רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 8 ביוני 2015

מבזקים - מפה ומשם


זעזוע ! הלבלר הפלגני נתי גרוסמן הבוקר בבטאונו הפלס של הרב אוירבך, במאמר נגד החלטת מועצג"ת של אגו"י להתיר תואר שני: "היא הדרך הגורמת להתדרדרות עד הגהינום ופריצת גדר שגבלו ראשונים".  יוקע ממחננו !
--------------------
ארה"ב; מרן האד' מצאנז ששבת בעיירה פארשיי ליד מאנסי אצל נגיד, הגיע בשעה האחרונה לניחום אצל האד' מויזניץ מאנסי ובניו.
--------------------
היום התקיים אסיפה גדולה בביתו של ר' עליש, בהשתתפותם של ברוך בארד, חיים אברהם בארד  מרדכי הופמן, חיים קעניג, יוסל ליפשיץ ועוד מראשי החסידות,
--------------------
נתי גרוסמן הבוקר ב'הפלס' על החלטת מועצג"ת של אגודה להתיר תואר שני: "היא הדרך הגורמת להתדרדרות עד הגהינום ופריצת גדר שגבלו ראשונים".
 --------------------
רשת ב': משפט רוצחי אבו חדר- התביעה טוענת כי יוסף חיים בן דוד לא באמת לוקה בנפשו. מאחד השחזורים עולה כי אבו חדר אמר בנסיעה איטבח אל יהוד. אמוץ שפירא: תוך כדי השחזור ברצח הנער הערבי אבו חדיר, נראה החשוד ברצח יוסף חיים בן דוד לוקח בקבוק מים ומברך בכוונה "שהכול נהיה בדברו
--------------------
יעקב ריבלין בטוויטר: לידיעת הקורא הרב יעקב אשר. הנורווגי עלה סוף סוף על שולחן הכנסת. במזנון הח"כים החלו להגיש כריכי סלמון.
 --------------------
ברסלב נייעס: הזמר והיוצר ליפא שמלצר החליט להציג גירסא משלו ללהיט הברסלבי - "חיים טובים" של האברך ר' מאיר רוזנברג מארה"ב אותו הלחין לרגל חתונתו. השיר שהושר על ידי ליפא לראשונה בחתונה בה השתתף, הועלה ליוטיוב והפך במהירות ללהיט חתונות גדול. הביקוש הגדול הביא את ליפא להיכנס לאולפן במהירות ולייצר גירסא משלו לשיר.
--------------------
התפתחות בפרשת רונאל פישר - הקצין הבכיר לשעבר נחקר כעת במשרדי מח"ש.
 --------------------
הכל כלול: גם מחשב נייד, גם טאבלט, גם GPS, גם הנחה של 90% - לימודים מאתגרים ויישומיים בתחום טכנאות הסלולר ומחשבים ניידים - תלמדו לתקן הכל! דגש על רמה מקצועית גבוהה מאד (סכמות!!) ונסיון מעשי במעבדה תוך כדי הלימודים. שעות לימוד נוחות. למי שרוצה להיות מקצוען - לפרטים צרו קשר במייל
 --------------------
ח"כ אורי מקלב על פטירתו של דודו רותם: "היה בעל לב רחב ורחום. בעל כישרון שעשה רבות למען הפרט. אהב והעריך תלמידי חכמים. כיבד מאוד את פעילותו של אביו זצ"ל בעזרתו להקמת עולם התורה בארץ ישראל".
 --------------------
יו"ר ש"ס אריה דרעי: "מביע צער רב על פטירתו של ח"כ לשעבר דודו רותם ז"ל. היה חבר וידיד והכרתי אותו עוד מזמן מגוריי במעלה עמוס. היה אדם יקר מאוד ועתיר זכויות שתרם לארץ ישראל ולתורת ישראל. תנחומיי למשפחה
 --------------------
ברוך דיין האמת: ח"כ לשעבר דודו רותם ז"ל מ'ישראל ביתנו', נפטר לפני שעה קלה בביתו באפרת.
 --------------------
יעקב ריבלין בטוויטר: בניגוד לפרסומים. אגו"י קיבלה חברות בארבע ועדות. דגל בשלוש. בנוסף קיבלה אגו"י מ"מ בכספים. מישהו דיבר על שיוויון?.
 --------------------
באגודת ישראל מגיבים להתקפה ב'הפלס' נגד חברי המועצת: "המועצת עצמאית ואינה מחויבת לאף גורם. זה שמישהו באיזה עיתון חושב אחרת, וסבור שהוא יכול לחלוק על גדולי האדמו"רים, הדבר אינו ראוי כלל לתגובה
 --------------------
 השר דרעי הודיע כי רשימת הגופים שקיבלו היתר רשמי לחלל שבת, תפורסם לציבור.

להמשך המבזקים כנסו כאן:



 --------------------
בכירים בליכוד מאשימים: איווט ליברמן מתערב בקרב הפנימי על שיטת הפריימריז כדי לחזק את מתנגדי נתניהו.
