רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 5 ביוני 2015

השמחה היא המפתח לכל

מפי כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א


"זכרנו את הדגה... את הקשאים ואת האבטיחים ואת החציר...."

 העם התחיל להתלונן: רוצים לראות בשר! רוצים לראות דגים! רוצים לראות בחוש!! מה...פרוסה ראשונה מהמן נכווין לדגים!? פרוסה שניה נכווין לבשר!? פרוסה שלישית נכוון לקוגל!? מה.. משה עושה מאיתנו צחוק!? אם משה כל כך גדול שיתן לנו בשר! שיתן לנו דגים! משה ראה שהעם מתאווים לראות קישואים לראות בצלים לראות שומים אמר... הרי יש להם את כל הטעמים במן! הם התחילו לבקש חציר, קישואים, כל מיני מאכלי בהמה, הם חלקו על המן! הם רצו דגן, רצו בשר, רצו דגים, מה!? במן היה הכל!! במן היה טעם בשר! היה טעם דגים! אבל הם רצו לראות את זה מהדג עצמו, הם רצו לראות את זה מהבשר עצמו, משה אמר רבונו של עולם! לאן הגענו! לאן הגענו! לאן עם ישראל ירד! זהו! גמרנו! אני לא רוצה להנהיג את העם הזה אני לא יכול להנהיג עם שפל כזה, עם כזה נמוך שרוצה לראות דגים שרוצה לראות בשר, עדיף למות! "הרגני נא הרוג" אומרים חז"ל ברגע שמשה אמר "הרגני נא הרוג" נגזר עליו מיתה.

להמשך כנסו כאן:

אסור אף פעם שאדם יגיד "הרגני נא הרוג" אסור אף פעם להגיד "אני רוצה למות" אפילו שיש לו את הצער הכי גדול שיש. כי אין יאוש! אדם לא יכול לדעת איזה דבר הוא יקבל עוד דקה! הוא לא יודע איזה ישועה הוא יקבל עוד דקה! אדם לא יודע איזה ניסים יהיה לו עוד דקה!  להיפך!! ברגע שאדם נמצא בשיא הקושי בשיא היאוש ומגיע לתחתית ממש והוא רואה שהכל כבר אבוד אז שידע! זה הרגע  שמתחילה הישועה שלו! ברגע שהוא עומד בפתח הישועה ברגע שהוא עומד ממש לפני הישועה שלו, באותו רגע הוא נכנס תמיד ליאוש הכי גדול, ברגע שהוא בשיא הקושי הוא באמת בפתח הישועה.
הנסיון של יהודי זה לא להיכנס ליאוש, זה עיקר הניסיון! כי על כל אחד ואחד חייב לעבור עליו נסיונות, ירידות,עליות, עד סוף החיים! ועיקר ההתחזקות בשמחה זה בזמן הירידה, עיקר הניסיון זה בזמנים הכי קשים  שמאמין שהוא יצא מכל הבעיות.
יש סיפור מזעזע סיפור נורא בכוכבי אור על אחד שחפר ומצא יהלום ששווה מליון דולר הוא חשב שזה חתיכת זכוכית, בא אחד ואמר לו זה יהלום!! זה שווה הון תועפות!! אבל לא תמצא אף אחד בכפר וכל המדינה שיוכל לקנות ממך את היהלום. לכן הוא החליט לנסוע ללונדון, הוא מכר את הבית שלו את כל הסמרטוטים שלו את הרהיטים השבורים שלו והכסף הספיק להגיע רק לנמל, וכשהגיע לנמל מצא אותו רב חובל אחד של אוניה ושאל אותו מה אתה מסתובב פה? אמר לו יש לי אבן יקרה! יהלום! והראה לו את היהלום, רב החובל נדהם, עמד  בהלם, אמר לו אם יש לך דבר כזה תעלה מיד לאוניה! לא צריך כסף! אל תשלם שום דבר! וסידר לו חדר מפואר מיטה מפוארת, שלוש ארוחות ביום.
באחד מן הימים באוניה הוא ישב לאכול והסתכל על היהלום, התענג עליו! ולפתע פתאום התנמנם ונרדם לשניה אחת, נכנס המלצר ופינה את השולחן עם היהלום עם כל הליכלוך והפסולת, לקח הכל וניער לתוך לים, כשהוא התעורר הוא קיבל הלם! שוק! הוא כמעט התעלף! הלב הפסיק לעבוד! היהלום נפל לים!! אם הקפטן ידע מה קרה הוא יזרוק אותו מהאוניה, יזרוק אותו אחרי היהלום לים! ואז החליט היהודי שהוא לא נופל ביאוש! הוא החליט להתחזק בשמחה בכל הכוחות!! בכוחות על אנושיים!! הוא התחזק בכל הכח לשמוח, לחייך. אחרי חמש דקות נכנס רב החובל, היהודי נתן לו כזה חיוך, התחיל לצחוק, לרקוד, הוא עשה כאלה תנועות של שמחה הוא נהיה הכי מאושר! רב החובל לא ראה אותו כזה מאושר מעולם, באמת היהודי ידע שהוא יכול להחזיק רק זמן קצר בשמחה הזאת, באושר הזה, עוד מעט הלב שלו יתחיל לדפוק מחדש, וכשראה אותו הרב חובל כל כך מאושר הוא הבין שהוא עשיר גדול אמר לו בוא נעשה עסקה! כולם חושבים שאני שודד ים וכשאני מגיע ללונדון כולם חוקרים אותי מהיכן הסחורה? לכן אתה יהודי רחמן בוא תרחם עליי! כל האוניה עם כל הסחורות עם כל הזהב והיהלומים הכל יהיו בשם שלך, אני סומך עליך! אתה סוחר גדול! מצליח! יש לך פה יהלום ששווה הרבה. ורשם את כל הרכוש עליו. הם רק הגיעו לנמל, עוד לפני שירדו מהאוניה, רב החובל קיבל שבץ אירוע מוחי, וכל הרכוש שבאוניה, כל המיליונים כל הזהב הכל עבר לרשותו של היהודי, והכל בזכות שלא נפל ביאוש.
רבינו חידש חידוש חדש לגמרי! תדעו לכם אין שום יאוש בעולם כלל!!
אין דבר כזה יאוש!! אפילו באסון הכי גדול אפילו במשבר הכי גדול, אם אדם מחזיק מעמד חמש דקות שמח, רוקד, שר אז הכל מתהפך לטובה! צריך תמיד לבוא הביתה עם חיוך, תמיד לבוא הביתה עם שמחה! בבית לא צריכים לדעת שאתה עכשיו בצרה, במשבר. אם אתה לא יכול לחייך, לשמוח, תשב בחוץ על המדרגות תעשה חיוכים, תעשה תנועות של שמחה, תתאמן, ואז תכנס הביתה עם פנים שמחות עם פנים מאירות.
 שאדם נמצא באיזה צרה יש לו איזה בעיה, איזה קושי בחיים והוא לא נופל בייאוש ולא מאבד את האמונה אף רגע ומתחזק בשירים וריקודים ושמחה, אז הוא בדרגה הכי גבוהה! הוא שר רוקד ושמח בתוך הצרה בתוך הייסורים, הוא שר לה' מודה לה' על כל נשימה ונשימה, כי מה זה משנה מה עובר עליך? אתה צריך תמיד להודות לה' על כל נשימה ונשימה!
האבא והאמא תמיד צריכים להתפלל על הילדים עוד אפשר לתקן! אין יאוש! צריך תמיד לבכות שהילדים יהיו קדושים יהיו טהורים, שיעמדו בכל הניסיונות, צריך להתפלל שלא יורידו את הפיאות, אסור להתיאש!! צריך תמיד להתפלל!! צריך להתפלל שיהיו שומרי שבת, כי תמיד יש בחירה! לכל אדם יש ניצוץ אלוקי בתוכו! והניצוץ האלוקי הוא תמיד יותר חזק מהרחוב! הוא תמיד יותר חזק מהתאוות! הניצוץ האלוקי הוא אין סוף!! רק צריכים לעורר את הניצוץ האלוקי! צריכים לעורר את הניצוץ האלוקי על ידי תפילה! על ידי תפילה אפשר לעורר אותו! אפילו מנשה בסוף עשה תשובה! מנשה עשה תשובה אחרי עשרים ושתים שנה! וזה הכל היה מהתפילות של חזקיהו, זה הכל היה מהתפילות של נחשון בן עמינדב, כתוב שנחשון בן עמינדב התפלל על כל הדורות. לכן אדם אסור לו להתיאש והוא צריך להתפלל על הכל.
אדם מרגיש שהוא עובר כאלה צרות כאלה ייסורים אז המינימום זה לקום בעלות השחר ולשיר את השירים את הזמירות ועל ידי זה להמתיק את הדינים. כל הדינים והצרות נמתקים על ידי רינה שירה וניגון כמו שכתוב "יָרֹנּוּ וְיִשְׂמְחוּ חֲפֵצֵי צִדְקִי"  דוד המלך אמר כל אלו שחפצים את צדקי ירונו וישמחו. מה זה צדקי? צדק זה דינים, על ידי השירה והשמחה יתמתקו הדינים. אומר הזוהר ב"וישלח" שדוד המלך היה שר כל הלילה הוא היה מתגבר בשירות ותשבחות עד שעלה הבוקר. אדם צריך תמיד לשבח את הקדוש ברוך הוא, ומי שיודע לשבח את הקדוש ברוך הוא "תדיר כדקא יאות" אז הקדוש ברוך הוא מקבל את התפילות שלו ומציל אותו מכל הקטרוגים, מציל אותו מכל האסונות.
כשאנשים לא רוקדים לא שרים לא שמחים הולכים שבורים אז הם גם שוברים את הכול! אדם שבור אז הוא שבר את כל המערכת! הוא שובר את כל הבריאה! למה אתה שבור? מה עכשיו שואה? תשיר! תרקוד! תגיד פרק תהילים! תגיד "למנצח בנגינות מזמור שיר" 7 פעמים, זה מביא את כל הישועות שידוכים רפואות, זה מביא את הכל.
כתוב באר"י  מי שיגיד את המזמור "למנצח בנגינות מזמור שיר.." 7 פעמים לאט ובניגון מובטח לו ישועות, בנים, רפואות וכו'. השירות והנגינות זה הדרך להמתיק את כל הדינים! ה' כועס על מי שאינו מתעורר לשיר לנגן ולזמר, אין שום דרך להמתיק דינים אלא על ידי שמחה וריקודים. וזה פירוש " על מוקד מזבח נצא במחול" שיהודי לא מאבד את האמונה אף רגע, אף שניה, הוא רוקד שר ושמח בכל מצב בחיים בכל מקום – אפילו על המוקד באושוויץ! לא משנה איפה הוא תמיד יגיע לשירה וריקודים.
אם אדם יחזיק מעמד בניסיונות בירידות וישמח, הוא יכול לזכות לכל הניסים שבעולם, כל העבודה של האדם זה לשמוח בכל הכוחות במסירות נפש, להגיד כל הזמן "הכל לטובה", זה הניסיון שלו, אם הוא יגיד גם זו לטובה על כל דבר הוא יצא מכל הייסורים שבעולם ,יהיה לו ניסים ונפלאות!
אדם צריך לשמוח לשיר להודות לה' תמיד לפני שתגיע צרה חס ושלום, לא לחכות שתהיה צרה, ואחרי זה הוא צריך ניגונים שירים בכדי להשתחרר מהצרה, ואז כשמשתחררים מהצרה כבר חייבים להודות, לשיר, להביא קורבן תודה, אלא תמיד נשמח! תמיד נשיר לה'! תמיד נכיר גדולת ה'! "כל הנשמה תהלל י-ה" כל נשימה תהלל את ה'! אתה נושם תתחיל לשמוח! על כל נשימה צריך לשיר! לא לחכות לצרה כי אם תשמח תמיד, תשיר לה' תמיד, תודה לה' תמיד אז גם צרות לא יגיעו.


