רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 10 ביוני 2015

הנהגת הקהילה במגדל העמק ממשיכה לדרוס...

חשבתי הרבה לפני שכתבתי את המכתב הזה. ניסיתי לחשוב על פתרונות רבים לפני שנגשתי לנסות לפתור את הדרך בצורה כזאת. אך לצערי הרב באו מים עד נפש! צורת ההתנהלות של הרבנים הענדל וגולדברג עברה כל גבול! רמיסת כבוד האדם שלהם חצתה גבולות!

והפעם... ישנה קייטנת 'גן ישראל' שמתנהלת כבר 9 שנים במגדל העמק בתקופת 'בין הזמנים' על ידי הבנים של אחד מחשובי הקהילה שנשלח על ידי הרבי מליובאוויטש לפעול בעיר. הקייטנה פעלה באופן מוצלח מאוד, קייטנה חינוכית מאוד, לאף אחד לא היה תלונות על הקייטנה ובשנים הראשונות אפילו הבנים של הרב גולדברג היו מדריכים שם.
בשנה שעברה, התגלעו חילוקי דעות בין הרבנים הענדל וגולדברג לבין אותו אדם שבניו מנהלים את הקייטנה. הרב הענדל - בלי לחשוב פעמיים ובלי לדבר בכלל עם אותו אדם – פתח קייטנה נוספת על חשבונו (הוא שילם למדריכים שם סכומי עתק מכספו הפרטי (שאגב, כשיש צרכים של הקהילה הוא לא נפרד ממנו כל כך מהר...) מאחר שלא הסכימו לפתוח קייטנה נוספת וליצור קרע בקהילה).
לתימהונו הרב, הרישום לקייטנה שלו לא זרם בכלל בעוד שלקייטנת 'גן ישראל' נרשמו כרגיל עשרות ילדים. מה עשה הרב ה"עסוק"? התחיל להרים טלפונים לאנשים ולהסביר להם שקייטנת 'גן ישראל' שפועלת כבר 9 שנים היא 'השגת גבול' ולכן חייבים לשלוח לקייטנה שלו.

להמשך כנסו כאן

בפועל, בשנה שעברה התקיימו שתי הקייטנות ובקייטנת 'גן ישראל' היו למורת רוחו יותר ילדים מאשר בקייטנה שלו (שזה עצמו נתון שמראה עד כמה הקהילה מחבבת אותו ומעוניינת בהנהגתו...).
השנה, כשראו הרב הענדל והרב גולדברג שקייטנת 'גן ישראל' פתחה ברישום והילדים נרשמים בשמחה – החליטו לעלות דרגה ולאיים על אנשים שעובדים במוסדות מגדל העמק שאם ישלחו את ילדיהם – יפטרם מהמוסדות. ילדים שהוריהם לא עובדים במוסדות – עונשם יסתכם בכך שהילדים יסולקו מהמוסדות. ומה העוון החמור שלהם? שהם רוצים להמשיך לשלוח את ילדיהם לקייטנה שהוכיחה את עצמה מבחינה חסידית, חינוכית וחוויתית.
וזה לא פעם ראשונה שהם משתמשים באיומים האלה! הבנות שלהם היו לומדות שנים בבית ספר בנצרת עילית והבנים בת"ת במגדל העמק. לפני כמה שנים החליט הרב גולדברג לפתוח בית ספר לבנות במגדל העמק למרות שעל פי דרך הטבע זה היה אמור למוטט את בית הספר בנצרת עילית. הרבה הורים שראו את החשיבות של קיומו של בית הספר בנצרת עילית, רצו להמשיך לשלוח את בנותיהם לנצרת עילית. מה עשה הרב גולדברג? שוב השתמש באיום האכזרי הזה!
ויש עוד סיפורים רבים! על יהודי שהקים 'אוצר ספרים' ענק בבית הכנסת חב"ד וביום שמשהו לא התאים לרב הענדל – הוא זרק אותו בבושת פנים. על אחד מרבני הישיבה שהושפל באכזריות ובפומבי על ידי הרב גולדברג בזמן שלטענתו הוא היה שיכור (להזכיר שהוא ראש ישיבה...) והדבר היחיד שגרם לו להסכים להתנצל זה האיום של כמה אנשים שהם יפסיקו לבוא לשיעורי תניא שלו. האולם הענק בקומה השנייה של בבית הכנסת שנבנה לפני כמה שנים והיה מפוצץ, כבר ריק. כל האנשים פגועים ומחפשים בתי כנסת אחרים... ועוד ועוד...
ואני שואל את עצמי? בשביל מה יש רבנים ומנהיגי קהילות? בשביל למרר לאנשי הקהילה את החיים??? אני חושב שאפילו התנאים שכתבו בפרקי אבות שלא יעשה את התורה קרדום לחפור בה לא חשבו שיקומו רבנים ויחפרו בה בצורה שכזו!! זה בושה וחרפה!! לקחת את כוח התורה שניתן לכם ולהשתמש בו לצרכים אישיים שלכם ולרמיסת אנשים אחרים???
וכל אדם בקהילה שמדברים אתו על הנושא אומר "אתה צודק, אבל מה אתה רוצה? שאחפש עבודה אחרת?? שאחפש לילדי מוסדות חינוך אחרים??" האם זה הגיוני שקהילה שלימה תכופף את ראשה בפני שני אנשים???
כבר שנים רבות ישנם אנשים שמנסים לפעול בעניין בדרכים טובות ולנסות לעדן את הנהגתם של הרבנים אך ללא הצלחה! אני תקווה שכשהרבנים הענדל וגולדברג יראו שיש להם הרבה מה להפסיד מהתנהגות שכזו ושאם הם ימשיכו להתנהג בצורה כזו הם פשוט יפסידו את שמם, כבודם ומעמדם – אולי זה מה שישיב את השקט על כנו וייתן לאנשי הקהילה לחיות בשקט ללא איומים וכפיות למיניהם.
אני חותם לצערי ללא שם כי גם לי יש מה להפסיד.... (וגם אני לא רוצה לחפש מוסדות חינוך חילופיים לילדים שלי...)
אחד מהקהילה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.