רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 16 ביוני 2015

הראשון לציון ורבה של ירושלים, הרב שלמה עמאר, מגיב לסערה סביב החזרת גופת התינוק לאביו ודוחה את הטענות לפיה יש כאן בעיה הלכתית. "אין הלכה שצריך להודיע או לא להודיע. פה מדובר בנפל אין צורך בכל זה

מאת חנוך גרינווד
הסערה סביב סירובם של חברא קדישא בירושלים לקבור תינוק בנוכחות הוריו ממשיכה. בראיון לרדיו קול ברמה התייחס הרב שלמה עמאר לסוגייה והבהיר כי אסור לעבור על הנושא לסדר היום. “ אסור לעבור על זה לסדר. צריכים החברה קדישא לשבת עם הרבנים, אולי צריך בו בכללות, אולי גם המשרד והשר והעומד בראשו שאחראי ישב עם הרבנים והאחראים והחברה קדישא", אמר הרב עמאר.
לדבריו, "יש בכל דבר רגישות מיוחדת שצריכה ללוות את התהליך, לוויה וקבורה על אחת כמה וכמה. אין פה בעיה של הלכה, אין הלכה שצריך להודיע או לא להודיע. יש הלכה איך קוברים ילד ששלמו לו שלושים יום או לא שלמו לו שלושים יום. יש הלכות מתי מנחמים ומתי עומדים בשורה, פה מדובר בנפל אין צורך בכל זה. יש הנהגות מסודרות לחברה קדישא ואני יודע שהם עובדים בסדר, אבל הם לא אומרים כדי לחסוך עוגמת נפש. כך היה דעתם של רבנים גדולים שהורו את ההוראה הזאת".
עוד ציין הרב עמאר כי במקרה והאב כן רוצה להשתתף בקבורת העובר יש לאפשר זאת. "האיש הגיע קצת סוער והם לא ידעו להכיל את הכאב שלו. יותר טוב לומר שנעשה פה דבר לא טוב והדבר הלא טוב הזה צריך לנצל אותו כדי להוציא סדר, כדי להוציא רגישות. למשל שכל החברה קדישא יבואו לשבת אתנו הרבנים ונפיק לקחים".
כזכור, ביממה האחרונה מתחוללת סערה לאחר שפורסם סרטון ברשתות החברתיות בו נראה אב כשהוא דורש מחברא קדישא לאפשר לו להשתתף בלווית בנו שנפטר בשעת הלידה, זאת ללא הועיל. בעקבות הסערה הושגה פשרה והתינוק יקבר היום (ג') בנוכחות הוריו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.