר ונותנים לציבור להמתין עד שישוב זה זועק לשמים. אנו עוברים תקופה שישנם בו אדמורי"ם שעשו לעצמם מנהג קבוע לאחר, ולא בכמה דקות או אפילו ברבע שעה, אלא בשעות עד כדי שאפשר להזמין לברית לשעה 9 בבוקר ולהמתין עד לערב לשקיעה עד שלרבי אין עוד ברירה והוא חייב לצאת. ואם חשבנו שהמכה הזו היא של אדמורי"ם בלבד אז למדנו השבוע שוב כי המחלה מדבקת ואף בנו עשה פשע הזועק לשמים כשלשבע ברכות שנקבע בחיפה לשעה 9 בלילה אהרן מרדכי הגיע רק ב-2 בלילה כשהכל יושבים וממתינים לו

רבע שעה לא הסכים הרבי להמתין לכלה אבל הוא נותן לחסידיו להמתין שעות
זה היה מדהים ולא יאומן, הרבי מבעלזא הגיע לחופה הכלה אף היא יצאה לדרך, אך נאלצה לעבור דרך הבית ומשום מה לא מצאו מפתח, נאלצו להתרוצץ עד שמצאו את המפתח ובינתיים הרבי כבר על בימת החופה ואילו הכלה לא מגיעה, עבר בערך כרבע שעה והרבי החליט כי הוא הולך הביתה, נאלצו לעצור אותו ולהבטיח לו כי הכלה כבר באה, הוא זעם למה מאחרים כל כך וזאת למרות ששום דבר לא בער היה להם את כל הלילה בין כה וכה לשמחה. מה שהדהים יותר מכל, הרבי מבעלזא נוהג לאחר לכל אירוע, כשמזמינים לברית אף פעם הוא לא יוצא בזמן, הוא מושך ורוצה שימתינו ומה שיותר זמן, הוא בודאי מאמין שככה הוא רבי גדול יותר, ולא קולט איך שהוא מתעלל בציבור בצורה שזועקת לשמים. אמהות שילדו לפני שמנה ימים בלבד ממתינות שעות עם התינוק בידם שהרבי ייצא ויעשו את הברית, ולרבי כלל לא איכפת הוא לא מתחשב בהם

אהרן מרדכי לא לומד וממשיך את הסאדיזם של אבא שלו
אני כותב כך מפני שזה לא המקרה הראשון, בשמחה הקודמת היה זה מזעזע, כשהציבור כולו המתין לו בבית המדרש והוא נכנס לרכב ונסע לבני ברק להזמין מישהו, וכולם עמדו והמתינו עד שחזר מבני ברק ורק אז התחילו, הוא כלל לא הבין שעליו להתנצל או לפחות לפזר את הציבור לדחות לכמה שעות, הוא נתן להם לשבת ולהמתין. גם ביום רביעי בלילה הוא חזר על אותן הדברים, הוא ידע כי הכינו משהו גדול וענק בחיפה, הוא גם ידע כי אביו הרבי לא מגיע לשם מפני שקשה לו יום אחר יום לנסוע עד לחיפה, והוא הגיע רק בשעה 2 בלילה כשכולם יושבים וממתינים לו. השאלה היא מי התיר לו התעלללות כזו, האם שמע פעם על המושג של 'טרחא דציבורא'?

המאקעווער העמיד אותו על מקומו הודיע לו כי ב-11 מברכים גם אם הוא לא מגיע ולא היתה לו ברירה הוא התייצב בזמן
היה זה בחיפה ישב שם המאקעווער והמתין לחתנו ר' אהרן מרדכי שיגיע, הוא לא רצה לפגוע במחותן מחיפה שעשה את השבע ברכות לקום וללכת, אבל הבין כי עליו להבטיח את עצמו ליום שלמחרת כשהוא עושה את השבע ברכות. הוא קרא לחתנו ר' אהרן מרדכי ואמר לו כי הוא מתחיל את השבע ברכות בשעה 9 בדיוק ויברכו ב-11 לא יאוחר אפילו דקה, ומי שיהיה יהיה ומי שלא הספיק להגיע לפני 11 איחר ואין לו עוד מה לחפש שם. החתן קלט את המסר וידע כי חמיו לא יישב ויחכה, אז הוא הגיע עוד לפני הזמן בתשע ראו אותו שם יושב, רק את השפה הזו הוא מבין, אבל לצערנו היחידי שיכול לדבר עמו כך זה חמיו הרבי ממאקעווע כל האחרים תחתיו והוא לועג להם הוא ימשיך לעשות את מה שבא לו, ותתכוננו לעוד הרבה איחורים, משום מה הוא חושב שלהמתין לו שעות עושה אותו לרבי חשוב יותר