 --------------------
הסקופים: ביום רביעי תתקיים הכנסת ספר תורה נדבת נגיד ידוע לבית הגר”ח קניבסקי. סעודת המצוה למוזמנים בלבד בבית ספר ברח' גניחובסקי בקרית הרצוג
 --------------------
 תיקון טעות: הציטוט מ"הפלס" הבוקר הוא מראש ישיבת יד אהרון הגאון הרב יהושע אייכנשטיין, ולא מהעורך נתי גרוסמן.
 --------------------
השר יעלון תוקף את רשת הרהיטים המעסיקה את שולה זקן: "עבריינית מורשעת הופכת לגיבורת תרבות. אין גבול לציניות, מישהו כאן השתגע".
 --------------------
עשרות מקדמי תעסוקה בציבור החרדי מכל הארץ בכינוס כעת במשרד הכלכלה. השר אריה דרעי אמור לנאום בהמשך
 --------------------
ברכת מזל טוב לראש סניף איחוד הצלה שרון הזמר נפתלי דויד לרגל אירוסי בנו עם בת הרה"ח רבי יעקב ליפשיץ מירושלים.
 --------------------
ישראל כהן חושף ב'כיכר': הגראי"ל שטיינמן למנהלי סמינרים ליטאיים על לימודי תואר שני: "איסור לא יעיל" אחרי היתר 'המועצת' החסידית.
 --------------------
השר אריה דרעי יוזם תיקון בחוק המכרזים כדי לתעדף יצרנים מקומיים ולסייע לתעשיינים בשדרות וביישובי עוטף עזה.
 --------------------
 איתמר פליישמן דובר 'הבית היהודי' לשעבר מונה לדובר השר גלעד ארדן.
 --------------------
ח"כ משה גפני בכנס הרצליה: "אני לא שמאלן אבל חייבים לשבת סביב שולחן הדיונים ולנהל תהליך מדיני, הגולן שלנו כי אחרת זה ילך לדעא"ש, הקב"ה נתן לנו את ארץ ישראל, היא שלנו, אך אנחנו במצב שבו כל יום יכול להיות מצב שחבורה מופקרת כמו דאע"ש יכולים להגיע לגבולנו הצפוני - לא יודעים מה ילד יום, פעם היה לנו עסק עם מנהיגים רעים לא מוסריים, היום יש לנו עסק עם מופקרים צמאי דם שטובחים בעמים שלהם, אני מודאג מהמצב הזה שמחרימים מוצרים מישראל, לא חושב שנגיע למצב שיהיה שלום ונחיה איתם באהבה ובאחוה בשלום ורעות, אבל להגיד שאנחנו צודקים ולחטוף חרמות לא בא בחשבון".
 --------------------
ברסלב נייעס: ילד חסיד ברסלב כבן 11 נחבל בראשו מפגיעת רכב ברחוב רבי יוסי בן קיסמא בבית שמש, בנצי גולדברג מתנדב איחוד הצלה שהגיע ראשון לזירה בראיון: "כשהגעתי למקום הילד שכב בשיחים בצד הדרך לאחר שנפגע מרכב והועף לצד הכביש, עוברי אורח סיפרו כי הוא חצה את הכביש יחד עם ילד נוסף שלמרבה הנס לא נפגע, לאחר טיפול רפואי שהענקנו לו בזירה הוא פונה בניידת טיפול נמרץ להמשך קבלת טיפול רפואי בבית החולים הדסה עין כרם כשמצבו מוגדר קשה".
--------------------
‬מהדורת 12 ב'קול החרדי': סערת ה'תואר שני' בסמינרים!
אבי גרינצייג 'בחדרי חרדים' בראיון: "עד אישור המועצת החסידית, לימוד תואר שני היה אסור. המועצת החסידית פרצה את החומה. מצד אחד יש כאן פריצת דרך והתקדמות ומצד שני זה סוג של עזרה כלכלית. הפרסום הבוקר ב'יתד' זה סוג של פשרה, לא מתירים ולא אוסרים. יהיו עוד סמינרים שיצטרפו לנושא עם מגבלות שונות".
ישראל כהן 'כיכר השבת' בראיון: "ההוראה של הגרי"ש אלישיב זצ"ל כל השנים - לקחת את פיקוח המדינה רק על תואר ראשון. הרב נלחם שלא יכניסו תואר שני למוסדות החרדים. המועצת החסידית החליטה כן להסכים, אבל בפיקוח חרדי. מרן הגראי"ל שטיינמן לא רוצה לאסור בגלל החסידים. הסמינרים המודרניים כן לומדים תואר ראשון ושני רגיל".
פרץ בלוי מנהל בית חנה חב"ד בירושלים בראיון: "יש המון משרות שמשרד החינוך מחייב היום תואר שני. להרים פרויקט גדול לציבור החרדי, צריך מרצים שעומדים תחת קריטריונים נוקשים, קשה להוציא לפועל תוכנית כזו".
