רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 25 ביוני 2015

הילולת ה'אור החיים': "הר הזיתים יאובטח"‎

מאת חיים לב

לקראת יום ההילולה של בעל ה'אור החיים' בט"ו בתמוז שיחול ביום חמישי הבא, כינס אתמול מ"מ ראש העיר ירושלים חבר המועצה יוסף דייטש את הדרגים הבכירים של הגופים הנוגעים בדבר, מתוך מטרה להביא לאבטחה מקסימלית ביום ההילולה.
בפגישה נכחו, מפקד מרחב קדם נצ"מ חיים שמואלי וקצין אג"מ סנ"צ גבי ברקת, יחד עם קצינים נוספים מצמרת המשטרה במחוז ירושלים. בפגישה נכחו גם חברי ההנהלה הבכירה של 'אגד' ומנהל הלוגיסטיקה באירוע בן ציון קופרשטוק.
דייטש פתח את ישיבת העבודה בהזכירו כי אשתקד היה מספר העולים על הציון הקדוש נמוך באופן משמעותי ביחס לשנים קודמות, בשל העובדה שיום ההילולה חל ברמדאן המועד לפורענות מצד הערבים.
"בשל כך, וכדי למנוע את הישנות המצב הזה גם השנה, אנחנו צריכים להיערך היטב, ולאבטח את האירוע כולו בצורה מקסימלית, כדי שהציבור יבין וידע שהוא יכול לעלות אל הציון הקדוש ללא כל חשש", אמר דייטש, והדגיש כי דבריו מכוונים הן לתחושת הביטחון והנוכחות המשטרתית הגבוהה הנדרשת לשם כך, והן מבחינה תחבורתית והצורך של 'אגד' לתגבר את האירוע בצי אוטובוסים גדול במיוחד שיאפשר לציבור להגיע לציון ולחזור ממנו העירה ללא עיכובים מיותרים וקריסת השירות.
במהלך הפגישה הודיעו בכירי מחוז ירושלים במשטרה כי הם עובדים על תכנית מבצעית מסודרת ורחבת היקף, לאבטחת אזור הציון והעיר העתיקה כולה, החל משעות הצהרים של יום רביעי, ערב ההילולה, ועד חצות הלילה שלאחר מכן, במוצאי ההילולה. כוחות גדולים שיתפרסו באזור כולו, יאבטחו את הבאים לפקוד את הציון הקדוש.
בסיום הפגישה יצאו הנוכחים לשטח ונפגשו בסמוך לציון האור החיים הקדוש יחד עם ראש העיר ניר ברקת ומפקד מחוז ירושלים ניצב צ'יקו אדרי.
גם מנהלי 'אגד' הודיעו כי התחבורה לציון תחל לפעול בליל ההילולה ביום רביעי בערב בשעה 8:00 . אוטובוסים יצאו מדי עשר דקות מצומת בר אילן – שמואל הנביא לכיוון הר הזיתים, עד חצות הלילה. מהציון לעבר מרכז העיר יצאו האוטובוסים בקצב דומה, כשהאוטובוס האחרון יצא בשעה 2 בלילה.
ביום חמישי בבוקר תחדש 'אגד' את ההסעות אל הציון בשעה 8:30 בבוקר, עד השעה 8:00 בערב, כשהאוטובוס האחרון מהציון לעבר מרכז העיר יצא בשעה 9 בערב.
נציגי המשטרה הוסיפו קריאה לעולים לציון שלא להגיע רגלית דרך שער שכם ורחוב סולטאן סולימאן. המבקשים להגיע רגלית מתבקשים להגיע מרחבת הכותל דרך שער האשפות ומעלה השלום, שם תוצב אבטחה משטרתית כבדה בכל שעות האירוע

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.