האדמורי"ם הגדולים דייקו ושמרו על הזמנים בקפידא האדמורי"ם הוואלגרים והמגושמים מתעללים בחסידיהם
בשביל לדייק ולא לחטוא לאמת צריך לדעת מה קורה במקומות אחרים לא רק בבעלזא, ישנם עוד כמה אדמורי"ם שעושים כמותו אבל לא בהיקף שכזה. קחו את הרבי מאמשינוב שם זה יכול לקחת יומיים איחור, אבל החסידים מראש יודעים מה יקרה, הם מתפללים לבד ומי שרוצים ממתינים לרבי כשיכנס. רבי'ס אחרים שמאחרים הבהירו בצורה הכי ברורה כי זה מה שהם מתכננים לעשות ומי שאינו יכול לעמוד בזה שיחפש מקום אחר להתפלל. אבל רוב הרבי'ס ובעיקר הגדולים והרציניים, בדור הקודם וגם בדורנו זה מקפידים על הזמנים נכנסים ממש על הדקה. כך היה בחב"ד וכך בגור וכך בסטולין-קרלין ובעוד כמה מקומות, הרבי'ס שם הקפידו לדייק בזמנים ואף לא משכו את הזמן, כמו שדאגו להתחיל בזמן גם עשו הכל שיסיימו בזמן. בבעלזא הסיפור אחר לגמרי, אתה לעולם לא יודע מתי הרבי ייצא, וכפי שמספרים חברי הכולל בביתו, הוא מסוגל לרדת בשש בבוקר להתפלל, וברוב הימים לקראת ערב לקראת השקיעה ולעיתים אף לאחר השקיעה

לתת לציבור להמתין שעות זה פשע בל יכופר זו ההתעללות מרושעת
שוב, אין הכוונה לחד פעמי מפני שאי אפשר לדון בשר ודם - כן, אדמו"ר הוא בשר ודם, - יכול לקרות במיוחד למי שסובל מהמעיים שיקח לו זמן עד שיוכל להכנס, ובכל זאת הכל יודעים מתי הזמן שנקבע לתפילה ואותו דבר לאירועים, ומצד הדין אסור לאחר אפילו לא בדקה אחת, אבל איש לא אומר מילה כשמאחרים קצת היו מתעלמים, אבל כשזו הופכת לשיטה ודרך עד כדי שזה קורה יום יום, אנשים יושבים לצד דלתו של הרבי להכנס, והוא מחליט ללכת לישון כמה שעות ונותן לציבור להמתין את השעות שהוא יושן וכשהוא קם ממשיך הלאה לקבל את הציבור כפי שנוהג הבעלזער לעשות זה פשע מחריד. לקבוע ברית לשעה 9 בבוקר או אפילו 12 בצהריים, ואז ללכת לישון לכמה שעות ולהכנס רק לפנות ערב זה גרוע מפשע. זכותו של הרבי ללכת לישון, אבל חובתו לשחרר את מי שמחכים לומר להם תבואו בעוד שש או שבע שעות, ושלא ימתינו בחינם. התופעה הזו של להכנס כל כך מאוחר חייבת להיפסק, כשמזמינים לשבע ברכות לשעה 9 אז מגיעים ב-9, או שנכנסים בעשר כשהם כבר באמצע אבל בשום אופן לא נותנים להם לשבת ולהמתין עד 2 בלילה ואז להופיע

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.