רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 14 ביוני 2015

השלום בין שני צידי בעלזא רחוק ממה שהיה - הסכם לא ייחתם בתקופה הקרובה

היו מי שחשבו שזה רק ענין של ימים וערב החתונה לא היה מספיק זמן, אלו לא קלטו שכיון דאידחי אידחי, ואם לא חותמים לפני החתונה אז זה ימשך עד לחתונה הבאה ואולי אף ליותר, וכפי שזה נראה כרגע, הסיכוי לחתימת הסכם התרחק כל כך, עד שנראה שזה כנראה לא ייחתם, אם כי יהיה שלום מסוג אחר, של הזמנות לשמחות אבל בלי הסכם

בשביל להבין מה התחולל במשך השנים נביא לכם את ההיסטוריה כפי שכתב אותו איש בעלזא:

בשנת תשכ”ו הוכתר אדמו”ר חדש לחסידות בעלזא, היו חלק מזקני החסידים שאמרו שצריך לכבד את ההתחייבות לחמו שיגור בבני ברק חמש שנים אחרי החתונה ואח”כ יכתירו אותו לאדמו”ר. אבל הצעירים רצו כמה שיותר מהר שימונה לאדמו"ר, וזה מה שקרה לבסוף הרבי התחתן באדר והוכתר כאדמו"ר בחודש אב 

בשבת הראשונה רובם של זקני החסידים היו בשבת אצל הרבי החדש, אבל חסידים אחרי כזה רבי קדוש, היה קשה להם לקבל אדמו"ר בדמות אברך בגיל 18 

כשהוכתר הרבי, הטרור התחיל,  בחור שלא הגיע לטיש שפכו מים על המיטה שלו, אברך שלא נכנס עם קוויטל לרבי נהפך למתנגד, פרצה מלחמה על מי שחסיד ומי לא 

בתל אביב נשאר מעוז של מתנגדים, בלונדון כנ”ל עד שבשנת תשל”א קבוצה של חסידים עזבו את בית ‏המדרש ברחוב בעלזא 5 בבבני ברק ובאו להתפלל בבית הפרטי של ר' שיעלה רוקח לימים היה הרבי מבעלזא מחנובקא  ברחוב מהרש”ל בבני ברק. המקום הפך לבית המדרש של המתנגדים

למרות המחלוקת,  בברית של אהרן מרדכי כולם הגיעו עם שטריימל, הראש ישיבה ר' שלום ברנדר הגיע לפני הברית לאחל מזל טוב, אפילו שנזרק כבר מהישיבה ועבר לגור בב”ב ובכל זאת הגיע. בבר מצווה של אהרן מרדכי הגיעו הרבה חסידים ממהרש”ל, ובחתונה שלו רובם הגיעו עם שטריימלים

‏לא נפרט עכשיו את הטרור שהמתנגדים עברו, אבל הם החזיקו שבעלזא צריכה להמשיך עם מה שיש, אבל הם לא חייבים להיות חסידים  שלו

בשנת תשל”א היה דין תורה בין החסידים למתנגדים והרב לנדאו ז”ל הוציא פסק הלכה שאין ספק שלבית מדרש ברחוב מהרש”ל מותר לקרא לעצמם בית מדרש 'היכל אהרן דחסידי בעלזא'

במוצש”ק פרשת וארא תשנ”ה היה הכנסת ספר תורה בירושלים ואז התחילה המלחמה, מאות בחורים מבלז הגיעו ושברו את הרכב של הרבי מבעלזא מחנובקא  וכך התחיל הקרע הגדול 

לאחר שלוש שבועות הרבי מבעלזא מחנובקא הגיע לבית הרבי מבעלז וישבו מעל שעה וחצי הרבי מבעלזא מחנובקא התחנן ואמר, האנשים מלונדון ות”א לא יורידו את השם בעלזא אף פעם, בא עכשיו נסיים את המריבה ונקרא למוסדות מחנובקא  'היכל אהרן ע”ש האדמו”ר הקדוש מהר”א מבעלזא' 

הרבי מבעלזא ענה: בבעלזא היה רבי אחד וכך ימשיך. מה שאני כן יכול לתת לך, כשאתה טובל כל בוקר טבילה לע”נ הרב ז”ל במקום טבילה אחת תטבול שלוש טבילות. שלום לא יצא מזה אבל מחלוקת בת 20 שנה כן

לפני 4 שנים כשהרבי מבעלזא מחנובקא חיתן את בתו הצעירה נסע הרבי לירושלים להזמין את הרבי מבעלז 
אבל לא הגיע ולא שלח את בנו ולא שלח משלחת לאחל מזל טוב 

המצב כיום הוא, בת”א מוסדות 'בעלזא' לבד
בלונדון ישיב”ק. ת”ת בית מדרש תחת השם 'בעלזא' לבד
[אגב, הבית מדרש קיים עוד מחיי הרב ז”ל]
במנשסטר בית מדרש 'בעלזא' לבד 
באנטורפן בית מדרש 'בעלזא' לבד
בוילמסבורג 'בעלזא' לבד
בבורו פארק 'בעלזא' לבד
ב”ב ת”ת. ישיבה קטנה. ישיבה גדולה בית מדרש. 'בעלזא מחנובקא'
ב”ב הבית מדרש מהרש”ל 'היכל אהרן דחסידי בעלזא'. 
בית שמש. ת”ת. בית מדרש 'בעלזא מחנובקה'
אלעד בית מדרש. ישיבה קטנה 'בעלזא מחנובקא'
ירושלים. בית מדרש. ת”ת 'בעלזא מחנובקא'

עכשיו רוצים לחתום על הסכם שלום, בבקשה, שבעלז ירושלים יפסיקו את הטרור ויתנו להכניס בעיתונות את השם בעלזא עם הוספת שם 

חסידי בעלזא מחנובקא אומרים, תעזבו אותנו, סבלנו מכם טרור שנים, לא מפריע לנו שהעיתון לא כותב, לא מפריע לנו החרם שאתם מפעילים על כל מערכת העיתונות, תעזבו אותנו עם ההסכם, אבל למען השלום אנחנו מסכימים בכל העולם לקרא לעצמינו בעלזא מחנובקא  למרות ששם יש בית מדרש מחיי הרב ז”ל בעלזא לבד ומותר לנו לפתוח סניף נוסף בשם בעלזא בכל מקום שאנחנו רוצים 

ומנגד בעלזא ירושלים אומרים השם בעלזא רק שלנו, אנחנו מותרים ונותנים בלונדון בעלזא מחנובקא וכל העולם מחנובקא בעלזא 

מחנובקה ענו להם  שהם מסכימים בכל העולם בעלזא מחנובקא בנשיאות כ”ק האדמו”ר שליט"א 

אבל תשובת בעלזא אחרי החתונה היא, שגם את השם מחנובקא בעלזא הם לא מסכימים, רק בלונדון בעלזא מחנובקא  וכל העולם מחנובקא לבד 

כאן תקוע ההסכם, וממתינים לערב ר”ה שהרבי מבעלזא מחנובקא יגיע לאחל ברכת השנים ואם יהיה ביקור חוזר

או בחתונה בחצר בעלזא מחנובקא בחודש חשוון הקרוב נראה אם הרבי מבעלזא יגיע לחתונה

‏הסכם כנראה לא ייחתם  אבל ביקור בשמחות כנראה כן

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.