רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 18 ביוני 2015

פרשת ההטרדות של הפלס


פרשת ההטרדות על ידי גורמים המזוהים עם עיתון 'הפלס' של נתי גרוסמן גורמת שוב לחילול ה' עצום ולהכפשת המגזר החרדי בתקשורת הכללית: העיתונאי והפובלציסט רון קופמן התייחס בטורו השבועי המתפרסם בעיתון 'מעריב' להטרדות של פעילי העיתון וכתב: "אתם לומדים, עלוקות שלי, או מסתלבטים עלינו? 44% השתתפות בכוח העבודה של הגברים שלכם? אתם לא מתביישים לחנך עוד דור לבטלה, קומבינות וחרמות"?
לפני כחודשיים נעצרו עשרות פעילים המזוהים עם עיתון 'הפלס' בחשד שאיימו וסחטו מנהלים ובכירים בחברות גדולות במשק וכן בחברות ממשלתיות כדי שיפרסמו בעיתון "הפלס" המזוהה עם הפלג הירושלמי של הגר"ש אוירבך.בין החברות שנסחטו: שטראוס, בזק, יונילבר, יפאורה, אוסם-מטרנה, חברת חשמל וקופת חולים מכבי.
בטורו השבועי מתייחס קופמן לעשרות מכתבים שהגיעו מפעילי 'הפלס' לאחת החברות במשק המפרסמת ב'יתד נאמן' ומסרבת לפרסם ב'הפלס': "נו, יופי, כפי שכבר ידעתי, לא כל האברכים הטפילים עוסקים בלימוד משניות יום וליל. הם עושים ביזנס לא רע כלל. מתברר שלאליטה האשכנזית יש ביטאון משלה שיוצא לאור זה שלוש שנים. קוראים לו ״הפלס״, והוא מוגדר לדעת נאמניו כשופרה של התורה". פתח קופמן.
קופמן הוסיף: "לדעת היח"צנים שלו, יש לו 45 אלף קוראים בסופ״ש והוא מדורג בחסדי שמיים גם ב-tgi בדירוג שהשם הקדוש ממש אוהב. והם נלחמים על קיומם לדעתם מול ״יתד נאמן״ הוותיק וגם נגד ״המבשר״ ו״המודיע״. וואו, כל כך הרבה כלי תקשורת. מתי הם לומדים תורה אם הם קוראים ארבעה עיתונים ביום"?
בדבריו מתייחס קופמן למכתבי ההטרדות: "אוקצור, לפעילים של ״הפלס״, או לתומכים, או לאוהבים ומעריצים את שופרה של התורה, יש דרכי פעולה מתוחכמות לשכנע חברות גדולות לפרסם אצלם: חרמות ומכתבים להנהלת החברות. יהושע ויליגר, שמציין מס' פקס בפנייה לחברת יפאורה תבורי, כותב מכתב נפלא מלא נתונים: מזכיר שהג'מעה כבר הגיבה בעזיבה המונית של חברת האשראי ישראכרט (יש להם אשראי? אז למה אומרים שהם חיים מ־2,014 שקל בחודש?), וגם את קופ׳׳ח מכבי, שמסתכמת לדבריו בעשרת אלפים נפש. וכל חטאם של הגופים הנ"ל הוא לדעתו שהם לא מפרסמים ב׳׳הפלס" אלא בעיקר ב׳׳יתד נאמן". האיומים מרומזים, לא בוטים, אבל מאוד ברורים".
קופמן מצטט כמה סוגי מכתבים שהגיעו לאחת החברות, נביא כאן את אחד מהם: "הלקוחה הנאמנה, רינה ארונובסקי (מס' הטלפון שלה מצוין במכתב), כותבת כך: "בתור לקוחה ותיקה של חברת יפאורה תבורי, הצטערתי לשמוע שחזרתם לפגוע בי ולפרסם בעיתון הרודף אותי ואת בני משפחתי – ׳יתד נאמן/ הבהרתי לכם כבר כמה פעמים ששותפות בעיתון כזה היא שותפות בחרם שאינו מקובל כלל בחברה מתוקנת (וואללה???), וממילא התנהגותכם גורמת לי להימנע מרכישת מוצרי יפאורה תבורי מבחינה רגשית (אחותי היקרה, כדור קטן עושה כיף גדול, יאזן לך את הסרוטונין במוח מתחת לפאה, ותיפתרנה כל בעיותייך הרגשיות מהמיץ תפוזים. באחריות, כפרה). מאוד אשמח אם פנייתי תתקבל ברצון ותימנעו מלפרסם בעיתון הנ"ל, או לחלופין תפרסמו ללא החרמה – דהיינו גם בעיתון 'הפלס', שעולה בחשיפתו על 'יתד נאמן' בסופ׳׳ש, לפי הסקר היוקרתי

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.