כל מה שעובר עלינו 120 שנה, כל מה שעובר עלינו זה רק ניסיונות! ניסיונות עם נאצים עם מחבלים עם רוצחים עם גזרות קשות , אסור להתיאש! צריך לגלות את האמונה החבויה בלב, לגלות את האמונה שלא ניפול בדעתנו משום דבר, משום שר, משום אדם, משום שונא. צריך להתחזק באמת שיש רק ה' ולעמוד על האמונה שה' אחד והכול דימיונות הכול בטל ומבוטל, והעיקר להאמין בצדיק האמת! העיקר להאמין בכזה צדיק שיכול להשפיע כזו אמונה, שאסור להתיאש! שיש רק ה'! רק צדיק אמיתי  יכול להאיר כזו אמונה! רק צדיק אמיתי יכול לגלות את נקודת האמונה. כי לבד קשה להגיע לכזו אמונה רק מי שהוא דבוק בצדיק אמיתי אמיתי, אז הצדיק יכול לעורר אותו לאמונה הזאת ולפתח אותה שבאמת יוכל להשתמש עם נקודת האמונה הזאת, כי הצדיק הוא כולו ביטול לה', אין לו מציאות אין לו שום יישות, הוא נמצא בביטול לה' יתברך אין לו פחד משום דבר! ומי שזוכה להגיע לכזה צדיק ולקבל מהצדיק את הביטול הזה! את האמונה הזאת! שזה דרגה גבוהה ונוראה מאוד אז הכל יתמתק, כולם יכרעו ויפלו לפניו, כל השונאים כל הנאצים כל המחבלים כולם יכרעו ויפלו הם וכיוצא בהם.
אז מה נשאר לך? תתחיל לשמוח בה'! תשמח עם ה'! רק עם ה'!! עם ה' אתה יכול לשמוח! הוא חיי וקיים! ה' הוא נצח נצחים! ה' אוהב אותך! ה' ברא אותך! ה' מאמין בך! ה' מאמין בתשובה שלך! הוא לא יעזוב אותך אף פעם! הוא יתן לך את הכל

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.