מני גירא: ״מחר בכנסת; הצבעה חשובה להארכת סמכות שר הביטחון לקביעת אמות מידה לישיבות שתלמידיהן יקבלו דיחוי מהצבא. ברקת נכנס לקרב מול מינהל התכנון ונגד סגנו כחלון, ועבור החרדים; שיגר מכתב לשר כחלון להסיר מהדיון בקבינט מחר, הבנייה במורדות רמות וליפתא, שם מתכננים לחסום את הרחבת השכונות החרדיות״.
פרשת תקצוב הקייטנות - סגר"ע ירושלים צביקה כהן בראיון: "למרות שנחתם בהסכם הקואליציוני, היה קשה להוציא את זה בפועל. הוקם צוות מיוחד לדאוג שכבר בחופש הקרוב יוכלו לקבל מימון".
סערת הספורטק - מוטי קסלר יו"ר המנהל הקהילתי ברמת שלמה בראיון: "השלב הבא במאבק שלנו זה להחתים כל תושב ותושב. הרבנים יוציאו קול קורא שכל תושב יחתום למען המערכה".
 --------------------
מהדורת חצות ב'סקופים':
• סערת לימודי התואר השני ב'בית יעקב'. יחזקאל פוגל יו”ר הקמפוס החרדי במכללת אונו: אני מברך על השינוי בדעת גדולי התורה, זהו שינוי חשוב לטובת האישה החרדית, בעבר היו יותר לימודי כפירה ולכן חלק מהלימודים נאסרו אז.
•• מועצת הפרשנים עם העיתונאים איתי גדסי, ישראל כהן ויענקי קצבורג: מה הביא להבהרה ביתד נאמן? האם ח”כ גפני מצודד בעמדת השמאל לגבי תהליך מדיני?
• האם המודיע מגבה את הנאבקים ב'מעיני הישועה'? העיתון פרסם על דברים מקוממים שנאמרו לר”ע ב”ב לשעבר יצחק מאיר ז”ל בעת אישפוזו באחד מבתי החולים. הקלטה מדברי בתו על מה שעבר בבית החולים.
• השביתה של אגד תעבורה באשדוד, אשקלון, עוטף ירושלים ואלעד. יניב בר אילן דובר 'כוח לעובדים': החברה פעלה בניגוד לכללים כאשר העסיקה נהגים מחוץ לעיר באלעד. אנו נדון על כך בבית הדין לעבודה. הציבור משלם את המחיר אבל אין לנו ברירה אחרת.
• הנהלת קניון 'ביג' באשדוד לא מתרגשים מהמחאה, האם המאבק לא צלח? עזרא שור חבר מועצת העיר בראיון: יש תוכניות מגירה והרבנים יושבים ודנים בנושא.
--------------------
מסתמן: מפלה לארדואן, הכורדים בפרלמנט
אחרי ספירת יותר מ-60% מהקולות: "מפלגת הצדק והפיתוח" האיסלאמיסטית שייסד הנשיא הטורקי לא זכתה ברוב של לפחות 330 מושבים בפרלמנט מתוך 550, שהיה מאפשר לה להעביר חקיקה להרחבת סמכויותיו של ארדואן ולהפיכתו למנהיג כל יכול. המפלגה הפרו-כורדית עברה את אחוז החסימה
סוכנויות הידיעות
פורסם: 07/06/2015 19:32
הטורקים אמרו את דברם: "מפלגת הצדק והפיתוח" (AKP) השלטת בטורקיה קיבלה רק 43.6 אחוזים מקולות הבוחרים בבחירות לפרלמנט שנערכו היום (יום א'). כך עולה מספירה של יותר מ-60 אחוזים מהקולות. המשמעות היא שהמפלגה לא קיבלה רוב של לפחות 330 מושבים בפרלמנט מתוך 500, ולכן לא תוכל לבצע שינויים בחוקה ללא משאל עם. מדובר במכה קשה לנשיא רג'פ טאיפ ארדואן. ארדואן שתפקידו טקסי בלבד לפי החוקה, שם את כל יהבו על הבחירות, ואף שנדרש לשמור על ניטרליות ועל ממלכתיות, הוא ירד לשטח ודחק באזרחי ארצו להצביע למפלגה האיסלאמיסטית שנוסדה על ידו ושלטה במדינה ב-13 השנים האחרונות.
אחוז החסימה בבחירות עמד על עשרה אחוזים, ו"מפלגת העם הדמוקרטית" (HDP) הפרו-כורדית קיוותה לעשות היסטוריה ולהיכנס לפרלמנט על חשבון מושבים של "מפלגת הצדק והפיתוח". על פי הספירה הנוכחית הם מקבלים 10.6 אחוזים מהקולות. בעבר הניחו הכורדים שהסיכוי שלהם להיכנס לפרלמנט כמפלגה הוא אפסי ועל כן התמודדו כמועמדים עצמאיים במחוזות בחירה ספציפיים שבהם יש להם רוב. בבחירות הנוכחיות החליטה המפלגה לקחת את הסיכון ולהתמודד. ה-HDP ניהלה קמפיין אופטימי שקרץ לבוחרים כורדים שהתאכזבו מארדואן ולבוחרים שאינם כורדים שהצביעו בעבר למפלגות אופוזיציה אחרות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.